کد خبر: ۱۸۶۱۹
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۱
ارسال به دوستان
ذخیره
آرمان نوشت : 
پنجشنبه ۹ دي بود و در مراسم‌هاي مختلف شخصيت‌هايي به سخنراني پرداختند. از جليلي تا بذرپاش در اين روز به پشت تريبون رفتند و به بيان موضوعاتي پرداختند، اما بيش از همه در شبكه‌هاي مجازي براي سخنراني آيت‌ا... مصباح‌يزدي در مسجد امام صادق (ع) واقع در ميدان فلسطين تبليغ شده بود. 
مراسمي كه روز پنجشنبه برگزار شد«همايش ۹ دي، احياي انقلاب اسلامي» بود و به نوشته تسنيم، حجت‌الاسلام آقاتهراني دبيركل جبهه پايداري، صادق محصولي قائم‌مقام جبهه پايداري، مجيد متقي‌فر سخنگوي جبهه پايداري، محمدباقر ذوالقدر و حجت‌الاسلام رحيميان و مهدي محمدي رئيس و عضو هيات موسس جبهه مردمي انقلاب اسلامي در اين مراسم حضور داشتند. در حالي مصباح‌يزدي روز پنجشنبه به مناسب «۹ دي» سخنراني كرد و مردان دولت‌های نهم و دهم مانند بذرپاش هم در اين روز به پشت تريبون رفتند اما نشاني از محمود احمدي‌نژاد نبود! اين سوالي است كه البته براي ۹ دي سال ۹۵ نيست، بلكه او در سال‌هاي اخير چندان تمايلي ندارد تا مانند ياران و پشتيبانان ديروز خود در اين روز سخنراني كند. 
نكته قابل تامل اينكه در سايت احمدي‌نژاد مطلبي باتيتر «ملت ايران ۹ دي ازآرمان‌هاي خود دفاع كرد» منتشر شده است كه اين تصور رادر خواننده ايجاد مي‌كند كه او يكي از سخنرانان اين روز بوده است، اما زماني متن منتشره اظهارات رئيس‌جمهور سابق به پايان مي‌رسد تاريخ «۹ دي» نمايانگر آن است كه او مطلب جديدي درباره اين روز نداشته است و بايد به اين نكته توجه داشت متن منتشره نشاني از شباهت به متن سخنراني ساير سخنرانان ۹ دي ندارد! 
البته تنها احمدي‌نژاد نبود كه نامي از او در مراسم‌هاي «۹ دي» ديده نشد، بلكه اگر به كانال‌هاي تلگرامي نزديكان او مراجعه شود، آنها هم اشاره‌اي به اين روز نكرده‌اند، چنان‌كه در حالي كه ساير كانال‌هاي تلگرامي حامي دولت قبل مطالبي درباره «۹ دي» منتشر كرده بودند، حميد بقايي، علي‌اكبرجوانفكر و بهمن شريف‌زاده و غيره اشاره‌اي هر چند كوچك به اين روز نداشتند. براي بررسي اين موضوع مي‌توان چند گمانه را مطرح كرد كه در ادامه مي‌آيد:

دلخوري‌ها پس از ترك پاستور

واضح است كه احمدي‌نژاد از ياران سابق خود دلگير است، چرا كه شايد پس از پايان دولتش انتظار داشت از عملكرد او حمايت شود كه نه تنها چنين نشد، بلكه برخي حاميان ديروز به صف منتقدان او پيوستند.بنابراين مي‌توان اين گمانه را مطرح كرد كه احمدي‌نژاد براي نشان دادن دلخوري خود حاضر به حضور در مراسمي نيست كه دوستان ديروز كه منتقد امروز او هستند، در آن حضور داشته باشند. البته اين عدم حضور تنها مربوط به ۹ دي نيست و پيش از آن هم بارها ياران امروز احمدي‌نژاد به‌صورت علني از ياران ديروز انتقاد كرده‌اند.

مخاطباني كه پذيراي او نيستند؟

گمانه ديگري كه در اين راستا مي‌توان مطرح كرد، عدم تمايل به حضور احمدي‌نژاد در پشت تريبون‌هاي عمومي است. رئيس‌جمهور سابق تمايل دارد كه نامش فراموش نشود، حتي اگر از حضور در انتخابات رياست‌جمهوري سال۹۶ نهي شود. سفرهاي استاني او مصداق اين ادعاست، اما تمايل او يك بخش موضوع است و بايد افرادي هم باشند كه تمايل به حضور در مراسمي داشته باشند كه احمدي‌نژاد سخنران آن است.
 احمدي‌نژاد مدت زيادي است كه پشت تريبوني در پايتخت نرفته است و البته مطالبه زيادي هم براي اين حضور نبوده است، چرا كه اگر مطالبه‌اي براي سخنراني او بود، به‌طور حتم رسانه‌اي مي‌شد.

شايد حاشيه پس از بيان گلايه‌ها

گمانه ديگري كه درباره پررنگ نبودن مواضع احمدي‌نژاد درباره موضوعاتي كه پشتيبانان ديروز او تمايل به سخنراني درباره آنها را دارند به احتمال طرح موضوعاتي از سوي بازمي‌گردد كه احتمال حاشيه‌ساز بودن آنها مي‌رود. همان‌طور كه اشاره شد، ياران ديروز او امروز در صف نخست منتقدانش هستند. بنابراين اين امكان وجود دارد كه او در پشت تريبون به انتقاد از شخصيت‌هايي بپردازد كه داراي جايگاهي هستند، مانند مصباح‌يزدي كه روزي صريح‌ترين حمايت‌ها را از احمدي‌نژاد مي‌كرد، اما در مقطعي چتر حمايتي خود را بست. 
به عنوان نمونه بيان كرد:«هنوز هم براي بنده اين يك معمايي است كه چنين آدمي با اين فراست، با اين هوش، با اين كارآمدي، چطور شيفته يك نفري مي‌شود كه از خودش ضعيف‌تر است و صدها نقطه‌ضعف در آن قابل رويت است. براي بنده هنوز اين معما باقي است. اما به هر حال يك واقعيتي است.» پذيرش اين جملات كه اشاره به مشايي داشت، براي احمدي‌نژاد خوشايند نبود. بنابراين افشاي اين گلايه چندان خوشايند نيست.

تاييد تغيير احمدي‌نژاد

در نهايت از اين نكته نبايد عبور كرد كه احمدي‌نژاد اگر هم تريبون داشته باشد، مواضعش شباهتي با مواضع پشتيبان‌های ديروزش ندارد و او در مسيري قرارگرفته است كه رفتارهاي آنها را تاييد نمي‌كند. مصباح‌يزدي شاخص‌ترين حامي احمدي‌نژاد بود اما سال‌هاست كه حتي شنيده‌اي از ديدار آنها منتشر نشده است و عدم موضع‌گيري درباره ۹ دي هم به پررنگ‌تر شدن اين اختلافات دامن زده است. احمدي‌نژاد ديگر احمدي‌نژاد ۸۴ نيست و ترديدي در آن نيست كه او هراسي از افشاي اين تغيير ندارد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)