کد خبر: ۱۸۳۷۵
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۲
ارسال به دوستان
ذخیره
همانطور که در خبرهای متعددی که رسانه های مختلف منتشر شده ملاحظه کرده ایم، هر کدام از احزاب سیاسی اصولگرا یک نفر را به عنوان کاندیدای مورد نظر خود برای انتخابات ریاست جمهوری مطرح کرده اند که در بین این افراد از گزینه های جوان و ناکارآزموده تا افرادی که در انتخابات گذشته توسط شورای نگهبان رد صلاحیت شده اند و سیاستمدارانی که سال هاست سابقه اجرایی خاصی نداشته اند، دیده می شود.

کمتر از 5 ماه دیگر تا انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم، پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و همچنین انتخابات میان دوره ای مجلس دهم در برخی حوزه های انتخابیه باقی مانده است و طبیعتا گروه های سیاسی و احزاب به دنبال تدوین استراتژی های انتخاباتی خود و همچنین انتخاب گزینه های مورد نظرشان برای حضور در انتخابات پیش رو هستند.


به گزارش «تابناک»، طی روزها و هفته های اخیر شاهد سر برآوردن کاندیداهای متعدد در جریان اصولگرایی برای انتخابات ریاست جمهوری آن هم در فاصله اندک تا برگزاری این انتخابات بوده ایم. همانطور که در خبرهای متعددی که رسانه های مختلف منتشر شده ملاحظه کرده ایم، هر کدام از احزاب سیاسی اصولگرا یک نفر را به عنوان کاندیدای مورد نظر خود برای انتخابات ریاست جمهوری مطرح کرده اند که در بین این افراد از گزینه های جوان و ناکارآزموده تا افرادی که در انتخابات گذشته توسط شورای نگهبان رد صلاحیت شده اند و سیاستمدارانی که سال هاست سابقه اجرایی خاصی نداشته اند، دیده می شود.

یک فعال سیاسی اصلاح طلب نظراتی را درباره دلایل چنین تصمیم گیری هایی از سوی فعالان سیاسی اصولگرا مطرح کرده و یکی از عمده ترین دلایل این وضعیت را فقدان چهره های محوری و ریش سفید جریان اصولگرایی نظیر آیت‌الله مهدوی کنی و مرحوم عسگراولادی می داند.

فقدان آیت الله مهدوی کنی و مرحوم عسگراولادی و ضربه ای که به اصولگرایان وارد شد

«الیاس حضرتی» در گفت و گویی با خبرنگار «تابناک» نظرات خود را درباره این مسئله و همچنین استراتژی های جریان اصولگرایی برای انتخابات آینده که البته از سوی اصلاح طلبان مورد بررسی و کنکاش قرار گرفته است، اینگونه بیان می کند: جناح اصولگرا در گذشته چند شخصیت مهم به مانند آیت‌الله مهدوی کنی و عسگراولادی داشت که البته اصولگرایان حرف این بزرگواران را هم گوش نمی‌کردند.

وی خاطرنشان کرد:اصلاح‌طلبان دلشان می‌خواهد رقیبی قوی داشته باشند زیرا هراندازه رقیب ما قوی باشد ما قوی‌تر می‌شویم.

امکان رأی آوری اصولگرایان صفر است!

عضو حزب اعتماد ملی با اشاره به اینکه اصولگرایان در درجه اول با بحران کاندیدا روبه رو هستند و از سویی صاحب طرح و برنامه جذاب برای انتخابات نیستند، گفت: امکان رای‌آوری اصولگرایان در انتخابات صفر است از این رو به نظر می رسد که چند استراتژی را به کار گرفته اند؛ چون کاندیدا محوری ندارد.

وی خاطرنشان کرد: اولین استراتژی اصولگرایان این است که «حسن روحانی» رئیس دولت داوزدهم نباشد از این رو با شعار «نه به روحانی »وارد میدان شده اند و به نظر می رسد، معتقد هستند هر چقدر روحانی را بزنیم خیلی خوب است!

کاهش مشارکت مردم در انتخابات به نفع اصولگرایان خواهد بود

نماینده مردم تهران در مجلس و عضو فراکسیون امید تاکید کرد: استراتژی دوم اصولگرایان در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 96 کاهش مشارکت مردم است و دوستان معتقدند در صورت مشارکت وسیع مردم آنها شانسی در انتخابات نخواهند داشت.

اصولگرایان حتما با چند کاندیدا می آیند

حضرتی خاطرنشان کرد: استراتژی سوم اصولگرایان استراتژی چند کاندیدایی است، به این معنا که با چند کاندیدا وارد انتخابات شوند و با رنگ‎های مختلف و شعارهای بخشی و صنفی و معرفی چند گزینه در حوزه‌های مختلف در انتخابات وارد عمل شوند.

وی در تشریح چهارمین استراتژی اصولگرایان برای انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم، اظهارکرد: استراتژی بعدی اصولگرایان کشاندن انتخابات به مرحله دوم است.

عضو حزب اعتماد ملی در عین حال خاطر نشان کرد: البته برخی از لایه‌های تند اصولگرایان با تخریب ناجوانمردانه و تحت ادبیات خشن خواهان کاهش مشارکت مردم هستند حرکتی را شروع کردند که با منافع ملی در تضاد است، اما بقیه اصولگرایان دارای استراتژی قابل قبول هستند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

رئیس کل دادگستری استان کرمان عنوان کرد: جلوگیری از کاهش پرونده‌ها با حدنگاری اراضی

معاون وزیر نیرو خبر داد: معافیت کشاورزان از پرداخت هزینه برق تا چهارماه

کرمان بهترین نقطه کشور برای تولید انرژی خورشیدی

استخدام نيروي پليس در شمار زيادي از رشته‌هاي دانشگاهي

آغاز پخش سریال تلویزیونی بدل از جمعه

این سرطان دیگر یک بیماری سالمندان نیست / افزایش سرطان روده بزرگ در کودکان و نوجوانان

وقوع ناپایداری‌های جوی در نقاط مختلف استان کرمان

فراهم شدن امکان پرداخت مالیات در ۱۵ قسط

با گذشت اولیای دم  جوان جازموریانی از قصاص رهایی یافت

تعطیلی «پنجشنبه‌ها» تصویب نشد

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)