کد خبر: ۱۸۳۳
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۱:۳۱
ارسال به دوستان
ذخیره
در نشست خبری مدیرعامل و رییس هیات مدیره سازمان مدیریت صنعتی استان کرمان عنوان شد:
رییس هیات مدیره سازمان مدیریت صنعتی در کرمان در جمع خبرنگاران با اشاره به تاریخچه این سازمان گفت: با به وجود آمدن رکود اقتصادی در اواخر دهه 30 و ایجاد بحران اقتصادی و توسعه‌ای در صنعت کشور، مرکزی تحت عنوان مرکز راهنمای صنایع ایران ایجاد شد.
فراخوان پذيرش دوره عالي مديريت اجرايي (EMBA)

به گزارش روابط عمومي سازمان مديريت صنعتي، مهلت ثبت نام براي پذيرش در هفتمين دوره عالي مديريت اجرايي تا 15 ارديبهشت ماه 1394 خواهد بود.

دوره هاي عالي سازمان مديريت صنعتي به پشتوانه 50 سال تجربه آموزش مديران و بهره گيري از تخصص و تجربه اعضاء هيأت علمي آن که همگي در زمره خبرگان اجرايي و علوم مديريت در کشور مي باشند ارائه مي گردد.

 اين دوره ها از نظر قالب و استانداردهاي آموزشي به عنوان دوره هاي تحصيلات تکميلي حرفه اي  (Master) براي مديران شناخته شده و دانشنامه هاي آن که از سوي سازمان مديريت صنعتي  به دانش آموختگان اعطا  مي گردد.


اقتصاد> اطلاع‌رسانی: رییس هیات مدیره سازمان مدیریت صنعتی در کرمان در جمع خبرنگاران با اشاره به تاریخچه این سازمان گفت: با به وجود آمدن رکود اقتصادی در اواخر دهه 30 و ایجاد بحران اقتصادی و توسعه‌ای در صنعت کشور، مرکزی تحت عنوان مرکز راهنمای صنایع ایران ایجاد شد. 

دکتر سیدعلی حسینی‌نژاد افزود: سال 1341 بنیان اولیه سازمان مدیریت صنعتی شکل گرفت که ماموریت آن کمک به ظرفیت بنگاه‌های اقتصادی و مطالعه‌ای، در جهت توسعه صنعتی کشور بود و طی دو سال فعالیت به نتایج موثری رسید. 

حسینی‌نژاد تصریح کرد: در سال 1343 ضرورت تاسیس یک سازمان مستقل از مرکز راهنمای صنایع، موجب شد تا این مرکز با تغییر نام و هدف به صورت سازمان مدیریت صنعتی به طور رسمی و جدی فعالیت خود را آغاز کند و در حال حاضر بیش از 50 سال از آغاز فعالیت این سازمان می‌گذرد. 

عضو هیات مدیره سازمان مدیریت صنعتی یادآور شد: ماموریت سازمان مدیریت صنعتی، کمک به توسعه ظرفیت مدیریت کشور به منظور اجرا کردن طرح‌های تحول و ایجاد تغییرات لازم برای پیشرفت آنها بوده است. 

وی ادامه داد: به همین منظور سازمان، مدیریت نوین را بر سه رکن مشاوره، آموزش مدیریت و تحقیق با هم به کار گرفته و با توجه به ویژگی‌های بومی کشورمان، یافته‌های علمی را با نیازهای خاص موسسات، سازمان‌ها و شرکت‌های ایرانی منطبق ساخته به صورتی که به کارآیی و بهره‌وری آنها کمک کند. 

مشاوره؛ محور اصلی فعالیت سازمان
حسینی‌نژاد عنوان کرد: محور اصلی فعالیت این سازمان فعالیت‌های مشاوره‌ای است که 2 بال بزرگ خودش یعنی مطالعات و تحقیقات را به کمک می‌گیرد. 

عضو هیات علمی سازمان مدیریت صنعتی خاطرنشان ساخت: در خصوص آموزش مدیران طی دهه اول فعالیت سازمان با موسسات مشاوره‌ای بزرگ دنیا از جمله ADL آمریکا و موسسه وابسته به دانشگاه هاروارد همکاری و مشارکت داشته است. 

وی با اشاره به دو مرکز پرورش و توسعه مدیریت در ایران طی دهه 50 اضافه کرد: سازمان مدیریت صنعتی و مرکز مطالعات مدیریت ایران که در محل فعلی دانشگاه امام حسین مستقر است، دو مرکزی هستند که بعد از انقلاب هم در جهت توسعه ظرفیت کشور به فعالیت خود ادامه دادند. 

حسینی‌نژاد به دستاوردهای سازمان طی سال‌های 41 تا 57 اشاره کرد و گفت: تاسیس سازمان توسعه گسترش و نوسازی صنایع ایران، حاصل یکی از طرح‌های مطالعاتی است که در سازمان مدیریت صنعتی اتفاق افتاده است. 

سازمان مدیریت صنعتی در همه استان‌ها فعالیت می‌کند
عضو هیات مدیره سازمان مدیریت صنعتی متذکر شد: اولین سازمان توسعه‌ای، سازمان گسترش صنایع (ایدرو) حاصل مطالعات در سازمان مدیریت صنعتی است که در سال 46 در ایران تاسیس شد و در دهه 60 شاهد تولد سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی برگرفته از الگوی ایدرو هستیم. 

وی یادآور شد: احیای فعالیت‌های جدی سازمان مدیریت صنعتی، مجددا در دهه 70 و 80 شمسی بود که فرصت‌های سرمایه‌گذاری جدیدی در بخش‌های مختلف اقتصادی کشور فراهم آورد که سازمان بر احیا و توسعه فعالیت خود در خصوص آموزش مدیران بنگاه‌های اقتصادی در سطح کشور با برنامه‌های متعدد آموزشی در دوره‌های عالی تصمیم‌گیری کرد. 

حسینی‌نژاد خاطرنشان ساخت: قدم دوم در دهه 70 توسعه جغرافیایی فعالیت‌های سازمان به مناطق مختلف کشوربود که ابتدا در 7 منطقه سپس به صورت استانی اجرا شد و در حال حاضر سازمان مدیریت صنعتی به صورت شبکه، در تمام استان‌ها به طور یکپارچه و با استاندارد یکسان فعالیت می‌کند. 


عضو علمی سازمان مدیریت صنعتی عنوان داشت: سازمان مدیریت صنعتی در کرمان از سال 1389 فعالیت رسمی خود را آغاز کرد و اولین برنامه MBA با رویکرد پرورش مدیران بنگاه‌های اقتصادی در استان آغاز شد. 

حسینی‌نژاد با اشاره به حضور 6 گروه از مدیران بنگاه‌های اقتصادی ادامه داد: 120 نفر از مدیران ارشد شرکت‌ها و بنگاه‌های مهم اقتصادی در برنامه MBA حضور داشتند. 

حضور 150 مدیر ارشد اقتصادی در دوره‌های عالی سازمان
وی تصریح کرد: زمستان 93 برنامه کاری حرفه‌ای کسب و کار (دوره دکترا) در دستور کار قرار گرفت. 

عضو هیات مدیره سازمان مدیریت صنعتی یادآور شد: 150 نفر از مدیران ارشد بنگاه‌های اقتصادی، در سالن مدیریت صنعتی در دوره‌های عالی حضور دارند. 

وی اضافه کرد: به طور متوسط، دوره‌های کوتاه مدت در سازمان شامل دوره‌های مدیریت مالی، فنی و مهندسی حدود 6000 ساعت برای 3000 نفر مدیر و کارشناس آموزش برگزار شده است. 

حسینی‌نژاد عنوان داشت: از جمله طرح‌های انجام گرفته در سازمان مدیریت صنعتی، سال گذشته کمک به تغییر در نظام تحول استان، با همکاری استانداری در خصوص طرح‌های ملی در سطح کشور  بود. 

وی افزود: این طرح‌ها 16 سال متوالی به صورت مرتب تحت عنوان طرح 100 شرکت برتر کشور، سطح‌بندی می‌شوند که در آخرین ارزیابی انجام گرفته 13 شرکت از 500 شرکت برتر در استان کرمان قرار دارند. 

عضو هیات مدیره سازمان مدیریت صنعتی یادآور شد: شاخص نوآوری در کشور 120 از 140 است.
حسینی‌نژاد به جلسه خانه مدیران اشاره کرد و افزود: شنبه اولین جلسه خانه در ایران برگزار خواهد شد و افتتاحیه در این روز با حضور مدیران و صاحب‌نظران انجام می‌شود.

تمایل اقتصاد کرمان به سمت معدن
مدیر عامل سازمان مدیریت صنعتی نیز در این نشست، از کرمان به عنوان یک استان مهم در اقتصاد محصولات کشاورزی کشور نام برد و گفت: در سال‌های اخیر حوزه اقتصادی کرمان به سمت معدن متمایل شده و در این حوزه سرمایه‌گذاری‌های متعددی صورت گرفته است. 

مهندس عبدالرضا تحسینی افزود: با توجه به اینکه در صنایع پایین دستی سرمایه‌گذاری بسیار بزرگی اتفاق افتاده این حوزه مورد توجه بوده و شاهد این هستیم که صنایع بزرگی ایجاد و یا در حال ایجاد هستند. 

تحسینی ادامه داد: وجود این صنایع موجب شده تا مدیرانی پا به عرصه بگذارند که این صنایع را مدیریت کنند و به عرصه عمل برسانند. 

فارغ‌التحصیلان ما نیازمند مهارت آموزی هستند
مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی استان افزود: فارغ‌التحصیلان دانشگاهی ما، از لحاظ تئوری خلاق هستند اما احتیاج به مهارت‌آموزی دارند تا وارد بازار کسب و کار شوند. 

وی خاطرنشان ساخت: با توجه به پتانسیل قوی و وضعیت معدنی استان، یکی از رسالت‌های سازمان مدیریت صنعتی، توانمندسازی مدیران و توسعه بخشی مدیریت سازمان‌ها و بنگاه‌های اقتصادی است. 

تحسینی یادآور شد: در حوزه معدن و آموزش‌های معدنی استان نیازمند مدیرانی است که آموزش‌های معدنی، مدیریتی و مالی را مطابق استانداردهای مورد نیاز در صنایع و معادن بیاموزند. 

بنگاه‌های اقتصادی فاقد استراتژی هستند
مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی استان بیان کرد: در تحقیقی که در همه بنگاه‌های خدماتی، تولیدی صورت گرفت عمده مشکلات در سه حوزه استراتژی، منابع انسانی و حوزه مالی و سرمایه‌ای وجود داشت که باید آموزش و مشاوره‌ با حضور اساتید این فن که صاحب تجربه کاری باشند، در اختیار بنگاه‌ها قرار بگیرد. 

وی متذکر شد: مسئولیت آموزش بر عهده کسانی قرار گرفت که اغلب مدیران استانی بودند یا هستند و یا در رده‌های بالای کشوری مشاور مدیران بودند. 

تحسینی خاطرنشان ساخت: در حوزه سرمایه مسایل بانکی، سرمایه‌گذاری مسایل اقتصادی ناشی از قرض و مبادلات خارجی، از جمله مشکلات بسیاری از بنگاه‌های ما می‌باشد که سعی شده آموزش‌هایی در این خصوص به مدیران ارایه شود. 

وی افزود: بسیاری از بنگاه‌های ما فاقد استراتژی روشن و برنامه‌های کاری با افق‌های 10 و 20 ساله هستند که تلاش کردیم در این حوزه به صنایع مختلف و مدیران آنها آموزش داده شود. 


با دستگاه‌های دولتی همکاری می‌کنیم
تحسینی تصریح کرد: ما خودمان را محدود به دستگاه‌های خصوصی نکردیم و با دستگاه‌های دولتی و سازمان‌های دیگر نیز همکاری می‌کنیم. 

عضو هیات مدیره مدیریت صنعتی کرمان یادآور شد: حوزه مالی و سرمایه یکی از فعالیت‌های تخصصی سازمان مدییت صنعتی کرمان است که مبتنی بر حوزه حسابداری و حسابرسی می‌باشد. 


عدم آگاهی به قوانین؛ عامل به وجود آمدن مشکلات
وی گفت: در بررسی انجام شده با مدیران دستگاه‌ها و بنگاه‌ها مشخص شد، عدم آگاهی و تسلط کافی بر قوانین عامل به وجود آمدن مشکلات، در حوزه مالیاتی و تامین اجتماعی شده که خدمات مشاوره‌ای در این حوزه‌ها اتفاق افتاده است. 

تحسینی اظهارکرد: در سطح مهارت‌آموزی برای افرادی که دارای مدرک کاردانی و کارشناسی هستند، دوره‌های کوتاه مدت و خاص برگزار می‌شود. 

کسب و کار دغدغه مدیران است
مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی کرمان بیان داشت: کسب و کار یکی از نکاتی است که دغدغه مدیران می‌باشد و مساله رکود، اشتغال و سرمایه‌گذاری را تحت تاثیر قرار داده است. 
وی متذکرشد: سرمایه‌گذاری نیاز به مطالعه و تخصیص منابع دارد و سرمایه‌گذار بدون مطالعه وارد سرمایه‌گذاری نمی‌شود همچنین بنگاه‌دار بدون داشتن منابع مطمئن نمی‌تواند بنگاه را به خوبی اداره کند و این اهمیت سازمان مدیریت صنعتی را مشخص می‌کند. 

تمرکز بر مسائل اساسی بنگاه‌ها
تحسینی اضافه کرد: در سیاست‌گذاری سال 94 این سازمان، بر مسایل اساسی بنگاه‌ها تمرکز کرد و به ویژه در استان کرمان، سعی داریم به شناسایی ظرفیت‌ها قابل سرمایه‌گذاری بپردازیم و همزمان پرورش مدیران را در دستور کار داریم. 

وی ادامه داد: از جمله فعالیت‌های انجام شده در این زمینه می‌توان به 18 سال فعالیت خانه مدیران، اشاره کرد که یک باشگاه مدیریتی است و فعالان اقتصادی در آن جا قرار دارند و به شناسایی افراد و پتانسیل‌های هر منطقه می‌پردازند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

محکومیت‌ وزیر سابق کشاورزی در دولت رئیسی به سه سال حبس

بهره‌مندی 800 واحد مسکونی بردسیر از نعمت آب شرب سالم و پایدار

جدیدترین قیمت طلا و انواع سکه در بازار

افراد مبتلا به کبد چرب لیمو را این طور مصرف کنند

به مناسبت روز دختر برگزار می شود؛ همایش پیاده‌روی خانوادگی در کرمان

نجات کودک هشت ساله از چنگال آدم ربایان

گرم‌ترین صبح کشور در شهداد

استاندار کرمان: توسعه اقتصادی مستلزم توسعه فرهنگی است

کشف دو هزار قوطی شیرخشک احتکاری از انبار یک داروخانه در بم

رئیس سازمان سنجش کشور : دانش‌آموزان یک بار برای ترمیم نمره فرصت دارند/ زمان تمدید نمره

پربازدید ها

رفع تصرف 5 هکتار از زمین‌های دولتی در جنوب کرمان

رئیس غله استان کرمان: برای پرداخت مطالبات گندم‌کاران اختیاری نداریم

از برنامه‌های مهم سرمایه‌گذاری در استان، گذر از منابع بانکی و استفاده از سایر ظرفیت‌ها است

درخواست کارت سوخت از خردادماه اینترنتی می شود

قیمت طلا در بازار کاهشی شد

افت چشمگیر قیمت خودروهای داخلی و خارجی

بیش از ۷۰۰۰ انشعاب آب سال گذشته در روستاهای کرمان نصب شد

قیمت جدید شکر در سال ۱۴۰۳ اعلام شد

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

استاندار کرمان: توسعه اقتصادی مستلزم توسعه فرهنگی است

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)