کد خبر: ۱۸۲۴۲
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۸
ارسال به دوستان
ذخیره
سردرگمی اصلاح طلبان و مطرح شدن «نادران» و «علوی» به عنوان کاندیداهای اصولگرایان؛
هرچند اصلاح طلبان در سردرگمی معرفی و یا عدم معرفی کاندیدایی دیگر در کنار «حسن روحانی» به عنوان آلترناتیو او هستند و هنوز به نتیجه لازم در این خصوص نرسیده اند، اصولگرایان در حال سبک، سنگین کردن چهره های مختلف هستند. گفته می شود، «الیاس نادران»، «سید محمود علوی» و «عزت الله ضرغامی» از سوی برخی گروه های اصولگرا به عنوان کاندیدا معرفی شده اند و مؤتلفه بنا دارد، «مصطفی میرسلیم» را گزینه خود معرفی کند.

در روزهایی که جناح رقیب در حال جفت و جور کردن حریف انتخاباتی برای نامزد قطعی اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری آینده است، تشکیک ورود با تک کاندیدا، کار را تا حدی برای اصلاح طلبان سخت کرده است. کسانی که پیشنهاد یک گزینه دیگر غیر از حسن روحانی را به مصلحت می دانند و حتی افرادی را هم به همین منظور معرفی کرده اند و گروهی که به شدت با آن مخالفت داشته و می گویند، این مسأله تنها یک شیطنت رسانه ای است، این جریان را در پنج ماه مانده تا انتخابات در حالت سردرگمی قرار داده است.

به گزارش «تابناک»، این روزها «حمایت از روحانی» بیش از گذشته از سوی اصلاح طلبان به گوش می رسد؛ اما وقتی در کنار نظریه معرفی کاندیدایی در کنار او قرار می گیرد، خیلی ها را به اعتراض وامی دارد؛ اعتراضاتی که این بار از سوی یکی دیگر از چهره های سیاسی اصلاح طلب مطرح می شود و او چنین نظریه ای را با هیچ تحلیلی سازگار نمی داند.

معرفی گزینه ای در کنار روحانی به مصلحت نیست

یک فعال سیاسی اصلاح طلب با اشاره به اینکه خود تاکنون پیشنهادی جدی در خصوص معرفی کاندیدایی در کنار حسن روحانی برای انتخابات سال آینده را از سوی چهره های شاخص اصلاح طلب نشنیده است، گفت: به شدت با این نظریه مخالفم. 

احمد شیرزاد در گفت و گو با خبرنگار «تابناک»، با بیان اینکه اگر جریان اصلاح طلبی با فرض احتمال وقوع اتفاقاتی در انتخابات سال 96، اقدام به معرفی کاندیدای آلترناتیو کند، آن را به مصلحت نمی دانم، اظهار داشت: چرا وقتی از تأیید صلاحیت روحانی در انتخابات پیش روی اطمینان داریم، باید  چنین کاری کنیم؟

چرا باید شرایط ذهنی برای برخوردهای سلیقه ای را فراهیم کنیم؟

شیرزاد با دفاع از اقدامات رئیس دولت یازدهم گفت: حسن روحانی با سابقه ممتد سیاسی، بدون هیچ مشکلی در دوره قبل، مورد تأیید نهاد نظارتی انتخابات قرار گرفت؛ بنابراین، به صلاح نیست با ورود به بحث هایی اینچنینی، برخی اقدامات را به یک نرم سیاسی تبدیل کنم. 

او با اشاره به اینکه نمی توانیم وقوع هیچ لغزشی از سوی حسن روحانی را در طول مدت کشورداری او بپذیریم، چون او هیچ پرونده تخلفی در این دوره از خود بر جای نگذاشته است، عنوان داشت: چه دلیلی دارد، با اقدامات حامیان حسن روحانی، شرایط ذهنی را برای برخوردهای سلیقه ای با او فراهم کنیم؟

او تأکید کرد: اگر چنین اتفاقی رخ دهد، دیگر رغبتی از سوی جامعه برای حضور در انتخابات باقی نخواهد ماند.

حضور کاندیدایی در کنار روحانی با هر تحلیلی منتفی است

احمد شیرزاد در ادامه با تأکید بر اینکه معرفی کاندیدایی در کنار حسن روحانی با هر تحلیلی منتفی است، اظهار داشت: بیشتر معتقدم طرح چنین مباحثی در فرصت باقی مانده تا انتخابات، شیطنت برخی رسانه ها باشد که تعدادی از اصلاح طلبان نیز با آن همراهی می کنند. در حالی که عقل حکومت داری ایجاب می کند که چنین اتفاقی روی ندهد و اصلاح طلبان حامی روحانی در چنین راهی حرکت نکنند.

ترقی: دهه اول دی ماه، میرسلیم به عنوان کاندیدای حزب مؤتلفه معرفی می‌شود

در میان احزاب اصولگرا، مؤتلفه اولین حزبی است که به گزینه نهایی انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم رسیده است. این حزب از میان کسانی که نامشان تاکنون در محافل خبری مطرح می شد، مصطفی میرسلیم را کاندیدای پیشنهادی خود به ائتلاف اصوگرایان معرفی خواهد کرد.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه از به پایان رسیدن تصمیمات این حزب در خصوص گزینه پیشنهادی انتخابات سال آینده خبر داد. حمیدرضا ترقی در گفت وگو با «تابناک»، با بیان اینکه این بحث ها تنها در داخل حزب انجام شده و هنوز به اطلاع ائتلاف اصولگرایان نرسیده است، گفت: در داخل حزب مؤتلفه به تصمیم نهایی در خصوص کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم رسیده ایم. او با تأکید بر اینکه تنها نیازمند این هستیم که مشورت هایی با ائتلاف اصولگرایان انجام شود، زمان ارائه پیشنهاد این حزب را اوایل دی ماه اعلام کرد.

میرسلیم هنوز نظر خود را به ما اعلام نکرده است

ترقی در خصوص انتخاب گزینه نهایی این حزب از میان افرادی همچون اسدالله بادامچیان، حسن غفوری فرد و مصطفی میرسلیم ـ که چند هفته ای از رسانه ای شدن نام آنان می گذرد ـ گفت: من این خبر را در مورد آقای میرسلیم تأیید می کنم؛ اما هنوز شخص ایشان تأملاتی دارند که فکر می کنم تا هفته آینده نظر نهایی خود را به ما اعلام کنند. او تأکید کرد: هر زمانی که میرسلیم نظر موافق خود را در مورد این تصمیم اعضای حزب اعلام کنند، نام ایشان به عنوان گزینه مؤتلفه نهایی خواهد شد.

بنا بر معرفی یک کاندیداست

ترقی در ادامه در خصوص معرفی یک کاندیدا در انتخابات آینده گفت: بنا بر این است که یک نفر را معرفی کنیم؛ اما اگر تصمیم ائتلاف اصولگرایان با این فرض که انتخابات به دور دوم کشیده خواهد شد، بنا بر تکثر باشد و مجبور باشیم چند گزینه را وارد صحنه کنیم، ممکن است یک نفر دیگر را نیز به گزینه های خود اضافه کنیم؛ اما اگر فرضیه به نوع دیگری نهایی شود، همان یک تن معرفی خواهد شد.

او در ادامه با اشاره به اینکه در دهه اول دی ماه گزینه های احزاب اصولگرا، به ائتلاف اصولگرایی معرفی می شوند، تأکید کرد: از سی حزب مؤتلفه هم به احتمال زیاد آقای میرسلیم به عنوان تک کاندیدای حزب مؤتلفه معرفی خواهند شد.

نادران، جلیلی، ضرغامی و محمود علوی گزینه های سایر احزاب اصولگرا

حمیدرضا ترقی در خصوص تلاش های دیگر احزاب اصولگرا برای معرفی کاندیدا نیز گفت: در سایر احزاب اصولگرا همین بحث ها شکل گرفته، اما هنوز به تصمیمات نهایی نرسیده اند. گزینه هایی مثل الیاس نادران، سعید جلیلی، عزت الله ضرغامی و همچنین سید محمود علوی نام هایی بودند که از سوی گروه های مختلف اصولگرا مطرح شده اند، ولی معرفی هیچ یک از آنان هنوز قطعیتی ندارد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)