کد خبر: ۱۸۲۳۰
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۷
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کرمان:
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان با اشاره به کمبود خودروهای برف روب و نمکپاش در استان کرمان افزود: نمک پاشی در جاده های استان کرمان طی 10 سال گذشته توسط نیروی انسانی انجام می شد.
 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان گفت: تلفات تصادفات راه های اصلی این استان در هفت ماه امسال 14 و نیم درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

به گزارش ایرنا خداداد مقبلی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه استان کرمان رتبه پنجم کاهش تلفات در تصادفات کشور را دارد افزود: این استان سال گذشته 406 و امسال 347 کشته در تصادفات جاده ای داشته است و این کاهش تصادفات باید در باقی مانده سال نیز به حداقل خود برسد. 

وی ادامه داد: عمده ترین نقاط حادثه خیز در مسیرهای روستایی کرمان است و 32 درصد سهم تلفات این استان در جاده‌ های روستایی اتفاق می‌ افتد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان گفت: 468 نفر در راه ‌های روستایی استان کرمان طی هفت ماه سال گذشته جان خود را از دست داده اند که این رقم در سال جاری با 11 و یک دهم درصد کاهش به 416 نفر رسیده است.

وی ادامه داد: استان کرمان در این زمینه رتبه ششم کشور را دارد و باید گفت در مجموع 13.5درصد کاهش تلفات در راه‌ های این استان را داشته‌ ایم.
وی با بیان اینکه راه ‌های استان کرمان فراملی و در محور حمل و نقل و ترانزیت است افزود: کاهش تصادفات نوید بخش این است که هم و غم ما در اصلاح نقاط حادثه خیز و ایمن سازی و خط کشی و روکش جاده ها جواب داده است.

مقبلی اضافه کرد: سه عامل پررنگ خطاهای انسانی در تصادفات دنیا 70 تا 75 درصد، عامل جاده بین 15 تا 18 درصد و وسیله نقلیه 15 تا 17 درصد تاثیر دارد که در کشور ما این رقم می تواند بیشتر باشد.
وی گفت: 10 هزار کیلومتر در جاده های استان کرمان خط کشی جاده ای، 20 کیلومتر نیوجرسی، 12 هزار تابلوی اخباری و مسیرنماهای انتظامی، سه هزار و 400 مترمربع تابلوهای اطلاعاتی نصب شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان افزود: نصب 80 دستگاه دوربین کنترل ترافیک در مسیر شمالی استان کرمان، سیستم روشنایی و خورشیدی در 135 تقاطع پرتردد، آشکارسازی 223 نقطه حادثه خیز در استان کرمان انجام شده است.
وی ادامه داد: ایمن سازی در برنامه رمپ ورود خروج، سرعت گیر در مسیر فرعی به اصلی و 20 هزار بازتاب چشم گربه ای در راه های استان کرمان نصب شده است.

مقبلی گفت: 19 تا 29 گردنه برفگیر در استان کرمان وجود دارد و 2 هزار کیلومتر از راههای این استان برفگیر است و در این راستا نیازمند 500 نفر نیروی با تجربه و 350 دستگاه ماشین آلات راهداری هستیم.
وی اظهار کرد: امکانات موجود در زمان برف گیر شدن جاده ها در استان کرمان پاسخگوی نیاز موجود نیست.

وی با اشاره به کمبود خودروهای برف روب و نمکپاش در استان کرمان افزود: نمک پاشی در جاده های استان کرمان طی 10 سال گذشته توسط نیروی انسانی انجام می شد.
وی افزود: حدود 820 کیلومتر از راه های روستایی استان کرمان نیازمند بهسازی و ارتقا است و سابقه ساخت این محورها به 30 سال قبل باز می گردد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان با بیان اینکه صنعت حمل و نقل جایگاه موثری در چرخه اقتصادی کشور و نقش زیادی در تورم بازار دارد افزود: کرمان به عنوان استان معدنی است که بیشترین کانی معدنی را در کشور دارد.
وی با تاکید بر اینکه لازمه حمل و نقل جاده ای زیرساخت های شبکه ارتباطی است افزود: 85درصد از کالاهای اساسی جابجا شده از جنوب کرمان از شبکه ارتباطی و محورهای استان کرمان عبور می کند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان با بیان اینکه از نظر اعتباری نتوانسته ایم برخی جاده های این استان را استاندارد کنیم عنوان کرد: امیدواریم با افزایش اعتبارات و استقلال وظایف بتوانیم وظایف را به نحو احسن انجام دهیم و کاهش تصادفات را تا پایان سال حفظ کنیم که ارمغان خوبی برای مردم این استان و کشور است.
وی با بیان اینکه محورهای ترانزیتی و حمل و نقلی استان کرمان نقش فراملی دارد اظهار کرد: بسیاری از کالاها از مرز این استان عبور می کند.

مقبلی با اشاره به محورهای 2 بانده شده در استان کرمان و نقش آنها در کاهش تصادفات و حمل و نقل افزود: بخشی از محورهای درون استانی با همکاری حوزه راه و شهرسازی بزرگراه شده است.
وی عنوان کرد: 9 هزار کیلومتر راه، هزار و 500 کیلومتر بزرگراه و چهار هزار و 400 راه روستایی که نقش ارزشمندی در چرخه اقتصادی دارد در استان کرمان ساخته شده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان گفت: توسعه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی مستلزم تامین زیرساخت ها است.

مقبلی با بیان اینکه برای سال 96 از اعتبارات استانی برای پروژه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای بیش از 110 میلیارد ریال از تملک دارایی سرمایه ای استان کرمان مصوب شده و تخصیص داده نشده است افزود: 673 میلیارد ریال از منابع ملی از اول سال 95 در نظر گرفته شده است و با رایزنی های انجام شده برای اعتبارات احتمالا تا 800 میلیارد ریال برسد.

وی خاطرنشان کرد: منفک شدن راهداری از راه و شهرسازی و ترکیب با حوزه حمل و نقل وظیفه سنگینی دارد زیرا نگهداری و ایمنی راهها و حمل و نقل جاده ای و ایمن سازی جاده ها برعهده راهداری و حمل و نقل جاده ای است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان گفت: 26 آذرماه به عنوان روز حمل و نقل در تاریخ و تقویم کشور ثبت شده است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

کدام مواد غذایی را نباید با معده خالی خورد؟

قیمت طلا و سکه کاهشی شد

رگبار باران، رعد و برق و تندبادهای لحظه‌ای استان کرمان را فرا می گیرد

کشف 30 میلیارد لوازم خانگی قاچاق در کرمان

موارد ابتلا به سرخک در رفسنجان در حال افزایش است؛ هشدار مرکز بهداشت به خانواده‌ها برای تزریق واکسن

صعود قیمت خودروهای داخلی و خارجی در بازار

کارمندان دولت حق دریافت هدیه را ندارند

درخشش ورزشکاران کرمانی با 3 عنوان قهرمانی لیگ برتر در سال جدید

عامل قدرت نمایی با سلاح سرد در رفسنجان دستگیر شد

کرمان جزو استان‌های با بیشترین فوتی در حوادث رانندگی

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)