کد خبر: ۱۸۰۶۲
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۴
ارسال به دوستان
ذخیره
ائمه جمعه در خطبه های خود چه گفتند؟
لزوم توجه به وحدت شیعه و سنی، لزوم مقابله با آمریکا به دلیل نقض برجام, محور خطبه های جمعه استان را به خود اختصاص می داد.

به گزارش گفتار نو، لزوم توجه به وحدت شیعه و سنی، لزوم مقابله با آمریکا به دلیل نقض برجام, محور خطبه های جمعه استان را به خود اختصاص می داد 

نام شهرستان

خطیب جمعه

چکیده خطبه

کرمان

حجت‌الاسلام محمد صباحی

ماهواره‌ها و شبکه‌های اجتماعی وحدت مسلمانان را نشانه رفته‌اند و لازم است تا همه مسلمانان نسبت به این موضوع هوشیار باشند.

بیماری ایدز هزینه‌های سنگینی را به خانواده‌ها و دولت وارد می‌کند و رعایت مسائل شرعی و بهداشتی توسط همه افراد برای پیشگیری از این بیماری لازم و ضروری است

همین الان چند نفر در دنیا ادعای مهدویت کرده‌اند و با وسایل ارتباط جمعی و شبکه‌های اجتماعی اعتقادات خود را تبلیغ می‌کنند.

سیرجان

حجتالاسلام حسین حیدری

اگر نماز به خوبی ادا شود، مشکلات در سطح جامعه کم میشود.

اخیراً عدهای به دنبال بدعتهایی مانند ترویج دهه محسنیه و این چنین مسائل هستند که باید سازمانهای متولی مانند سازمان تبلیغات اسلامی، اوقاف و امور خیریه و مراکز دینی احساس وظیفه کنند و نگذارند هر شعار یا اقدامی خودساخته ترویج شود.

امروزه دیگر ایران ملت 40 سال پیش نیست و هر کشوری و بیگانهای قصد داشته باشد در منطقه حرفی بزند، این رجزخوانیها به ضرر خود آنها تمام میشود.

 

عنبرآباد

حجت‌الاسلام رضا سالاری

به همه مسؤولان و سیاسیون جامعه تذکر می‌دهیم بر اولویت‌های روی زمین مانده کشور برسند و به مسائل حاشیه‌ای و جزئی نپردازند، مردم این انقلاب را دوست دارند و این انقلاب را با هیچ چیز عوض نمی‌کنند، نظام جمهوری اسلامی و جایگاه ولایت را همانند فرزندان‌شان دوست دارند.

ملت ما با مسؤولانی که چهره آمریکا را بزک می‌کنند، برخورد خواهند کرد، ملت از دولت، وزارت خارجه، تیم مذاکره کننده، اعضای نظارت بر برجام، نمایندگان مجلس و ... انتظار دارند که اقدام قانونی و دندان‌شکن در قبال رفتارهای آمریکایی‌ها به نمایش بگذارند.

مسائل فرهنگی برنامه‌ریزی، نظارت و رصد لازم دارد و دولت، مجلس، استانداران و فرمانداران بودجه‌های فرهنگی را در حاشیه قرار ندهند و تاکنون فرماندار همکاری خوبی در این مورد داشته است.

مگر ملت یمن مظلوم نیستند، مگر آل سعود بچه‌های یمنی را قطعه قطعه نمی‌کند، چرا رئیس سازمان ملل که با دلارهای سعودی زبانش را بسته‌اند، حرفی نمی‌زند.

جیرفت

حجت‌الاسلام رضا کرمی‌پور

مقام معظم رهبری به این مذاکرات خوش‌بین نبودند، پس عدم موفقیت مسأله هسته‌ای ربطی به دخالت رهبری ندارد.

معلولان از وضعیت خدمات‌رسانی و وضعیت شهری و اشتغال به کار در دستگاه‌های دولتی ناراضی هستند.

تاریخ به خوبی گواهی می‌دهد که به آمریکا نمی‌توان اعتماد کرد و سیاست‌های گذشته و حال آمریکایی‌ها هیچ تغییری نکرده‌اند.

بافت

حجت‌الاسلام علی مهدی‌زاده

مسؤولان تابع محض ولایت و به دنبال جبران اشتباه خود باشند نه اینکه اشتباه خود را به دامن ولایت‌فقیه بیندازند از انصاف و حق به دور است که باوجود این‌همه هشدارهای امام خامنه‌ای در این مسئله که فرمودند، اعتماد نکنید، آن موقع بعضی از مسؤولان در سخنرانی‌های خود به ویژه در دانشگاه بیان می‌کنند که هیچ قدمی برنداشتیم مگر آنکه با مقام معظم رهبری مشورت کردیم.
خائنانی که به دنبال سرپوش گذاشتن بر جنایت‌های آمریکا هستند و هنوز تلاش می‌کنند، ذهن ملت را از خیانت‌ها و جنایت‌های آمریکا منحرف کنند و آمریکا را حامی حقوق بشر و دموکراسی بنامند، بدانند که اگر دست از این خیانت‌ها بر ندارند، چون فتنه‌گران 88 قطعاً رسوا می‌شوند.

جیرفت

حجت‌الاسلام رضا کرمی‌پور

دشمن از اختلاف و تفرقه میان شیعه و سنی سود می‌برد و باید ضمن مقابله با این موضوع  زمینه برادری و اتحاد بیشتر میان مسلمانان را فراهم کرد.

 تاریخ به خوبی گواهی می‌دهد که به آمریکا نمی‌توان اعتماد کرد و سیاست‌های گذشته و حال آمریکایی‌ها هیچ تغییری نکرده‌اند.

 مقام معظم رهبری به این مذاکرات خوش‌بین نبودند، پس عدم موفقیت مسأله هسته‌ای ربطی به دخالت رهبری ندارد.

 معلولان از وضعیت خدمات‌رسانی و وضعیت شهری و اشتغال به کار در دستگاه‌های دولتی ناراضی هستند.

ریگان

حجتالاسلام علی رنجبرماهانی

ترور شخصیت ائمه جمعه در زمان فعلی مانند اول انقلاب در دستور کار منافقان است، زیرا آنها فرماندهان قرارگاه فرهنگی، بلندگوی نظام، انقلاب و ولایت هستند.

این افراد تهدیدهایی می‎‎کنند که در فلان مطلب و موضوع وارد نشوید و مسائلی را که مربوط به نظام، انقلاب و جهان اسلام است و نیاز به روشنگری دارد، مطرح نکنند، اما ائمه جمعه حتی تا مرز شهادت ورود پیدا میکنند.

 در مذاکرات برجام به فرمایشهای معظم له جامعه عمل پوشانده نشد و شرط و شروطی که ایشان بیان فرمودند، عمل نشد.

یک جمله دردآور که وزیر امور خارجه آمریکا در قضیه برجام فرمود این است که «برجام بهترین سند دوستی آمریکا با رژیم صهیونیستی است.

برای اینکه مسؤولان ما این نتایج برجام را جبران کنند، باید پاسخی قاطع و دندانشکن به ناقضان برجام بدهند.

جبالبارز جنوبی

حجت‌الاسلام حمید بامری

کسانی هستند که باور دارند دشمن دست از دشمنی کشیده و این خیال خطرناکی است و برای نطام هزینه دارد، خیانت‌های مکرر آمریکا در نقض برجام که مورد اتفاق و اذعان همه مسؤولان و مردم است، نشانی از غیرقابل اعتماد بودن دشمن است و اعتماد به دشمن نتیجه‌اش سیلی خوردن است و هر کس چهره دشمن را بزک کند، عاقبت رسوا می‌شود.

امروز بخشی از نابسامانی‌ها و آسیب‌های فرهنگی متوجه مسؤولان است، دشمن هجمه‌اش به سمت فرهنگ اسلامی است و باید مراقب باشیم، چرا دشمن روی فرهنگ ما سرمایه‌گذاری می‌کند، زیرا فرهنگ اثرگذار است.

جازموریان

حجت‌الاسلام محمد محمدی‌نور

از مسؤولان انتظار داشتیم که در مقابل نقض برجام واکنش نشان دهند و مقابله به مثل کنند.

به مناسبت هفته وحدت و برکت نظام جمهوری اسلامی ایران بیمارستان صحرایی با تلاش‌های سبز‌پوشان سپاه پاسداران و همکاری مسؤولان در شهر زهکلوت آغاز به کار میکند.

فاریاب

حجت‌الاسلام علی رفیعی

با توجه به بدعهدی دشمنان مسؤولان باید در بحث علم و فناوری تمام تلاش خود را به کار گیرند.

امروزه نیاز بیشتری به تقویت نیروهای نظامی کشورمان داریم.

با اشاره به جایگاه و اهمیت وقف از کشاورزان درخواست کرد تا حق موقوفات خود را پرداخت کنند.

قلعهگنج

حجتالاسلام حسین مؤمنی

باید همه برادرهای شیعه و سنی بیدار باشند و نگذاریم که خدای نخواسته در صفوف ما یک رخوت و اختلافی ایجاد بشود.

با ابراز تأسف دنیای عصر ما مبتلا به حکومت‌هایی شده است که جز قانون جنگل در آن حکومت نمی‏‌کند و ما در عصری هستیم که جنایتکاران به جای توبیخ و تأدیب، تحسین و تأیید می‏‌شوند و سازمان‌های به‏ اصطلاح حقوق بشر، نگهبان منافع ظالمانه جنایتکاران و مدافع ستمکاری و بستگان آنها هستند.

منوجان

حجت‌الاسلام امین رضوانی

تمام امت اسلامی شاهد جنایتهای چندساله آمریکای جنایتکار بوده، اما با ابراز تأسف برخی از مسؤولان به دنبال رفع موانع کشور به دست دشمن هستند.

مسؤولان اگر راست میگویند، باید جلوی دزدیهایی را که از 3 هزار به 8 هزار میلیارد رسیده است، بگیرند.

کوهبنان

حجت‌الاسلام عباس جعفری

رزمندگان در سوریه به گام‌های آخر نزدیک هستند، مردم این کشور با تروریست‌ها، آل سعود، آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها در حال جنگ و مبارزه هستند، اما به زودی شاهد شکست و خواری دشمنان خواهیم بود این در حالی است که قدرت‌های شیطانی در لحظات آخر به دنبال نجات تروریست‌ها هستند، گرچه اشتباه می‌کنند چرا که تروریست‌ها در آینده دشمن خود آنان می‌شوند.

 ما تلاش کردیم و مذاکرات را انجام دادیم، باز هم در نهایت ثابت شد که دشمنان و در رأس آنها آمریکایی‌ها بدعهد هستند در حالی که ولی‌امر مسلمین جهان بارها بر این امر تاکید داشتند، انتظار مردم از مسؤولان این است که حرکت انقلابی، قاطع و در عین حال سنجیده انجام دهند و جواب قاطعی به عهد‌شکنی‌ها بدهند تا آنان دنیا را به تمسخر نگیرند.

 با توجه به سردی هوا و فرا رسیدن فصل زمستان مردم باید در راستای صرفه‌‌جویی در مصرف گاز و انرژی مبادرت ورزند بدانند و برای استفاده از گاز ایمنی را مد نظر قرار دهند، چون خطر بیخ گوش آنان است، مواظبت کنند تا مسأله‌ای همانند غسالخانه کوهبنان پیش نیاید

باغین

حجتالاسلام عبدالرضا محیالدینی

تهاجم فرهنگی به معنای بیاعتقاد کردن نسل نو است که باید هوشیار باشیم، زیرا به فرموده مقام معظم رهبری «مسئله فرهنگ از مسائل اقتصادی و سیاسی هم مهمتر است.

امروز وحدت میان ملت و دولت نیز یک ضرورت است و در قبال نقض برجام باید صدا و موضع واحد از کشور به گوش دشمن برسد.

به کشاورزان توصیه میشود در بحث همکاری برای ثبت اطلاعات در سامانه پهنهبندی با مراجعه به کارشناسان نسبت به این امر اقدام کنند.

خاموش کردن موتور پمپهای کشاورزی، جلوگیری از اتلاف آب کشاورزی در زمستان، مشاوره گرفتن از کارشناسان برای افزایش راندمان برداشت محصول و کاهش هزینهها و همچنین اصلاح آبیاری باغها و مزارع مد نظر ان قشر قرار گیرد.

 

رودبار جنوب

حجت‌الاسلام عباس گروهی

اگر تاریخ را ورق بزنیم، می‌بینیم آمریکا جز منافع خود چیزی نمی‌بیند و دولتمردان آمریکایی می‌گویند، وضعیت ما با ایران باید، اضطراری باشد نه عادی که اقدام به تمدید مجدد تحریم‌ها کردند و این نقض فاحش برجام و بدعهدی‌های آمریکاست.

از دیگر بدعهدی‌های آمریکا مصادره پول‌های بلوکه شده و تحریم موشکی ایران است.

از راه‌اندازی بیمارستان صحرایی در شهر زهکلوت که توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اقدامات درمانی در آن به صورت رایگان انجام می‌شود، تقدیر کرد

انار

حجتالاسلام حسن منتظری

آمریکا با نقض صریح و قطعی برجام نشان داد که همچنان خوی دشمنی و گرگصفتی خویش را حفظ کرده است.

آمریکا و انگلیس در راستای ایجاد تنش و اختلاف میان مسلمانان برای تأسیس گروههای تکفیری تلاش کردند و امروز امت اسلامی شاهد جنایتهای این گروهها در قتلعام مسلمانان مظلوم است.

کهنوج

حجت‌الاسلام اکبر افشارمنش

در انجام مذاکرات برجام رهبر معظم انقلاب در جریان همه مسائل بودند، اما بارها فرمودند، اینکه گفته می‌شود، رهبری در جریان همه جزئیات است، حرف دقیقی نیست، رهبر معظم انقلاب در سال‌های اخیر ضمن حمایت از تیم مذاکره کننده کشورمان با گروه 1+5 بارها نسبت به بدعهد بودن و غیراعتماد بودن دولت آمریکا هشدار داده و بر لزوم دقت در مذاکرات و امضای توافقات تأکید کردند.

 با توجه به مواضع همه مقامات جمهوری اسلامی ایران از رهبر معظم انقلاب و روسای قوای سه‌گانه براساس مصوبه 21 مهر 94 مجلس شورای اسلامی دولت مؤظف است اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی را در اجرای برجام ببیند.

رفسنجان

حجت‌الاسلام عباس رمضانی‌پور

فرهنگ ملت ایران اسلامی باید با روحیه انقلابی و رویکرد حزب‌اللهی باشد و تمام کسانی که متولی امر فرهنگ هستند با یک سیاست و مهندسی خاص کار کنند.

بعضیها تمایل دارند، پای آمریکایی‌ها به کشورما باز شود، اما ما نمی‌گذاریم، 10 سال تمدید تحریم‌ها این افراد را عزادار کرد، امت بابصیرت ایران که غصه نخوردند، زیرا آمریکا را می‌شناختند.  این آدم‌ها در انقلاب انقلابی و در جنگ هم رزمنده نبودند، اما امروز ریاست‌طلب هستند و زمانی که یارانشان به مقام می‌رسند به دنبال منفعت خود هستند و جلب ثروت و سرمایه‌ می‌کنند.

بیش از 800 طلبه در رفسنجان تحصیل می‌کنند که سالانه به اندازه یک ماه هزینه‌های یک دانشگاه کوچک در این شهرستان هزینه نمی‌کنند در حالی‌ که نیاز جامعه ما نسبت به وجود یک روحانی و امام جماعت زیاد است.

وقف بر امور اجتماعی ارزشمند است، اما با ابراز تأسف بر امور اجتماعی موقوفه‌ای نداریم، همچنین وقف بر فرهنگ و معارف دین و بر نماز در جامعه نداریم.

 

آخرین اخبار

۵ درصد جرائم رانندگی اشتباهی ارسال می‌شود

افزایش طول عمر با بالا و پایین رفتن از پله

سارقین تاسیسات مخابرات رودبار جنوب دستگیر شدند

اصل واگذاری شرکت ذغالسنگ به عنوان بخشی از بدهی‌های صندوق بازنشستگی فولاد کار علمی نبود / واگذاری شرکت ذغالسنگ مشکلات را بیشتر کرده است

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

دستگیری قاچاقچی با 32 کارت سوخت در بم

هواشناسی کرمان هشدار سطح نارنجی صادر کرد

خطر تکرار فاجعه‌ای مشابه بم در بافت‌های فرسوده کشور

آمار افزایشی مبتلایان به مالاریا در کشور

اختصاص هزار میلیارد تومان اعتبار برای مبارزه با آفت سوسک سر خرطومی حنایی

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)