کد خبر: ۱۸۵۳۷
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
ارسال به دوستان
ذخیره
چهار کشاورز جنوب کرمان نمونه کشوری انتخاب شدند
هوشنگ امیری ؛محمدعلی کیخا ؛حسین شکوهی؛ابراهیم گرجی چهار کشاورز جنوب کرمان نمونه کشوری شدند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: چهار کشاورز این منطقه به عنوان نمونه کشوری انتخاب شدند که این موفقیت باعث افتخار بخش کشاورزی استان است.

به گزارش ایرنا سید یعقوب موسوی عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: کمیته انتخاب کشاورزان نمونه وزارت جهاد کشاورزی از بین 9 کشاورز نمونه جنوب کرمان راه یافته به فینال انتخاب نمونه‎ های کشوری چهار نفر را به عنوان نمونه ملی انتخاب کرد.

وی ادامه داد: کشاورزان نمونه دی ماه سال جاری در مرکز همایش‎های بین‎المللی صدا و سیما با حضور ریاست جمهوری و وزیر جهاد کشاورزی مورد تقدیر قرار می گیرند.

وی تصریح کرد: هدف از انتخاب کشاورزان نمونه در سطح استانی و کشوری ایجاد رقابت در تولید محصول سالم و با کیفیت است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: کشاورزان نمونه به عنوان جامعه هدف بخش کشاورزی در کانون‎های یادگیری و سایت‎های الگویی تجارب و دانش فنی خود را به سایر کشاورزان منتقل می‎کنند.

وی با بیان اینکه افزایش بهره ‎وری از تولید محصولات کشاورزی امروز یکی از مهم‎ترین برنامه‎های بخش کشاورزی است افزود: کشاورزان نمونه با استفاده از حمایت وزیر جهاد کشاورزی، ستاد وزارت، استاندار کرمان و مجموعه اندیشمندان سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان توانستند با افزایش تولید در محصول سالم موجب ارتقای سطح بهره ‎وری اقتصادی شوند.

وی گفت: کشاورز نمونه هوشنگ امیری در روستای بند سراجی جیرفت با عملکرد 125 تن در هر هکتار به عنوان باغدار نمونه کشوری محصول مرکبات انتخاب شد.

موسوی افزود: اعمال مدیریت بهینه باغ در سطح 36 هکتار مرکبات، دستیابی به تولید کمی و کیفی محصول تولیدی با رعایت اصول فنی کاشت، بهره‎مندی از سیستم آبیاری قطره‎ای و مصرف بهینه آب، رعایت اصول بهداشتی باغ و انجام هرس ملاک‎های انتخاب وی به عنوان کشاورز نمونه بود.
وی ادامه داد: محمدعلی کیخا در روستای برمیان شهرستان منوجان با عملکرد 430 تن در هر هکتار، تولیدکننده نمونه کشوری محصولات گلخانه‎ای سبزی و صیفی شد.

وی تصریح کرد: این کشاورز نیز با اعمال مدیریت واحد گلخانه سبزی و صیفی در سطح 20 هکتار، دو سالن بسته‎بندی، مدیریت مصرف بهینه آب از طریق آبیاری قطره‎ای، ایجاد استخر ذخیره آب و تصفیه آن، کنترل آفات و بیماری به روش بیولوژیک و ایجاد اشتغال برای 350 نفر توانست رتبه برتر کشوری را از سوی وزارت جهاد کشاورزی کسب کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: همچنین حسین شکوهی در روستای هور شهرستان فاریاب با عملکرد 19 تن و 250 کیلوگرم در هر هکتار کشاورز نمونه کشوری محصول ذرت دانه‎ای شد.

وی افزود: این کشاورز با انجام عملیات یکپارچه‎سازی سطح کل اراضی به مساحت 50 هکتار، رعایت مصرف کود با توجه به آزمون خاک، رعایت کامل عملیات عمق کاشت، مدیریت بهینه آب با بهره‎مندی از سیستم آبیاری تحت فشار، کنترل تلفیقی علف‎های هرز و مزرعه عاری از آفات و بیماری‎ها موفق به کسب جایگاه نمونه کشوری شد.

وی گفت: ابراهیم گرجی در روستای جهادآباد شهرستان عنبرآباد با ایجاد شرکت تعاونی تولید محصولات کشاورزی مهر شماره سه «مجتمع کشاورزی سبزدشت» کشاورز موفق سال 95 شد.

موسوی بیان کرد: این کشاورز نمونه با انجام عملیات یکپارچه‎سازی و آماده‎سازی بستر خاک برای عملیات کاشت به مساحت 400 هکتار و احداث گلخانه نیمه‎مدرن و استخر سر پوشیده با تجهیزات کامل کاشت، داشت و برداشت محصولات خیار گلخانه‎ای و انواع فلفل و ایجاد دو سالن بسته‎بندی محصول در سطح شش هکتار موفق به کسب رتبه برتر شد.

وی گفت: مدیریت بهینه مزرعه در سطح 396 هکتار سیب‎زمینی و 100 هکتار پیاز، اجرای سیستم آبیاری تحت فشار در سطح 400 هکتار، استفاده حداکثری از توصیه کارشناسان و مراکز تحقیقاتی و ترویجی، ایجاد اشتغال برای 400 نفر و ایجاد یک سایت کانون یادگیری به عنوان الگو برای سایر کشاورزان منطقه و کشاورزان دیگر استان‎های کشور از جمله آیتم‎های انتخاب این کشاورز بود.

سالانه بیش از چهار و نیم میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در هفت شهرستان زیر پوشش سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان تولید می شود.

سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان مستقل از مرکز استان شهرستان های جیرفت، عنبرآباد، کهنوج، منوجان، قلعه گنج، فاریاب و رودبار جنوب را زیر پوشش دارد.
برچسب ها: سید یعقوب موسوی
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
مسعود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۷
0
0
در فاریاب سال ها است که ذرت می کارند و عملکرد ذرت کاری ها به 5 تن رسیده است . حالا چه طور می شود در کاغذ و قلم به 20 تن می رسد .
به قول خودت کی به کیه و کی اومده وزن کشی ؟
لابد اون دو نفر هم وضع مشابه ای دارند.
گرگیچ
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۸
0
0
لطفا اداره کشاورزی فاریاب توضیح بفرمایند .

در شهرستان فاریاب ذرت کاری ها اکثرا در روستای هور هستند که به هم وصل و شکل یک پارچه ای دارند و از شرائط کاملا شبیه هم از نظر آب و هوا و فعالیت کشاورزان برخوردارند. زیرکشت رفتن همه ساله این زمین ها به ذرت ، باردهی زمین ها را چنان پائین آورده است که خود سازمان کشاورزی در سال قبل تبلیغ می کردند به جایش حبوبات بکاریم که یک تن در هکتار محصول می دهد؟ چه طوری با شرایط مشابه ، یک مزرعه فقط به 20 تن می رسد که 3- 4 برابر عملکرد مزرعه های وصل شده به آن است ؟ اگر چنین است و چنین قدرتی هنوز در زمین های این روستا است ، به چه منطقی با حبوبات یک تنی عوض شود. دوما اگر این عملکرد واقعی باشد ، اختلاف زیاد عملکرد این مزرعه با مزرعه های مشابه مجاورش است که کارکرد و عمللکرد واقعی کشاورزی را نشان می دهد و با این حساب تفاوت شدید عملکرد مزارع به هم پیوسته این روستا ، وضعیت تاسف باری از عملکرد سازما ن کشاورزی نشان می دهد و جای افتخاری برای سازمان نمی ماند. در رابطه با عملکرد باغ مرکبات با کمال تاسف از مسیر شهر جیرفت تا فاریاب که این همه باغ مرکبات است یا خراب و نابود شده و یا در وضعیت نابودی اند و نیمه رهایند ، چه طوری باغی در محدوده شهر جیرفت که زمین هایش تا 3 متر شن و سنگ است ، عملکردی دارد که تا کنون باغداری به چشم ندیده است ؟ لطفا روشن بفرمائید .
حیدری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۸
0
0
باغ مرکبات بند سراجی 125 تنی مربوط به برادران تاجر و عمده فروش اصلی شهر است و مرکبات در این محل هم با کوددهی سنگین حیوانی و شیمیائی به سختی به 30 تا 40 تن می رسد. مرکبات بهتر از این باغ شریکی هنوز در باغات هم مرز و پیوسته به این باغ موجود است و قابل بررسی.
شکی اگر است به بندسراجی تشریف بفرمائید .
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پربازدید ها

مشترکان خوش مصرف برق خانگی جوایز نقدی و خودرو دریافت خواهند کرد

هشدار مهم به یارانه‌بگیران/ این پیامک‌ها جعلی است

معاون استاندار کرمان: از زمان واگذاری معادن زغال سنگ کرمان، هیچ توسعه‌ای در آن اتفاق نیفتاده است

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)