کد خبر: ۱۸۶۹۳
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۱
ارسال به دوستان
ذخیره
آرمان نوشت:
 برجامی هستم، نه فراکسیون امیدی! این جمله در دل خود پیام‌های زیادی داشت و به نوعی القاکننده این موضوع بود که اهداف زیادی در پس توجه به برجام محقق خواهد شد. در کنار آن، این روزها مقایسه عملکرد اصلاح‌طلبان با کارکرد آنها در دوران اصلاحات چندان منصفانه نیست، چرا که شرایط آن سال‌های این جناح سیاسی با آنچه امروز می‌گذرد، تفاوت زیادی دارد و متهم‌کردن اصلاح‌طلبان به کم‌کاری یا کوتاهی در پیشبرد اهداف اصلاح‌طلبانه آن‌چنان منصفانه نیست. 

سعید حجاریان از تئوریسین‌های جریان اصلاحات هم بر این نکته تاکید دارد، تا جایی که قائل به تفاوت میان فراکسیون امیدی‌ها با برجامی‌هاست. او در واکنش به دلایل اختلاف کارکرد نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس ششم با نمایندگان مجلس دهم به «دیده‌بان ایران» گفت: «بالاخره افرادی نظیر رئیس دولت اصلاحات وارد ماجرا شدند، پشت صحنه بود، حمایت و سازماندهی کردند و مردم هم اعتماد کردند.

هنوز هم او بین مردم محبوب است و به او اعتماد کردند؛ برای همین این پیروزی حاصل شد.» سوال بعدی اشاره به وجود همین حمایت‌ها در دوره قبل و ادعای ناموفق بودن نمایندگان اصلاح‌طلب در مجلس دهم بود که حجاریان درباره آن گفت: «در آن دوره‌ها اصلاح‌طلبان لیستی ندادند. رئیس دولت اصلاحات کی و کجا در دوره‌های قبل لیست داد؟ اگر حمایت و لیستی بود، نصفه و نیمه بود. دوره‌هایی بود که اوضاع به هم ریخته بود. 

بالاخره بعد از ۸۸ رئیس دولت اصلاحات امکان فعالیت مانند قبل نداشت و نمی‌گذاشتند کار کند. در این دوره شبکه‌های مجازی باعث شد تا ما بتوانیم از این ظرفیت استفاده کنیم، به اضافه اینکه رئیس دولت اصلاحات خودش مستقیما وارد شد و سازمان داد. ضمن اینکه سازمان رای تشکیل شد. البته ترکیب هم ترکیب بدی نیست، مثلا داخل هیات‌رئیسه آقایان پزشکیان و مطهری حضور دارند؛ ضمن اینکه بنده آقای لاریجانی را هم برجامی می‌دانم. 

من معتقدم که مجلس ما دو فراکسیون دارد، برجام و نابرجام. برجامی‌ها طرفدار دولت هستند و با آقای روحانی همراهند. البته یک عده قلیلی وجود دارند که نابرجامی هستند.» وی ادامه داد:«من مثل بقیه دوستانم فکر نمی‌کنم که اصلاح‌طلبان در مجلس شکست خورده‌اند، چون برای من در این دوره از مجلس اصلاح‌طلبی مهم نبوده، بلکه برای بنده نرمال‌سازی اهمیت داشته و دارد. 

من برجامی‌ها را حامی دولت می‌دانم؛ چه آقای عارف، چه آقای لاریجانی. الان همه خط‌کشی‌ها و فراکسیون‌هایی که در مجلس تشکیل شده برجامی هستند، عده کوچکی هستند که به اصطلاح پایداری‌چی هستند. من قصه را این‌طوری می‌بینم. برای من مهم دولت و همراهی با دولت است. در خصوص نقش‌آفرینی اصلاح‌طلبان مانند انتخابات گذشته در انتخابات آینده هم شبکه‌های اجتماعی موثر خواهد بود. 

به هر حال شبکه‌های اجتماعی باعث می‌شود که سازمان رای ایجاد کنیم.» حجاریان وقتی با این اظهارنظر که «فراکسیون امید یک برنامه‌ریزی کرد که بتواند ریاست و برخی مناصب مهم در مجلس و کمیسیون را از آن خود کند و نتوانست مواجه شد»، تاکید کرد که «من فراکسیون امیدی نیستم، من برجامی هستم. به کسانی که فراکسیون امیدی هستند، می‌توانیم بگوییم چرا و چه شد، اما من امیدی نیستم، من برجامی هستم.»

دولت قبل در مساله آشفتگی مالی مقصر بود
فیش‌های حقوقی نامتعارف موضوع دیگری بود که حجاریان به آن پرداخت و توضیح داد:«باید بپذیریم که دولت از ماجرای فیش‌های حقوقی نامتعارف صدمه خورده است، هر چند باید قبل از اینها درباره این موضوع به فکر می‌افتاد. من تعجب می‌کنم از دولت که این‌قدر دیر عمل کرد، ما سال گذشته فهمیدیم که این اتفاق درباره برخی حقوق‌ها و دریافت‌ها افتاده است، پس این دیر عمل کردن اصلا معنایی ندارد.» 

وی ادامه داد: «باید بدانیم که در مساله آشفتگی مالی دولت قبل واقعا مقصر بود و کسی نمی‌تواند آن را پنهان کند. مشکل ما تجمیع سازمان برنامه و بودجه و سازمان اداری و استخدامی بود. البته دولت قبل حتی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی را منحل کرد. دولت یازدهم باید از همان روز اول فعالیتش آن را احیا می‌کرد و نظم را به اقتصاد ایران بازمی‌گرداند.

 اگر سازمان اداری و استخدامی را احیا کرده بود، از همان روز اول ماجرای فیش‌های حقوقی نامتعارف را می‌فهمید، اما متاسفانه آقای روحانی و دولت در این باره تعلل کردند و امسال آن را احیا کرده‌اند. دولت در این خصوص اشتباه کرد. اما اینکه عده‌ای می‌خواهند داستان فیش‌های حقوقی نامتعارف را تا انتخابات ‌کش بدهند و پشت سر هم مساله فیش را مطرح کنند، در آن شکی نیست.»

 حجاریان توضیح داد: «عده‌ای می‌خواهند از این مساله ماهی بگیرند، اما نهنگ‌های گنده‌ای که در موضوعات اقتصادی پیش از این شاهد آن بوده‌ایم را ندیده و نمی‌بینند و آن را فراموش کرده‌اند. مردم باید این نهنگ‌های اقتصادی بزرگ را بشناسند و دولت باید آنها را رو کند و بگوید، در این صورت مساله فیش‌ها گم می‌شود، البته آقای روحانی هم زرنگ است و می‌داند با این افراد و این موضوع‌ها چطور و چگونه باید برخورد کند.»
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

ضربه سربازان گمنام امام زمان به چندین تیم تروریستی در کرمان

زمان اعلام نتایج آزمون استخدام مشاور و معلم ورزش مشخص شد

کاهش قیمت سکه و طلا در بازار امروز 16 اردیبهشت1403

رئیس پلیس راهور استان کرمان: بیشترین آمار جانباختگان مربوط به عابرین پیاده است

شهریه برخی مدارس غیردولتی کاهش می‌یابد / امکان عودت شهریه در صورت انصراف

پیش بینی شرایط جوی نسبتا پایدار در آسمان کرمان

۱۳ درصد ایرانی‌ها آسم دارند

 رئیس کل دادگستری استان کرمان: با سهل انگاری دستگاهای متولی در بازتوانی معتادین متجاهر برخورد می‌شود

معاون اقتصادی استاندار کرمان: حضور مدیر برای حل مشکلات شرکت‌ها به کرمان ضروری است

مصرف شیر غیر پاستوریزه احتمال انتقال بیماری تب مالت را بالا می‌برد

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)