کد خبر: ۱۷۸۴۴
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۸
ارسال به دوستان
ذخیره
استاندار کرمان:
استاندار کرمان تصریح کرد: راهبرد شورایاری های اقتصاد مقاومتی پرهیز از هرگونه حاشیه سیاسی است.

استاندار کرمان گفت: اعضای شورایاری های اقتصاد مقاومتی، افراد موثر هر منطقه هستند و این شورا بازوی جدی دولت برای توسعه روستایی است.

به گزارش ایسنا منطقه کویر، "علیرضا رزم حسینی" عصر امروز دوم آذرماه در مراسم آغاز فعالیت شورایاری های اقتصاد مقاومتی مساجد، محلات شهر و روستای استان کرمان در روستای ده زیار بخش چترود اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم فرهنگ پویای بسیج مردمی را در کشور همچنان حفظ کنیم که می تواند به تعالی و پیشرفت کشور کمک کند.

وی افزود: اگر کاری که امروز در استان در راستا فعالت شورایاری ها اقتصاد مقاومت مساجد، محلات شهر و روستا در استان آغاز می شود، عمق پیدا کند، که تحول در اقتصاد روستا و شهرها پدید می آید.

رزم حسینی تصریح کرد: سیاست های اقتصاد مقاومتی بسیار هوشمندانه از سوی رهبر معظم انقلاب ابلاغ شد و دولت یازدهم با جدیت و اعتقاد این سیاست ها را دنبال می کند.

وی بیان کرد: موفقیت حرکت امروز ما مرهون تلاش مردم هر منطقه است و دولت وظیفه ایجاد زیرساخت های مربوط به توسعه را دارد و در مناطق مختلف زیرساخت ها را فراهم کرده است.

استاندار کرمان گفت: اعضای شورایاری های اقتصاد مقاومتی، افراد موثر هر منطقه هستند و این شورا بازوی جدی دولت برای توسعه روستایی است و در کنار دهیار، بخشدار، فرماندار، این شوراها حلقه هایی هستند که می توانند در سراسر استان پیوستگی ایجاد کرده تا موجب تعالی و پیشرفت شوند.

وی افزود: باید این شوراها ظرفیت های اقتصادی هر روستا و منطقه را شناسایی و مردم را در راستای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی همراه کنند و همراهی مردم رمز موفقیت این طرح خواهد بود.

رزم حسینی اظهار کرد: متاسفانه به دلایل مختلف، آمار دقیقی نداریم اما دهیاران می توانند به شورایاری ها آمار دقیق هر روستا را بدهند تا براساس آمار برنامه ریزی و توسعه را پیش ببریم.

وی با تاکید بر ارائه آموزش های لازم به صورت رایگان توسط شورایاری های اقتصاد مقاومتی مساجد و محلات افزود: باید این شوراها زمینه را برای آموزش همه مردم فراهم کند.

رزم حسینی بیان کرد:  اگر واقعا می خواهید نسل آینده در روستا زندگی کنند، باید در روستا مانده و فعالیت کنید و دولت و اقتصاد مقاومتی اراده کرده این کار را انجام بدهد و مردم باید در این راستا حرکت کنند.

استاندار کرمان در ادامه گفت: روحانیت نقش اساسی در شورایاری های اقتصاد مقاومتی دارند و باید فرهنگ کار را فرهنگسازی کنند.

وی تصریح کرد: باید با فرهنگ اقتصادی، نان ده زیار را برای عرضه در سطح گسترده تولید کرد و برای موفقیت در کار اقتصادی باید فرهنگ گذشت و عدم حسادت را داشته باشیم.

رزم حسینی افزود: هم افزایی حلقه های اقتصاد مقاومتی می توانند یکدیگر را رشد داده و کمک کنند.

استاندار کرمان در ادامه با اشاره به طرح همیاران آب استان کرمان گفت: مشکلات کنونی استان به دلیل عدم مدیریت صحیح در حوزه آب است و طرح همیاران آب برای استفاده صحیح در کشاورزی و شرب می تواند به کمک شورایاری ها بیاید.

وی افزود: مساجد پایگاه ما بوده و انقلاب ما انقلاب مردمی بوده است و اگر مردم در صحنه باشند، انقلاب حفظ می شود و اگر اقتصاد مقاومتی مردمی شد، اقتصاد واقعی است.

رزم حسینی تصریح کرد: به دنبال افزایش درآمد محلی روستاها هستیم و تشکیل صندوق های خرد روستایی یکی از وظایف شورایاری های اقتصاد مقاومتی است که تجربه موفقی در این زمینه در شهرستان قلعه گنج داریم.

وی بیان کرد: شناسایی کارآفرینان هر منطقه از وظایف شورایاری هاست و زمانی که اقتصاد کشور و استان تقویت شود، امنیت روانی مردم افزایش پیدا می کند.

استاندار کرمان با تاکید بر لزوم پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی گفت: باید از ظرفیت فضاهای بلااستفاده برای مراکز ترک اعتیاد استفاده کرده و نتیجه اقتصاد مقاومتی باید کاهش آسیب های اجتماعی باشد.

وی با تاکید بر فرهنگ صرفه جویی افزود: بخش عمده ای از هزینه ها، به دلیل عدم صرفه جویی و مدیریت صحیح مصرف به مردم تحمیل شده است.

رزم حسینی اظهار کرد: هر قدر مردم روستا از شورا مطالبه گری داشته باشند، وضع اقتصادی آنها بهتر خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به حاشیه های سیاسی، باندبازی و خط بازی های سیاسی خاطرنشان کرد: شورا اگر می خواهد موفق شود، باید از سیاست پرهیز کند.

استاندار کرمان گفت: سیاست خوب آن است که در خدمت تعالی فرهنگی، اقتصادی و دینی ما باشد و سیاستی که کینه و دشمنی به وجود می آورد مورد تایید اسلام و مقام معظم رهبری نیست.

رزم حسینی تصریح کرد: راهبرد شورایاری های اقتصاد مقاومتی پرهیز از هرگونه حاشیه سیاسی است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آخرین قیمت طلا، سکه و ارز دوشنبه ۲۸ اسفندماه1402

رییس کل محاکم عمومی و انقلاب کرمان هشدار داد: مطالبه مهریه و درخواست طلاق بیشترین پرونده‌های دادگاه خانواده کرمان

اضافه‌وزن؛ معضل اصلی تعطیلات نوروزی/ چاقی مهمترین علت ابتلا به دیابت نوع ۲ است

وقوع باران و طوفان شن طی روزهای آینده در مناطقی از کرمان  

خروجی جشنواره رسانه و عدالت باید پیشگیری از وقوع جرم باشد

تهدید به انتشار تصاویر خصوصی زن جوان با انگیزه اخاذی

خودروهای حادثه‌ساز تا ۷۲ ساعت توقیف می‌شوند

استان کرمان در حوزه میراث ناملموس در صدر قرار دارد

101 مصدوم و  چهارکشته تصادفی طی 24 ساعت در کرمان

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت هوا در کرمان

پربازدید ها

جزییات نامه جدید حسن روحانی به شورای نگهبان: ادعاهای پنج‌گانه شورای نگهبان شامل انتسابات کلی است/ مستندات ردصلاحیت کامل و مکتوب ارائه شود

سیدحسن خمینی: وقتی جامعه دچار مشکلات اقتصادی و معیشتی است، بحث از اندیشه سیاسی بیهوده است/ یک راه بیشتر نیست و آن آشتی با مردم است

مرعشی: «آراء باطله» یعنی مردم رنجیده‌اند و از سیاست فاصله گرفته‌اند / باید مردم را قانع کنیم

چرا لاریجانی را به خاطر دخترش ردصلاحیت می‌کنند اما قالیباف به خاطر پسرش ردصلاحیت نشد؟

هشدار روحانی اصلاح طلب به مدیران حوزه های علمیه: به افراد معمم آداب معاشرت بیاموزید/ جامعه ایران روی بشکه باروت قرار گرفته است

مسکن و سرمایه‌گذاری مهمترین اقدامات استان در سال آینده است

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)