کد خبر: ۱۸۲۷۵
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۹
ارسال به دوستان
ذخیره
میرتاج الدینی، معاون پارلمانی احمدی نژاد
در سال 92، کسی را رقیب خود نمی دانستیم ما آقای روحانی را به سبب تفکرات و عملکردش اصولگرا نمی دانیم و حتما در انتخابات ۹۶ کاندیدایی در مقابل وی خواهیم داشت.

حجت الاسلام میرتاج الدینی در گفت و گو با «انتخاب» درباره انتخابات سال ۹۶ و کاندیداتوری احتمالی افرادی چون قالیباف و جلیلی اظهار کرد: در مورد افراد کسی نمی تواند اظهار نظری کند، مگر اینکه خودشان یا دفترشان به طور رسمی حضورشان را اعلام کنند. انچه من میتوانم از فضای کلی انتخابات و رویکرد جریان اصولگرایی و نیرو های ارزشی و انقلابی بگویم این است که این جریان با یک روند مشخص پیش می رود و بحث ها در محافل داخلی جریان اصولگرا برای انتخاب کاندیدای اصلی وجود دارد و این طبعا چند ماهی طول خواهد کشید و به این سرعت اعلام نخواهد شد و احتمالا 2 ماه این روند ادامه داشته باشد تا به چارچوب و شاخص ها را مشخص شود. در این روند تصمیم گیری همه طیف های ارزشی و اصولگرایی حضور دارند.

این نماینده مجلس در پاسخ به سئوالی در مورد شکست های مکرر اصولگرایان در باب رسیدن به وحدت گفت: اکنون شرایط با آن زمان فرق کرده است، جریان اصولگرا در انتخابات 92 خودش را پیروز میدان میدانست و کسی را به عنوان رقیب تلقی نمیکرد از این رو یک رقابت درون گروهی شکل گرفت که به شکست انجامید. حضور در میدان رقابت اسان نیست، باید باهماهنگی و هم گرایی کامل صورت پیدا کند، اصولگرایان نباید از یک سوراخ دوبار گزیده شوند از این رو مجددا با کاندیدهای متعدد حضور پیدا نخواهیم کرد و با انتخاب یک چهره اصولگرا که شاخصه های اصلی این جریان را داشته باشد و همه گروه ها بر روی آن اتفاق نظر داشته باشند در رقابت سال ۹۶ حضور پیدا خواهیم کرد. این یک راهبرد پذیرفته شده در میان همه اصولگرایان است.

معاون پارلمانی رئیس جمهوری سابق در پاسخ به پرسشی در مورد حمایت برخی از چهره های بانفوذ اصولگرا از روحانی، بیان کرد: با این وجود بعضی از چهره های جناح اصولگرایان هم گفته اند که در میان اصولگرایان هیچ گرایشی به اقای روحانی وجود ندارد، دبیرکل جامعه روحانیت مبارز اقای موحدی کرمانی این مسئله را اعلام کرده است.

میرتاج الدینی در پاسخ به این سوال که پس آن دسته از اصولگرایان که از حسن روحانی حمایت می کنند از مابقی اصولگرایان جدا می شوند؟ گفت: به عنوان طیف اصولگرایی کسی از آقای روحانی حمایت نخواهد کرد.

وی در پاسخ به پرسشی دیگر مبنی بر حمایت حجت الاسلام ناطق نوری به عنوان یک اصولگرای صاحب نفوذ، تاکید کرد: اقای ناطق نوری از شخصیت های انقلابی نظام هستند ولی اکنون درمجموعه تشکل های اصولگرا حضور ندارد. وقتی سخن از جریان اصولگرایی است منظور تشکل های این جریان است، شخصیت های باسابقه آی مانند آقای ناطق و چهره های جدیدی مانندآقایان محسن رضایی و سعید جلیلی در تشکل های اصولگرا حضور ندارند از این رو اظهار نظر افرادی از این دست به عنوان نظر جریان اصولگرا تلقی نمی شود.

این فعال سیاسی اصولگرا درباره تاثیرگذاری ناطق نوری در انتخابات و اینکه طیف گسترده ای از اصولگرایان سنتی و معتدل از وی حمایت می کنند، عنوان کرد: ما آقای روحانی را به سبب تفکرات و عملکردش اصولگرا نمی دانیم و حتما در انتخابات ۹۶ کاندیدایی در مقابل وی خواهیم داشت.

وی در پایان در پاسخ به این پرسش که آیا آیت الله مصباح یزدی در ۹۶ به نظر اصولگرایان تمکین خواهد کرد و کاندیدای جریان خود را مانند سال ۹۲ نخواهد داشت، خاطرنشان کرد: ایشان هم با انتخاب نهایی اصولگرایان همراه خواهند شد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

توقيف تريلر حامل 9هزار ليتر سوخت قاچاق در رفسنجان

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۲۷ اردیبهشت‌ماه 1403

دستگیری عامل انتشار فیلم قدرت‌نمایی و ضرب و جرح یک شهروند در فضای مجازی

راهکارهایی برای داشتن استخوان‌های قوی

ضرورت سرمایه‌گذاری شرکت‌های بزرگ کرمان در زیرساخت ناوگان هوایی

بانک‌ها پای کار مسکن نیایند، هیچ مسکنی ساخته نمی‌شود

تداوم روند ناپایداری‌های جوی در کرمان تا اوایل هفته آینده

قیمت خودروهای داخلی روند کاهشی به خود گرفت

فعاليت هرمي شرکت پايکو و تبليغ پذيرش دانشجو در کشور عمان کلاهبرداري هستند

رئیس کل دادگستری استان کرمان عنوان کرد: جلوگیری از کاهش پرونده‌ها با حدنگاری اراضی

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

افرادی که کارت سوخت آنها خارج از طرح کدینگ است به شرکت نفت مراجعه کنند   (۱ نظر)