کد خبر: ۱۸۵۵۴
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۴
ارسال به دوستان
ذخیره
سرانجام کار احداث بیمارستان ۳۲ تختخوابی ریگان در دولت فعلی آغاز شد اما تکمیل این بیمارستان به دلیل کمبود اعتبار همچنان بلاتکلیف مانده است.
سرانجام کار احداث بیمارستان ۳۲ تختخوابی ریگان در دولت فعلی آغاز شد اما تکمیل این بیمارستان به دلیل کمبود اعتبار همچنان بلاتکلیف مانده است.

مهر نوشت:
چند روز قبل خبر تیرباران اعضای یک خانواده در فهرج  توسط داماد خانواده مردم استان کرمان را شوک زده کرد اما در جریان همین حادثه یک زخم کهنه دیگر در این منطقه سر باز کرد.

پس از تیر باران این افراد بازماندگان مجبور شدند برای درمان، آن ها را با طی مسیر ۱۰۰ کیلومتری به بیمارستان پاستور بم برسانند.

در سال ۸۸ بود که دولت وقت ساخت دو بیمارستان ۳۲ تختخوابی در شهر ریگان و همچنین شهر فهرج را تصویب کرد و مسئولان آن زمان بارها از این مصوبه به عنوان یکی از عوامل توسعه خدمات بهداشتی و درمانی در شرق استان کرمان یاد کردند، از آن زمان هشت سال می گذرد اما هیچ یک از این دو بیمارستان هنوز افتتاح نشده اند.

پروژه ای که ماندگار شد

از این دو بیمارستان ساختمان بیمارستان فهرج هنوز در مراحل ابتدایی است اما با شروع دولت یازدهم کلنگ احداث بیمارستان ریگان که از فهرج پر جمعیت تر است به زمین زده شد و هم اکنون هم بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد اما تکمیل این پروژه به دلیل کمبود اعتبار به نظر می رسد با تاخیر مواجه شود.

اگر اسم بیمارستان ریگان و فهرج را در اینترنت سرچ کنید کلکسیونی از وعده های عمل نشده در دولت های مختلف مقابل چشمان شما قرار می گیرد


این پروژه که در لیست پروژه های ماندگار در دولت دهم قرار گرفت حالا واقعا در لیست پروژه هایی که به دلیل کمبود اعتبار ماندگار شده اند باقی مانده است.

در حالیکه وجود جاده های طولانی و حادثه خیز بین کرمان و سیستان و بلوچستان، پراکندگی بالای جمعیت، زلزله خیر بودن، بروز ریزگردها و حوادث مختلف موجب می شود میزان تقاضای مردم برای مراجعه به مراکز درمانی در دو شهرستان ریگان و فهرج نیز افزایش یابد.

اما فاصله هر دو شهرستان با نخستین بیمارستان در شهر بم ۱۰۰ کیلومتر است و دو مرکز اورژانس در کنار مراکز بهداشت در این دو شهرستان وجود دارد.

بیماران در این شهرها در ابتدا خدمات ابتدایی و اورژانسی را دریافت و بعد با خودروی شخصی و یا معدود آمبولانس های موجود در این دو مرکز به بیمارستان پاستور بم منتقل می شوند.

یک بیمارستان و ۴۰۰ هزار ساکن شرق کرمان

اگر بیماران پس از طی این مسیر طولانی به بیمارستان بم برسند در نهایت باید خدمات را در بیمارستانی ۹۶ تختخوابی دریافت کنند که به ۴۰۰ هزار نفر در این منطقه خدمات می دهد.

ظرفیت محدود و تقاضای خدمات بالا در این بیمارستان موجب شده است مسئولان بیمارستان به ناچار از تمام فضاهای موجود برای خدمات دهی به بیمارستان استفاده کنند و راهروهای این مرکز درمانی مملو از بیمارانی شده است که اکثرا غیر بومی هستند.

در واقع تمام بیماران شهرستانهای فهرج، نرماشیر و ریگان و بم به بیمارستان پاستور مراجعه می کنند و همین امر مشکلاتی را در این بیمارستان نیز ایجاد کرده است


به نظر می رسد بیمارستان شهر ریگان در صورت راه اندازی می تواند کمک مناسبی برای بخش درمان در شرق استان کرمان باشد.

پس از سال ها گذر از وعده و وعید های مسئولان،  هنوز هم مشخص نیست این بیمارستان چه زمانی به بهره برداری می رسد.

کارشناس بودجه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی چندی قبل در کامل تعجب پس از بازدید از این پروژه روند کار را مثبت ارزیابی کرده و گفته است این بیمارستان که بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد در صورت تکمیل بلافاصله تجهیز خواهد شد.

محمد طاهری افزوده است: بیش از ۲۵۰ بیمارستان در کشور در حال ساخت و تکمیل است و ۲۱ هزار تخت درمانی به این بیمارستان ها تحویل داده خواهد شد.

وعده جدید برای پایان سال جاری

طاهری اما وعده جدیدی داده است و آن اتمام کار احداث این بیمارستان تاپایان سال جاری است و مردم ریگان نیز امیدوارند این آخرین وعده از این دست باشد.

فرماندار ریگان نیز در گفتگو با مهر اظهارداشت: یکی از مشکلات موجود در ریگان عدم ارائه خدمات تخصصی به بیماران است.

امین باقری افزود: مواردی وجود داشته که به دلیل تاخیر ارائه خدمات تخصصی و راه طولانی ریگان تا بیمارستان بم بیمار فوت کرده است و امیدواریم که این بیمارستان در آینده نزدیک راه اندازی شود و مشکلات کاهش یابد.

باقری ادامه داد: این بیمارستان تا ابتدای دولت یازدهم تنها یک مصوبه داشت و وقتی کار را تحویل گرفتم تکمیل بیمارستان در اولویت قرار گرفت و حالا حجم قابل توجهی از کار انجام شده است.

وی تاکید کرد که اگر اعتبار لازم به این طرح تزریق شود طی کمتر از یک ماه بیمارستان را تحویل خواهم داد.

وی افزود: مشلات کمبود اعتبار، سد راه پروژه است و اگر این پروژه در سال جاری نیز به بهره برداری نرسد دلیلی نخواهد داشت جز اینکه اعتبار لازم اختصاص داده نشده است.

فرماندار ریگان گفت: بیمارستان فهرج نیز در وضعیت نامناسبی قرار دارد و هنوز احداث آن در مراحل ابتدایی است.

باقری تصریح کرد: شهرستان فهرج از محرومیت های زیادی رنج می برد و باید برای رهایی از وضعیت موجود تخصیص اعتبار به این شهرستان با شرایط ویژه اختصاص یابد.

وی ادامه داد: نباید ریگان مانند شهرستان های برخوردار از اعتبارات استانی و ملی برخوردار شود بلکه برای رهایی از محرومیت باید به این شهرستان نگاه حمایتی شود.

مردم ریگان انتظار دارند با اختصاص اعتبار مورد نیاز در کوتاه ترین زمان ممکن این بیمارستان راه اندازی شود و وضعیت درمانی در این منطقه از استان کرمان با ارائه خدمات تخصصی ارتقاء یابد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

قریب به 20 هزار پرونده در کرمان با صلاح و سازش مختومه شد / نجات ۱۶۵ نفر از قصاص

اهدای اعضای بدن بانوی جیرفتی به سه بیمار نیازمند عضو

جدیدترین قیمت طلا و سکه در بازار امروز 22 اردیبهشت 1403

هشدار یک متخصص داخلی از وضعیت نگران کننده چاقی در کشور

معاون دادگستری کرمان: وسایل نقلیه توقیفی برابر قانون تعیین تکلیف شوند

انتقاد تند روزنامه فرهیختگان از فسادهای مالی افشاشده توسط اصولگرایان در هفته‌های اخیر/ دعوای‌شان سر این است که کی کمتر دزدیده!

پیش بینی هواشناسی از وضعیت آب و هوای کرمان؛ روند افزایش دما تا اواسط هفته

خسارات اقتصادی و تهدید سلامتی ثمره بیماری‌های مشترک انسان و دام

بیست‌و‌نهمین جشنواره شعر رضوی در کرمان به ‌کار خود پایان داد

3 کشته در برخورد دو دستگاه خودرو در جاده جیرفت کرمان

پربازدید ها

پیش بینی هواشناسی از وضعیت آب و هوای کرمان؛ روند افزایش دما تا اواسط هفته

عامل شرارت و تيراندازي در عنبرآباد زمين گير شد

انبار کارخانه خودروسازی بم در آتش سوخت

توضیح شهرداری کرمان در خصوص انسداد یک هفته‌ای تقاطع غیرهمسطح شهید بادپا

عوارض تزریق نوروبیون چیست؟

سن دریافت گواهینامه موتورسیکلت تغییر کرد

وزش باد و گرد و خاک مهمترین پدیده جوی در کرمان

3 کشته در برخورد دو دستگاه خودرو در جاده جیرفت کرمان

هیچ مبلغ غیرمجازی هنگام ثبت نام نباید از اولیاء دریافت شود؛ دریافت پول صرفا برای کتاب، بیمه و فرم مدرسه

خسارات اقتصادی و تهدید سلامتی ثمره بیماری‌های مشترک انسان و دام

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)