کد خبر: ۱۸۷۲۳
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۲
ارسال به دوستان
ذخیره
گزارش گفتار نو از جلسه شورای اسلامی شهر کرمان:
جلسه‌ی شورای اسلامی شهر کرمان روز 12ام دی ماه درحالی برگزار شد که اعضای شورای شهر و شهردار کرمان میزبان مشاور فرهنگی استاندار کرمان بودند.


گفتارنو/ کوثر نمک شناس:

جلسه‌ی شورای اسلامی شهر کرمان روز 12ام دی ماه درحالی برگزار شد که اعضای شورای شهر و شهردار کرمان میزبان مشاور فرهنگی استاندار کرمان بودند.

این نشست با توضیحات مشاور فرهنگی استاندار کرمان در خصوص آمار به دست آمده از مسائلی مثل اعتیاد، طلاق، زنان سرپرست خانوار، جرم و جنایت و مولفه‌هایی مثل میزان اعتماد مردم به یکدیگر و به مسوولین ، میزان دروغگویی در بین مردم و مسوولین و... آغاز شد اما به درخواست حجت الاسلام عرب پور این آمار رسانه ای نشد.

رییس شورای شهر اسلامی کرمان اولین کسی بود که به نمایش اسلایدها واکنش نشان داد و با اشاره به تجربه‌اش در زمینه کار و کاریابی گفت : بزرگ‌ترین مشکل کشور بیکاری است که باعث ایجاد آسیب‌های اجتماعی دیگر می‌شود اما با این وجود هنوز نهادی به طور مشخص مسوولیت ایجاد کار را ندارد و نمی‌شود از کسی بازخواست کرد.

علی اکبرمشرفی با نقد عملکرد رسانه ملی و مطبوعات افزود: رسانه ملی تبلیغ مصرف گرایی می‌کند و سطح توقع مردم را بالا می‌برد که به طبع نارضایتی عمومی را هم به دنبال دارد.

همچنین مشرفی در رابطه با فساد مالی در کشور گفت: مشکل ما این است که هر بار به خبری گوش می‌دهیم یا می‌خوانیم خبر اختلاس و دزدی را به ما مخابره می‌کنند در صورتی که در کشورهای دیگر هم دزدی زیاد است اما این همه که در این‌جا رسانه‌ها به آن دامن می‌زنند وجود ندارد. این دامن زدن رسانه‌ها باعث کاهش اعتماد عمومی به مسوولین می‌شود.

 

سیستمی نگاه نمی‌کنیم

صدیقه زاهدی دیگر عضو شورای شهر بود که به بیان نظراتش در خصوص وضعیت اجتماعی کرمان پرداخت. زاهدی گفت: مشکل ما در حل بحران‌های اجتماعی عدم نگاه سیستمی است. باید همه ی نهادها در یک زنجیره باشند زیرا آسیب‌های اجتماعی به یکدیگر متصلند.

زاهدی با اشاره به بهتر بودن اوضاع در زمان جنگ تحمیلی( از لحاظ آماری در آسیب‌های اجتماعی) گفت: اصلی‌ترین فرق الان با زمان جنگ این است که در زمان جنگ نقش مردم پررنگ بود لذا باید از سازمان‌های مردم نهاد و NGOها کمک گرفت.

 

لطفا یک کارگروه دیگر

در ادامه کمال جوانمرد از مشاور فرهنگی استاندار خواست در خصوص بررسی آسیب‌های اجتماعی در استان کارگروهی از اساتید جامعه شناسی دانشگاهی تشکیل دهد.

 

خرید تملک خیابان استقلال تمام شده است

بخش دوم جلسه عمومی شورا ساعت 20:30 برغم ترک جلسه توسط  پنجعلیزاده ، ربانی، منصوری و معصوم زاده  ادامه یافت.

رییس شورای شهر کرمان با اشاره به موضوع اعتصاب کارگران در هفته گذشته گفت: مشکلاتی در مورد مسائل کارگری وجود داشت ، قشر زحمت کشی که حقوق نگرفته بودند که یک ماه حقوق به آنان پرداخت که باز هم امیدواریم تا پایان سال بخش اعظمی از طلب کارگران تنظیف داده شود هرچند این کارگران شرکتی هستند و قانونا باید شرکت‌شان حقوقشان را پرداخت کند امیدواریم شهرداری پیگیری کند.

مشرفی در خصوص پروژه‌های شهری و پل سیدی ابراز خوش‌بینی کرد و گفت: امیدواریم پل سیدی که مقدار زیادی هم از آن نمانده است تا پایان این دوره شورای شهر تمام شود تا شرمنده مردم نشویم.

مشرفی ادامه داد:خرید تملک‌های خیابان استقلال تمام شده و دیگر مشکلی برای تملک در میدان آزادی وجود ندارد.


نابودی جنگل‌های تاغزار

منصور ایرانمنش در ادامه با اشاره به معضل ریزگردها گفت: در سال‌های گذشته خیلی از شهرها درگیر معضل ریزگردها بودند که شکر خدا در کرمان کمتر این مشکل وجود داشت چرا که پیش‌بینی شده بود و جنگل‌های تاغزاری که ایجاد شده بود.

ایرانمنش افزود:  متاسفانه اخیرا اخباری می‌رسد که به نظر می‌آید حفاظت از این جنگل‌ها دچار مشکل است .

او با بیان این که حتی بعضا شنیده می‌شود که پیمانکار گذاشته‌اند تا این درختان را هرس کنند، به صراحت گفت: بنده نمی‌دانم هرس کردن این درختان چقدر منطقی و کارشناسی شده است که من نگرانم در کنار این قضیه سو استفاده‌هایی از این جنگل‌ها بشود.

علی اکبر مشرفی در ادامه سخنان ایرانمنش گفت: باعث خجالت است که زباله‌ها و نخاله‌های ساختمانی دارد این جنگل‌ها را از بین می‌برد که بخش زیادی از این جنگل‌ها همین الان هم از بین رفته است.

 

شهرداری شفاف عمل نمی کند

رییس کمیسیون خدمات شهری درادامه در رابطه با وضعیت پایانه مسافربری مسائلی را مطرح کرد. زهرا لری گفت:شهرداری در ارتباط با پایانه مسافربری شفاف عمل نمی‌کند.حدود 20 درصد از دفاتر فروش بلیط در پایانه در اختیار شهرداری است و نظارت شهرداری بر سایر این غرفه‌ها دچار مشکل شده است.

زهرا لری در خصوص مشکلات پایانه مسافربری ادامه داد: با توجه به اینکه این پایانه مسافربری تنها پایانه مدرن در شهر است و چهره شهر در دید مسافران را تایین می‌کند از شهردار و شورای شهر می‌خواهم به مشکلات این پایانه رسیدگی کنند. یکی از این مشکلات تعطلیل نشدن ترمینال قدیم هست که این موضوع باعث کاهش سود و بهره‌وری در ترمینال جدید می‌شود. مشکلات دیگری مثل تنظیف محوطه پایانه و تفکیک انشعابات برق،  آب و گاز هم در این مجموعه وجود دارد.

جلسه غیرعلنی بگذارید

با آغاز شدن بخش دوم جلسه شورای شهر و صحبت کردن هر یک از اعضا کمال جوانمرد درخواست یک جلسه غیرعلنی می‌کند و می‌گوید: صحبت‌هایی دارم که ترجیح می‌دهم تا قبل از انتخابات شورای شهر در یک جلسه غیرعلنی بگویم.

مشرفی جلسه‌ی دو هفته بعد شورای شهر را غیرعلنی اعلام می‌کند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

اعمال قانون و اعزام به پارکینگ در انتظار خودروهای تک پلاک

سیل و طوفان بیش از هزار میلیارد به کشاورزی جنوب کرمان خسارت وارد کرد

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز

تشکیل کمیته امنیت روانی جهت برخورد با شایعه سازان و نشردهندگان اکاذیب در فضای مجازی

استاندار کرمان: بازگشت حقوق معادن به قانون نیاز دارد / بانک‌های خصوصی هیچ کمکی به استان نمی‌کنند

زلزله ۴.۷ ریشتری فاریاب کرمان را لرزاند

آبگیری بخشی از تالاب جازموریان در پی بارندگی‌های اخیر

کدام مواد غذایی را نباید با معده خالی خورد؟

قیمت طلا و سکه کاهشی شد

رگبار باران، رعد و برق و تندبادهای لحظه‌ای استان کرمان را فرا می گیرد

پربازدید ها

اصل واگذاری شرکت ذغالسنگ به عنوان بخشی از بدهی‌های صندوق بازنشستگی فولاد کار علمی نبود / واگذاری شرکت ذغالسنگ مشکلات را بیشتر کرده است

تمام مناطق استان کرمان تحت تاثیر سامانه بارشی؛ هواشناسی نسبت به وقوع سیل و طغیان رودخانه‌ها هشدار داد

رگبار باران، رعد و برق و تندبادهای لحظه‌ای استان کرمان را فرا می گیرد

افزایش طول عمر با بالا و پایین رفتن از پله

سارقین تاسیسات مخابرات رودبار جنوب دستگیر شدند

7500 دانش‌آموز ترک تحصیل کرده کرمان را مرکز آمار اعلام کرده / این آمار را قبول نداریم

خدمات به اتباع خارجی صرفا با کارت شناسایی جدید و مدارک معتبر انجام می‌شود

۵ درصد جرائم رانندگی اشتباهی ارسال می‌شود

یک خانم بعد از ۴ روز گرفتاری بین دو دیوار، نجات یافت

جلوگیری از بروز بسیاری از آسیب‌ها با حضور به موقع اورژانس اجتماعی

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)