کد خبر: ۱۸۶۵۰
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۴
ارسال به دوستان
ذخیره
نماینده ولی فقیه در استان:
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با تاکید براینکه نبودبصیرت در طول تاریخ برای ملتها مسئله ساز بوده است، گفت: اگر به قوانین و ضوابط گزینش عمل شود مشکلات جامعه به حداقل می رسد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با تاکید براینکه نبودبصیرت در طول تاریخ برای ملتها مسئله ساز بوده است، گفت: اگر به قوانین و ضوابط گزینش عمل شود مشکلات جامعه به حداقل می رسد.

به گزارش ایسنا منطقه کویر، آیت الله سید یحیی جعفری صبح شنبه در دیدار دبیر هیات عالی گزینش نهاد ریاست جمهوری، مدیر کل نظارت و تعیین صلاحیت هیأت عالی گزینش کشور و مدیرکل دبیرخانه هیات مرکزی گزینش وزارت کشور با اشاره به روایتی از امام متقیان علی(ع) اشاره کرد و افزود: امیرالمومنین(ع) به کمیل فرمودند که همه حرکت ها ( اقتصادی، فرهنگی، گزینش و ....) نیازمند شرایطی همچون معرفت، علم و دانش است و بدون آنها انسانها به جایی نخواهند رسید.

وی بر جامعیت عمل پوشاندن به مضمون روایت حضرت علی(ع) تاکید کرد و یادآورشد: برخی از مشکلات کنونی ما از جهل و نداشتن معرفت نشات می گیرد و نبود بصیرت موجب می شود تا برخی از مسئولین در منصبشان به خوبی عمل نکنند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با تاکید براینکه نبود بصیرت در طول تاریخ برای ملتها مسئله ساز بوده است، خاطرنشان کرد: نمونه بارز این سخن جنگ صفین است که یاران حضرت امام علی(ع) بدلیل نبود بصیرت موجبات شکست مسلمانان در این جنگ را پدید آوردند.

آیت الله جعفری با اشاره به اینکه از اوایل پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون در مقاطع مختلف شاهد چنین مسئله ای بوده و خواهیم بود، تصریح کرد: افرادی که می خواهند در جامعه اسلامی خدمت کنند باید دارای بصیرت و معنویت باشند.

وی گفت: گزینش یک مسئله اساسی است که اگر به نحو احسن و صحیح به آن توجه نشود، مملکت اسلامی دچار مشکل شده و موجب می شود تا افراد نالایق به دستگاه ها و نهادهای دولتی نفوذ نمایند.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به نقش مهم و تاثیرگذار گزینش، افزود: اگر به قوانین و ضوابط گزینش عمل شود مشکلات جامعه به حداقل می رسد لذا برای این امر باید بازرسی دقیق صورت گرفته و افراد به وظایف خود عمل نمایند.

آیت الله جعفری بر تشویق افراد لایق در هسته گزینش برای رسیدن جامعه به مقصود نهایی تاکید و یادآورشد: احزاب و گروه های سیاسی مختلفی در کشور فعالیت می کنند اما در منصب های دولتی باید در عمل بی طرفی خود را اعلام نمائیم.

وی با اشاره به اینکه کشور در آستانه انتخابات ریاست جمهوری است و احزاب و گروه های سیاسی فعالیت های خود را آغاز نموده اند، خاطرنشان کرد: اگر تاکنون در استان کرمان موفقیت هایی کسب شده است به واسطه آن بوده که مدیران استان خط بازی و باندبازی های سیاسی را کنار گذاشته و راه اعتدال را دنبال می کنند.

دبیر هیات عالی گزینش نهاد ریاست جمهوری نیز در ادامه این دیدار با بیان اقدامات صورت گرفته در خصوص مباحث مربوط به هسته گزینش، تصریح کرد: برای بازدید و سرکشی از هسته های گزینشی و دیدار با کارکنان این هسته سالانه به استان ها سفر می کنیم.

وطنی بر استفادۀ استان‌ها از توان و ظرفیت ائمه جمعه برای پیشبرد اهداف عالی نظام و انعکاس نقاط ضعف تأکید کرد و گفت: گزینش یک انتخاب است و بدیهی‌ترین چیزی است که در زندگی نیاز به اثبات ندارد و در همۀ دنیا نیز وجود دارد و آنچه تفاوت دارد معیارها و ملاک‌های حاکم بر گزینش است.

وی افزود: آبرو و حرمت افراد در گرو اقداماتی است که در بخش گزینش دستگاه های اجرایی به انجام می رسد؛ از این رو برای حفظ آبرو و حیثیت افراد، ائمه جمعه همکاری نمایند و با مشاهده هرگونه خطا و اشتباه به مسئولین هسته های گزینش تذکر دهند تا حقی از افراد ضایع نشود.
آخرین اخبار

این غذاها عمرتان را کوتاه می‌کند

تغییرات قیمتی در بازار سکه، طلا و ارز

مصرف دخانیات به سن ۹ سالگی رسید / دختران نوجوان گروه هدف مافیای دخانیات

پیش بینی هواشناسی از وزش باد و گرد و خاک در کرمان

هشدار پلیس آگاهی کرمان در خصوص کلاهبرداری‌های پروژه هرمي اوربیت نتورک orbitnetwork

حکم مجازات تتلو صادر شد

بیش از 7700 مددجو از زندان‌های استان کرمان آزاد شدند

پارسا پیروزفر با سریالی جدید به نمایش خانگی می‌آید

کرمانی‌ها سال گذشته بیش از 10 میلیارد مترمکعب گاز مصرف کردند

۳۱ درصد مراجعه کنندگان از نحوه ارائه خدمات دستگاه‌های اجرایی رضایت ندارند

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

افرادی که کارت سوخت آنها خارج از طرح کدینگ است به شرکت نفت مراجعه کنند   (۱ نظر)