کد خبر: ۱۸۶۶۴
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۹
ارسال به دوستان
ذخیره
استاندار در جلسه شورای معاونین و مدیران صدا و سیمای مرکز کرمان:
استاندار کرمان با بیان اینکه باید برای کاهش آسیب های اجتماعی تلاش کنیم، تاکید کرد: در سه سال گذشته اجازه ندادیم به وسعت شهر کرمان اضافه شود و علی رغم مشکلات مالی فراوان، برای مصلحت های آینده شهر کرمان مقاومت می کنیم و از گسترش شهرنشینی در کرمان جلوگیری می کنیم.

استاندار کرمان با بیان اینکه نگاه سیاسی به موضوعات اداری کشور سم است تصریح کرد: چرا باید به موضوعات اساسی نظام که امید مردم را افزایش می دهد، نگاه سیاسی کنیم؟ باید این جریانات حذف شود و خدمات را اعلام کنیم.

به گزارش ایسنا منطقه کویر، "علیرضا رزم حسینی" صبح امروز 12 دی ماه در جلسه شورای معاونین و مدیران صدا و سیمای مرکز کرمان با بیان اینکه دغدغه ای که انقلاب اسلامی دارد و مقام معظم رهبری همواره مطرح می فرمایند، اقتصاد و معیشت مردم است، افزود: استمرار و بقای انقلاب اسلامی با اقتصاد، بیکاری و اشتغال گره خورده و اگر ما مدیران و کادر اداری کشور نتوانیم کارآمدی خود را در حوزه اقتصاد و اشتغال ثابت کنیم، در ادامه وضع موجود با مشکلاتی روبه رو می شویم.

رزم حسینی با تاکید بر اینکه اگر به طور جدی همه دستگاه های اجرایی در اقتصاد مقاومتی مشارکت نکنند، آینده بسیار روشنی نخواهیم داشت، تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی، اشتغال و معیشت مردم جزو یکی از راهبردهای اصلی نظام قرار گرفته و این موضوع سال هاست که از دغدغه های رهبر انقلاب است.

استاندار کرمان گفت: چگونه در زمان حمله دشمن خارجی به کشورمان همه برای دفاع قیام کردند؟ اکنون که دشمن خارجی به اقتصاد، تولید و اشتغال ما حمله کرده، همه نگاه می کنیم و همه در مقابل غول بیکاری و دشمن اقتصادی که واقعا اقتصاد خانوار و رورستا را هدف قرار داده، ساکت می نشینیم؟

وی با تاکید بر اینکه باید یک حرکت فراگیر و جهاد واقعی در حوزه اقتصادی انجام بدهیم، افزود: اگر انتظارات از دستگاه های دولتی و غیردولتی مطرح می شود، به مفهوم زیر سئوال بردن و انتقاد نیست، به معنی فراخوان و توجه دادن برای نجات اقتصاد ایران و رفع بیکاری است و اگر نتوانیم اشتغال و یک اقتصاد مطمئن به وجود آوریم، آینده خوبی نخواهیم داشت.

رزم حسینی با اشاره به اینکه اگر موفق شویم، استمرار انقلاب اسلامی پابرجا خواهد بود، تصریح کرد: انقلاب و اسلام برای تعالی و رسیدن به قرب الهی است و حکومت وسیله ای برای دست یافتن مردم به ارتقاء مادی و دینی است.

وی بیان کرد: اقتصاد مقاومتی دغدغه اصلی مدیران استان کرمان واقع شده و پرهیز از هرگونه حاشیه در استان، رفتن به سمت اقتصاد مقاومتی است.

استاندار کرمان در ادامه با اشاره به اقدامات صورت گرفته در شهرستان قلعه گنج گفت: ما دنبال مدل خاصی از اجرای اقتصاد مقاومتی در شهرستان قلعه گنج بودیم و در قلعه گنج این مدل اجرا شد و معتقدیم دولت را باید با تفکر بخش خصوصی اداره کرد.

وی با بیان اینکه چرا تاکنون با وجود سرمایه اجتماعی نتوانستیم، قلعه گنج را بسازیم؟ ابراز کرد: من در ابتدای کار به وزیر کشور اعلام کردم حاضرم فرماندار با اختیار قلعه گنج باشم اما استاندار بی اختیار نباشم.

رزم حسینی اظهار کرد: مشکل ما مشکل مدیریت است و با وجود سرمایه های بزرگ، هنوز مشکلات وجود دارد و اینکه گفته می شود، گفتمان اقتصاد مقاومتی، تغییر نگرش مردم است و اینکه نگاهشان را از دولت به خودشان تغییر بدهند و قلعه گنج این موضوع را ثابت کرد.

وی تصریح کرد: صدا و سیما دستگاهی است که باید تابلوی پخش خدمات دستگاه های حکومتی و ایجاد امید در مردم باشد و هر حرکتی که به امید مردم لطمه بزند، کار اصلی در اقتصاد مقاومتی را با کاستی روبه رو می کند و البته این به معنی نگفتن اشکالات نیست.

نماینده عالی دولت در استان کرمان بیان کرد: امروز مردم قلعه گج امیدوار شده و شاخص های امنیتی در این شهرستان 70 درصد بهبود یافته و آمار خودکشی به طور چشمگیری کاهش یافته و مردم داوطلبانه آمده و در حوزه اقتصاد کار انجام می دهند.

وی افزود: خدمات صدا و سیما را نادیده نمی گیریم، اما باید حرکتی را در راستای گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی انجام بدهیم که مانند دوران دفاع مقدس که همه خانواده ها رزمندگان را تقدیس می کردند، امروز مجاهد اقتصادی را ارج بنهند.

رزم حسینی با تاکید بر اینکه گفتمان سازی، کار تخصصی رسانه است و باید مردم بدانند در هر منطقه ای که هستند، چه ظرفیت هایی دارند و چه کاری می توانند انجام بدهند تصریح کرد: باید این فرهنگ ترویج داده شود و اگر همه دست به دست هم ندهیم، در ادامه راه مشکل پیدا خواهیم کرد. دنیا دارد راه خود را ادامه می دهد، ما عقب هستیم و باید چند برابر تلاش کنیم تا برسیم.

رزم حسینی با اشاره به اینکه باید دانش اقتصادی و کشاورزی مردم افزایش پیدا کند، گفت: باید برای روستاهایی که دارای قابلیت ادامه کار و اشتغال نیستند، تصمیم گیری و برای تجمیع آنها فکری بکنیم.

وی با بیان اینکه باید برای کاهش آسیب های اجتماعی تلاش کنیم، تاکید کرد: در سه سال گذشته اجازه ندادیم به وسعت شهر کرمان اضافه شود و علی رغم مشکلات مالی فراوان، برای مصلحت های آینده شهر کرمان مقاومت می کنیم و از گسترش شهرنشینی در کرمان جلوگیری می کنیم.

استاندار کرمان با بیان اینکه تراکم شهری ما 40 نفر در هکتار است که در این شرایط نمی توان به خوبی خدمات داد، آموزش همگانی را نمی توان گسترش داد، افزود: یکی از سیاست های جدی اقتصاد مقاومتی، باید کاهش آسیب های اجتماعی باشد و هر جا که آسیب اجتماعی وجود دارد یعنی گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی شکل نگرفته است.

رزم حسینی با تاکید بر اطلاع رسانی خدمات دولت به مردم تصریح کرد: اگر قوای سه گانه تقویت شود، نظام تقویت می شود. نگاه سیاسی به موضوعات اداری کشور سم است. چرا باید به موضوعات اساسی نظام که امید مردم را افزایش می دهد، نگاه سیاسی کنیم؟ باید این جریانات حذف شود و خدمات را اعلام کنیم.

وی بیان کرد: قوه قضائیه در کرمان خدمات زیادی انجام داده و نمایندگان مجلس علی رغم سلایق متفاوت، همراهی خوبی با دولت در استان دارند و باید هرکس در حوزه وظایف قانونی خود کار کند.

استاندار کرمان گفت: اگر حرکتی که امروز در استان کرمان وجود دارد، استمرار یابد و همه همراهی و کمک کنند، با ظرفیت های بالایی که داریم، می توانیم استانی خودکفا باشیم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

بانک‌ها پای کار مسکن نیایند، هیچ مسکنی ساخته نمی‌شود

تداوم روند ناپایداری‌های جوی در کرمان تا اوایل هفته آینده

قیمت خودروهای داخلی روند کاهشی به خود گرفت

فعاليت هرمي شرکت پايکو و تبليغ پذيرش دانشجو در کشور عمان کلاهبرداري هستند

رئیس کل دادگستری استان کرمان عنوان کرد: جلوگیری از کاهش پرونده‌ها با حدنگاری اراضی

معاون وزیر نیرو خبر داد: معافیت کشاورزان از پرداخت هزینه برق تا چهارماه

کرمان بهترین نقطه کشور برای تولید انرژی خورشیدی

استخدام نيروي پليس در شمار زيادي از رشته‌هاي دانشگاهي

آغاز پخش سریال تلویزیونی بدل از جمعه

این سرطان دیگر یک بیماری سالمندان نیست / افزایش سرطان روده بزرگ در کودکان و نوجوانان

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)