کد خبر: ۱۷۸۹
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۱
ارسال به دوستان
ذخیره
نگاهی به خبرهای سیاسی روز >6
سردار سرلشکر حاج قاسم سلیمانی، در نامه ای از اخبار مربوط به تولید فیلمی "به نام سردار" با محوریت مقاومت و پرداختن به شخصیت وی؛ گلایه و اعتراض کرد.
پایگاه اطلاع‌رسانی گفتارنو به منظور سهولت مخاطبان منتخبی از مهمترین خبرهای سیاسی را در ساعات پایانی هر روز منتشر می‌کند.

دستور رییس جمهور به جنتی درباره حادثه فرودگاه جده
رئیس جمهوری در نامه‌ای به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به حادثه تعرض به دو نوجوان زائر ایرانی در فرودگاه جده تاکید کرد: سازمان حج و زیارت با همکاری وزارت امور خارجه، پیگیری‌های خود را ادامه داده و نسبت به مجازات مجرمین و تامین امنیت زائران اطمینان حاصل نماید و گزارش دقیق و جامعی برای تصمیم گیری ارائه کند.

اعتراض سردار سلیمانی به یک مستند
سردار سرلشکر حاج قاسم سلیمانی، در نامه ای از اخبار مربوط به تولید فیلمی "به نام سردار" با محوریت مقاومت و پرداختن به شخصیت وی؛ گلایه و اعتراض کرد. در پی انتشار اخباری در روزهای اخیر پیرامون تصمیم یکی از مستندسازان جوان کشور (آقای سید سعید حسن پور) برای تولید فیلمی به نام "سردار" با محوریت عملیات های بین المللی سپاه قدس و به تصویر کشیدن نقش سرداران ایرانی در محور مقاومت به ویژه سردار حاج قاسم سلیمانی، وی در نامه ای با اعتراض و گلایه به این اقدام تأکید کرد: حقیر حتی نسبت به نوشتن خاطرات دفاع مقدس تحفظ دارم، چگونه راضی به ساخت فیلمی از شخصیت خودم باشم ضمن اینکه این نوع اقدامات فرصت خدمت را از حقیر می گیرد.

اظهار نظر استاندار سیستان و بلوچستان درباره شهادت ماموران کرمانی مخابرات سپاه
استاندار سیستان و بلوچستان در پاسخ به این سوال که آیا حادثه روز پنج‌شنبه با حادثه تروریستی قبلی که جیش‌العدل مسئولیت آن را بر عهده گرفت ارتباط داشته است؟ گفت: این دو حادثه جدا بودند، ولی هر دوی آنها از سوی یک ناحیه و جریان است زیرا جریان دیگری وجود ندارد.
علی اوسط هاشمی با اشاره به شهادت دو تن از ماموران مخابرات سپاه در این استان، گفت که در این خصوص سفری به پاکستان داشته و موضع این کشور نیز برخورد قهری با این جریانات است.  دو مامور  کرمانی مخابرات سپاه چند روز قبل در استان سیستان و بلوچستان توسط گروهک‌های تروریستی به شهادت رسیدند

بادامچیان: لوزان ترکمانچای نیست
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی دستاورد این مذاکرات را عظمت و قدرت ایران اسلامی و اقتدار رهبر معظم انقلاب دانست و خاطر نشان کرد: مساله اصلی امروز، مساله وحدت دولت و ملت است که توانسته در برابر بیگانه یکی باشد؛ چراکه ایرانی ها در قرن های گذشته نشان دادند که به دشمنان و طرف های مقابلشان نمی پیوندند.
اسدالله بادامچیان با تاکید بر اینکه غربی ها امروز می خواهند بگویند که ایران در مذاکرات شکست خورده و ما نیز پیروز شده ایم، عنوان کرد: آنها از گذشته این ادعاها را می کردند اما مهم این است که مذاکرات نباید احساسی، جناحی و همچنین با کف و سوت زدن و ترکمنچای دانستن آن تحلیل شود.

سعید قاسمی: نام توافق را بیانیه گذاشتند که کار به مجلس نکشد 
سردار سعید قاسمی در ادامه با استناد به مصاحبه یکی از سایت‌های خبری با مرحوم صادق طباطبایی در آلمان در خصوص تسخیر لانه جاسوسی گفت: من این حرف را با استناد به مصاحبه مرحوم طباطبایی که از حامیان خط و جبهه اصلاحات بود و اصلاح طلبان هم او را قبول دارند نقل می‌کنم. طباطبایی در این مصاحبه می‌گوید: «مذاکراتی که میان آقایان بهزاد نبوی و افتخار جهرمی به عنوان نمایندگان دولت ایران و هیات آمریکائی به سرپرستی وارن کریستوفر و با میانجی گری دولت الجزایر انجام شد؛ توافق هائی صورت گرفت که شامل دو مقدمه و 6 قرار داد بود که در دو متن انگلیسی و فارسی تهیه شده بود. هر دو متن را نمایندگان ایران امضا کرده بودند ولی متن فارسی به امضای نماینده آمریکا نمی‌رسد.»
طباطبایی می‌گوید نام توافق الجزایر را بیانیه گذاشتند نه قرار داد. .برای اینکه این موضوع را به مجلس نفرستند، چون بر اساس قانون اساسی هرگونه قرارداد بین دولت‌ها باید به تصویب مجلس برسد.
این فعال فرهنگی اضافه کرد: دقیقا بیانیه لوزان هم یک قرار داد است که روی آن نام بیانیه گذاشتند که کارشان به مجلس نکشد



نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

کرمان جزو استان‌های با بیشترین فوتی در حوادث رانندگی

26 میلیارد تومان برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد در استان کرمان جمع آوری شد

قیمت طلا و سکه امروز ۱۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳

میزبانی استان کرمان از 2 شهید گمنام در سالروز شهادت امام صادق(ع)

چاه‌های آب غیر مجاز و فاقد پروانه پلمب می‌شوند

قهرمانی زود هنگام مس کرمان در لیگ برتر هندبال

جلوگیری از بروز بسیاری از آسیب‌ها با حضور به موقع اورژانس اجتماعی

اهدای عضو جوان 23 ساله رفسنجانی نجات بخش چند بیمار نیازمند عضو

تمام مناطق استان کرمان تحت تاثیر سامانه بارشی؛ هواشناسی نسبت به وقوع سیل و طغیان رودخانه‌ها هشدار داد

سینماهای کل کشور از عصر جمعه تعطیل می‌شوند

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)