کد خبر: ۱۷۸۸۲
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۸
ارسال به دوستان
ذخیره
نماینده مردم شرق استان کرمان در مجلس مطرح کرد
نماینده مردم بم، فهرج، نرماشیر و ریگان در مجلس گفت: سد نساء بم در گذشته با تلاش مسئولین ساخته شده اما کشاورزان بهره کافی از این نعمت الهی را نمی برند و فقط گروه خاصی که در حاشیه سد نساء سکونت دارند، از آب سد استفاده می کنند.

نماینده مردم بم، فهرج، نرماشیر و ریگان در مجلس گفت: سد نساء بم در گذشته با تلاش مسئولین ساخته شده اما کشاورزان بهره کافی از این نعمت الهی را نمی برند و فقط گروه خاصی که در حاشیه سد نساء سکونت دارند، از آب سد استفاده می کنند.

حبیب الله نیکزادی افزود: کانال های درجه 2، 3 و 4 توسط جهاد کشاورزی ساخته نشده و آب پشت سد در حال تبخیر شدن است و کشاورزان ما از طریق موتورپمپ ها آب های زیرزمینی را استحصال می کنند که با این روش ما در آینده دچار کم آبی خواهیم شد.

به گزارش ایسنا، نماینده شهرستان های شرقی استان کرمان با بیان اینکه اگر مدیریت صحیحی در مصرف آب داشته باشیم، قطعا کشاورزی خوبی خواهیم داشت، گفت: اما کشاورزی ما تک محصولی است و امروز با توجه به ارزش آب، قیمت محصول برداشته شده از نخیلات و هزینه های جانبی، قیمت محصول هیچ توجیه اقتصادی ندارد و موظفیم در استفاده از آب صرفه جویی کرده و مازاد آن را در کشت های غیرباغی مانند جالیز، حنا، وسمه، گندم و ... استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: سالانه 180 تا 200 هزار تن خرمای مضافتی در منطقه تولید می شود که به علت عدم سرمایه گذاری در طرح های صنایع تبدیلی، صنایع فراوری و بسته بندی، نتوانستیم بازار خرما را تنظیم کنیم و به همین دلیل خرمای ما از قیمت پایینی برخوردار است و علت این است که در واقع قدرت قیمت گذاری را از کشاورزان مان سلب کرده ایم و قیمت را دلالان مشخص می کنند و به نفع کشاورزان نیست.

نماینده بم ریگان، فهرج و نرماشیر در مجلس با ابراز امیدواری در زمینه ایجاد صنایع تبدیلی در منطقه اظهار کرد: از سرشاخه های درخت خرما، الیاف خرما، هسته و گرده آن هم می توان صنایع جدیدی ایجاد و اشتغال به وجود آورد.

وی گفت: شهرستان بم در قدیم از تولیدکنندگان شیر بوده و بیشترین شیر کارخانجات کرمان را فراهم می کرده اما متاسفانه نتوانستیم دامداری را به خوبی حفظ کنیم که در تلاش برای احیاء دامپروری در منطقه هستیم.

نیکزادی در ادامه با اشاره به اینکه به جز خودروسازی، صنعت دیگری در منطقه وجود ندارد، بیان کرد: حدود 12 هزار نفر نیروی انسانی در خودروسازی بم در حال کار هستند و با مذاکرات صورت گرفته و قول های مساعد خودروسازان، طی 10 سال آینده ظرفیت اشتغال نیروهای این صنعت را به 30 هزار نفر افزایش می دهند.
 
نماینده بم، ریگان، فهرج و نرماشیر در مجلس در زمینه ایجاد صنایع بزرگ و کوچک گفت: به همه مردم و سرمایه گذاران خارج از کشور و بمی های خارج از بم اعلام کرده ایم که زیرساختهای اقتصادی از جمله راه آهن، فرودگاه، آب، برق و ... مهیاست و در صورت ورود سرمایه گذاران، خدمات لازم را ارائه می دهیم.

وی افزود: ما پیشنیه خوبی در صنایع روستایی مانند جاجیم بافی، گلیم بافی و قالی بافی داریم و درهر چهار شهرستان شرقی استان، مراکز آموزش فنی و حرفه ای یا در حال کار یا در حال راه اندازی هستند و می توان از این پتانسیل برای حرفه آموزی استفاده کرد.

نیکزادی با اشاره به پیگیری ایجاد سه ایستگاه در مسیر راه آهن کرمان – زاهدان در تهرود، فهرج و نرماشیر تصریح کرد: پیگیر هستیم راه آهن فهرج را به قطار چابهار به زاهدان از طریق ایرانشهر متصل کنیم و در صورتی که این اتفاق بیفتد، می توانیم ریگان را از بن بست خط ریلی خارج کنیم. ضمن اینکه از نظر اقتصادی و زمانی به نفع کشور است و حدود 300 کیلومتر مسیرمان نزدیک ترمی شود و در زمینه فرودگاهی، در حال رایزنی جهت راه اندازی پرواز بم - مشهد هستیم.

نماینده مردم شرق استان کرمان در ادامه با اشاره به اینکه در بحث بودجه توانستیم مصوبه خوبی برای منطقه بگیریم، اظهار کرد: امیدوارم قول هایی که وزیر بهداشت و درمان در سفرشان در شرق استان داده اند، عملی شود.

وی افزود: با توجه به اینکه 30 هزار بیمه شده تامین اجتماعی داریم، متاسفانه این سازمان هیچ برنامه ای برای احداث بیمارستانی که به شدت مورد نیاز شرق استان است، ندارد.

نیکزادی گفت: در بحث بهداشت و درمان معضلات زیادی در منطقه شرق استان کرمان داریم و مردم از وضعیت اسفناک درمان ناراضی اند و دچار کاستی هایی هستیم که امیدوارم با تغییر مدیریت علوم پزشکی بم این معضلات حل شوند.

وی تصریح کرد: امیدواریم با توجه به قول مساعد مسئولین نسبت به ساخت بیمارستان ریگان و فهرج، مرمت ساختمان بیمارستان نرماشیر و بیمارستان 220 تختخوابی بم در سال های آتی وضعیت درمان ما به حد مناسب و قابل قبولی برسد و قول هایی که وزیر بهداشت و درمان در سفرشان در شرق استان داده اند، عملی شود.

نیکزادی ابراز کرد: در بحث گردشگری و میراث فرهنگی شهرستان بم دارای چند اثر ثبت شده جهانی است اما درآمد ناچیزی از این بخش داریم و در تلاش هستیم که از فرصت ها استفاده کرده و مردم از این اقتصاد بهره ببرند.

وی با اشاره به اینکه امسال برای تعمیر ارگ قدیم 14 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده، تصریح کرد: در بحث شن درمانی و برگزاری مسابقات آفرود، یک پایگاه را در فهرج ایجاد خواهیم کرد.

نماینده مردم بم، ریگان، فهرج و نرماشیر در مجلس گفت: فضای فیزیکی خوبی در اختیار بهزیستی منطقه قرار دارد که استفاده اقتصادی از این اماکن نداریم و قرار است این فضا به یک مرکز آموزش جنوبشرق و مرکز بررسی بیماری های روحی و روانی تبدیل شود تا قابل استفاده بیشتر برای کل کشور باشد.

وی با اشاره به وجود مدارس کانکسی در شهرستان های شرقی استان کرمان گفت: متاسفانه بخاطر سیاست های غیرکارشناسی آموزش و پرورش خیلی از مدارس روستایی ما به علت کمبود معلم تعطیل شده اند و به علت عدم بضاعت مالی دانش آموزان و دوری راه، اکثر آنها مجبور به ترک تحصیل شدند.

نیکزادی در ارتباط با حوزه آموزش عالی گفت: بم باید به یک شهر تولید علم تبدیل شود زیرا باعث ایجاد پردیس دانشگاهی کشور در بم خواهد شد تا هم تولید علم داشته باشیم و قسمتی از اقتصاد پویا نشده را فعال کنیم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)