کد خبر: ۱۸۰۲
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۴
ارسال به دوستان
ذخیره
معاون دادستان کرمان خبر داد:
سیدی یادآور می‌شود: طی پنج سال گذشته خانواده قاتل و مسئولان تلاش زیادی برای اخذ رضایت از خانواده مقتول انجام می‌دهند، اما به نتیجه‌ای نمی‌رسند.
جامعه> حوادث: یک خانواده ایثارگر در کرمان با بخشش قاتل فرزند دل‌بندشان اجازه دادند سایه پدر همچنان بر سر 2 دختربچه بماند.

به گزارش گفتارنو آذر ماه سال 89 دو جوان 31 و 24 ساله هنگام رانندگی در یکی از خیابان‌های شهر بم با هم درگیری لفظی پیدا کردند و همین موضوع سبب شد تا جوان 31 ساله با چاقویی که به همراه داشت به صورت تصادفی شاهرگ پسر 24 ساله را بزند.

حالا پنج سال از آن روز می‌گذرد و این مرد جوان با دارا بودن دو دختربچه در زندان به سر می‌برد، زیرا خانواده مقتول دل‌شان به بخشش وی رضایت نمی‌داد.

علاوه بر خانواده قاتل همچنین جمع زیادی از مسئولان و خیران طی پنج سال گذشته برای اخذ رضایت از خانواده مقتول اقدام کردند، اما راه به جایی نبردند و خانواده مقتول از بم به گرگان رفتند.

اما یکی از دختران قاتل که در زمان وقوع قتل فقط سه سال داشت و هم‌اکنون هشت ساله است، مدتی قبل نامه‌ای را به برنامه «فتیله، جمعه تعطیله» ارسال می‌کند و از عمو فتیله‌ای‌ها می‌خواهد تا برای اخذ رضایت از شاکیان این پرونده گام بردارند و پدرش را به زندگی برگردانند.

هرچند این نامه به دست عمو فتیله‌ای‌ها می‌رسد و آنها برای اخذ رضایت از خانواده مقتول به گرگان می‌روند و طی دو، سه روز حضور در این شهر تلاش‌های زیادی انجام می‌دهند، اما موفق به اخذ رضایت نمی‌شوند.

با این وجود علی سیدی معاون دادستان کرمان که طی سال‌های گذشته همواره برای اخذ رضایت برای افرادی پیشقدم بوده که در یک سانحه و بدون نیت قبلی مرتکب جرم شده‌اند، وارد این پرونده شد و با تلاش‌های فراوان توانست در هفدهمین روز از سال جاری رضایت این خانواده را جلب کند.

اما اخذ رضایت از خانواده مقتول کار آسانی نیست و افرادی که برای جلب رضایت آنها آستین بالا می‌زنند، خیلی چیزها از جمله بی‌احترامی، توهین و افترا و حتی کتک را به جان می‌خرند تا شاید جان انسانی نجات یابد که بر اثر سانحه مرتکب قتل شده است.

معاون دادستان کرمان به تشریح جزئیاتی از پرونده مذکور می‌پردازد و می‌گوید: پنج سال قبل مشاجره‌ای بین یک مرد جوان متاهل 31 ساله و دارای دو فرزند و یک جوان 24 ساله مجرد روی می‌دهد که منجر به قتل جوان 24 ساله می‌شود.

علی سیدی ادامه می‌دهد: قاتل در این درگیری بدون نیت قبلی و به طور ناخواسته در هنگام خشم و عصبانیت موجب قتل می‌شود، اما بلافاصله بعد از این حادثه مقتول را در خودروی خود قرار می‌دهد تا وی را به بیمارستان برساند، اما این جوان در بین راه بیمارستان جان خود را از دست می‌دهد.

وی عنوان می‌کند: قاتل در بیمارستان به ارتکاب قتل اعتراف می‌کند و با وجود اینکه به وی پیشنهاد فرار هم داده می‌شود، اما او فرار نکرده و خودش را تسلیم قانون می‌کند.

سیدی یادآور می‌شود: طی پنج سال گذشته خانواده قاتل و مسئولان تلاش زیادی برای اخذ رضایت از خانواده مقتول انجام می‌دهند، اما به نتیجه‌ای نمی‌رسند.

وی به نگارش نامه‌ای از سوی دختربچه هشت ساله قاتل به برنامه فتیله، جمعه تعطیله اشاره می‌کند و می‌گوید: این دختربچه از دست‌اندرکاران برنامه فتیله برای نجات جان پدرش کمک می‌خواهد و صدا و سیما و عوامل برنامه فتیله هم برای کمک به این فرد اقدام می‌کنند و بازیگران این مجموعه به گرگان می‌روند و با حضور مسئولان عالی رتبه گرگان تلاش‌های را برای اخذ رضایت انجام می‌دهند، اما موفق نمی‌شوند.

معاون دادستان کرمان با اشاره به اینکه حکم قصاص این مرد تایید شده بود، ادامه می‌دهد: با توجه به تاکید دادستان کرمان طی سه روز جلساتی را با خانواده مقتول برگزار کردم و مانند همیشه با مدد گرفتن از ائمه اطهار(ع) برای اخذ رضایت از شاکیان تلاش‌هایی انجام دادم.

سیدی تاکید می‌کند: زمانی که هنوز قاضی نبودم، فکر می‌کردم اخذ رضایت از خانواده مقتول نسبت به صدور حکم آسان‌تر است، اما حالا می‌دانم اخذ رضایت صدها برابر دشوارتر از صدور حکم است.

وی بیان می‌کند: خانواده مقتول حاضر به رضایت نبودند، اما با اصرار زیاد از آنها خواستم تا به حرف‌هایم گوش دهند و به این خانواده گفتم برای جلب رضایت خداوند از قصاص قاتل منصرف شوند.

سیدی خاطرنشان می‌کند: در نشست‌هایی که با خانواده مقتول داشتم به آنها یادآوری کردم این قتل با ثبت تصمیم و برنامه‌ریزی قبلی نبوده و فقط بر اثر مشاجره و بر اثر تصمیم ناشایست آنی روی داده و حتی قاتل برای نجات جان مقتول تلاش هم کرده و حاضر به فرار نشده است.

معاون دادستان کرمان ادامه می‌دهد: ساعت‌ها پای صحبت‌های خانواده مقتول نشستم و به آنها اطمینان دادم، ما اگر تشخیص دهیم یک قاتل فرد خطرناکی است به هیچ وجه در صلح و سازش ورود نمی‌کنیم اما قتل‌های تصادفی جای تلاش برای اخذ رضایت دارد.

سیدی خاطرنشان می‌کند: پس از ساعت‌ها صحبت با خانواده مقتول در نهایت موفق به اخذ رضایت از این خانواده شدیم و آنها در 17 فروردین‌ماه جاری رضایت خود را برای رضایت خدا اعلام کردند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

کدام مواد غذایی را نباید با معده خالی خورد؟

قیمت طلا و سکه کاهشی شد

رگبار باران، رعد و برق و تندبادهای لحظه‌ای استان کرمان را فرا می گیرد

کشف 30 میلیارد لوازم خانگی قاچاق در کرمان

موارد ابتلا به سرخک در رفسنجان در حال افزایش است؛ هشدار مرکز بهداشت به خانواده‌ها برای تزریق واکسن

صعود قیمت خودروهای داخلی و خارجی در بازار

کارمندان دولت حق دریافت هدیه را ندارند

درخشش ورزشکاران کرمانی با 3 عنوان قهرمانی لیگ برتر در سال جدید

عامل قدرت نمایی با سلاح سرد در رفسنجان دستگیر شد

کرمان جزو استان‌های با بیشترین فوتی در حوادث رانندگی

پربازدید ها

اصل واگذاری شرکت ذغالسنگ به عنوان بخشی از بدهی‌های صندوق بازنشستگی فولاد کار علمی نبود / واگذاری شرکت ذغالسنگ مشکلات را بیشتر کرده است

هواشناسی کرمان هشدار سطح نارنجی صادر کرد

تمام مناطق استان کرمان تحت تاثیر سامانه بارشی؛ هواشناسی نسبت به وقوع سیل و طغیان رودخانه‌ها هشدار داد

آمار افزایشی مبتلایان به مالاریا در کشور

خطر تکرار فاجعه‌ای مشابه بم در بافت‌های فرسوده کشور

سارقین تاسیسات مخابرات رودبار جنوب دستگیر شدند

افزایش طول عمر با بالا و پایین رفتن از پله

7500 دانش‌آموز ترک تحصیل کرده کرمان را مرکز آمار اعلام کرده / این آمار را قبول نداریم

رگبار باران، رعد و برق و تندبادهای لحظه‌ای استان کرمان را فرا می گیرد

خدمات به اتباع خارجی صرفا با کارت شناسایی جدید و مدارک معتبر انجام می‌شود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)