کد خبر: ۱۸۷۲۴
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۱
ارسال به دوستان
ذخیره
حربه جدید برای انتخابات ۹۶ ،شكستن راي است
عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان گفت:« همه می توانند در انتخابات آینده ریاست جمهوری به عنوان نامزد ثبت نام کنند، ولی موضوع رجل سیاسی در شورای نگهبان هنوز به نتیجه نهایی نرسیده است». اعلام این خبر کافی بود تا گمانه زنی ها بر نحوه شکل گیری آرایش جدید سیاسی طیف های مختلف آغاز شود. برخی معتقدند اصولگرایان با تعدد کاندیدا می آیند تا انتخابات را به دور دوم بکشانند و آنجا دست به یک ائتلاف و وحدت بزنند و با این شیوه بتوانند روحانی که در حال حاضر خود را پیروز مطلق اردیبهشت 96 می دانند را شکست دهند.

محافظه كار و بي‌برنامه

روندی که اصولگرایان در پیش گرفته اند،به طوری که روزی با نام باهنر خبرسازی می کنند و روز دیگر به سراغ جلیلی و قالیباف می روند و از آن طرف موتلفه روی میرسلیم پافشاری می کند، بیانگر این است که اصولگرایان حداقل برای مرحله اول انتخابات برنامه ای برای ائتلاف ندارند.

از سويي ديگر به رسمیت شناختن جبهه یاران انقلاب در زمانی که سخن از ائتلاف بزرگ اصولگرایان بود، نیز دلیلی دیگر بر دورشدن اصولگرایان از وحدت و یکپارچگی است. جبهه ای که عده ای آن را موجب انشقاق و عده ای دیگر زمینه ساز تحقق یکپارچگی می دانند و به این معناست که نمی توانند یا نمی خواهد در این برهه مشخص به وحدت برسند.

كاهش راي روحاني با استفاده از حق زنان

حال با اعلام این خبر که زنان می توانند در انتخابات ثبت نام کنند به نظر می رسد آینده سیاسی اصولگرایان با اتفاقات جالبی زیر و رو شود. وحیده دستجردی از جمله گزینه هایی بود که در روزهای اول شکل گیری جبهه انقلاب به عنوان گزینه نهایی این جبهه و جناح اصولگرا از آن نام برده شد. وحیده دستجردی اولين وزیر زن است كه در دوران انقلاب اسلامی پا به عرصه سياست‌ايران گذاشت و به عنوان گزینه اصولگرایی با احمدی نژاد نیز در تقابل است و از وزرایی به شمار می رود که در بین عام جامعه و همچنین به واسطه زن بودن خود دارای یک وضعیت مطلوب برای کاهش صندوق رای روحانی است.

ياران ناكارآمد اصولگرايان!

از سوي ديگر «میرسلیم» گزینه معرفی شده از سوی موتلفه، که طبق شنیده ها قرار است تا مرحله آخر در انتخابات باقی بماند، وزیر فرهنگ دولت هاشمی بوده که وارد هشتمین دهه از زندگی خود شده است. اين فرد بی شک توان شکست دادن روحانی یا گزینه اصلاح طلب دیگر را نخواهد داشت و مشخص است که هدف از حضور وی در انتخابات، تقسیم آرا و از طرفی پایین آوردن میزان راي روحانی است.

خطر لابي من

باهنر نيز تا این لحظه، حضور و عدم حضور خود در انتخابات 96 را تایید و تکذیب نکرده است و می توان او را یکی از شانس‌های اصلی اصولگرایان و رقیب جدی برای روحانی دانست. باهنر که به مرد لابی در مجلس معروف است و همواره سعی کرده با اظهارات خود در رسانه های مختلف سر خط اخبار باشد اگر وارد ميدان شود و اجماعي روي آن صورت گيرد، مي‌تواند به گزينه‌اي براي شكستن آراي روحاني تبديل شود.

گزينه امدادي اصولگرايان

فتاح ريیس فعلی کمیته امداد و وزیر دیگر احمدی نژاد نیز از دیگر گزینه های احتمالی طیف اصولگراست. فتاح چند وقتی است که ادبیات انتقادی خود نسبت به دولت را تغییر داده و با حضور در شهرهای مختلف به بهانه ماموریت و مدیریت حوزه کاری اش خبرساز می شود. هر چند او مدعی است که سفرهایش هیچ ارتباطی با انتخابات 96 ندارد اما ادبیات و شکل رفتار سیاسی فتاح را نمی توان بی ارتباط با انتخابات ریاست جمهوری 96 دانست و حداقل ماجرا این است که او، نیم نگاهی به انتخابات 96 دارد.

شلوغ‌بازي يار مصباح

سعید جلیلی، نماینده جبهه پایداری که سال 92 نیز یک بار شانس خود را برای نشستن روی صندلی ریاست جمهوری امتحان کرده بود این روزها از حربه ای برای جذب آرا استفاده می کند. جلیلی سومین مرد دولت احمدی نژاد است که احتمال حضور او در انتخابات وجود دارد. جلیلی در کنار انتقاد به دولت که در ادبیات این روزهای اصولگرایان جایگاه ویژه ای دارد از انتقاد و تخریب دیگر اصولگرایی که گمانه زنی حضورش در انتخابات زیاد است نیز دست نکشیده‌است. جلیلی در سخنرانی 9 دی با کنایه نسبت به قالیباف گفت مدیرانی که در مجموعه‌شان حرف از حقوق نجومی و املاک نجومی باشد، نمی توانند معضلاتی مانند گورخوابی را برطرف کنند.

افكار عمومي؛ رقيب قاليباف

محمد باقر قالیباف، شهردار تهران و نفر دوم انتخابات 92 به نظر می رسد بازهم سودای ریاست جمهوری در سر دارد. اما او پیش از سایر رقبایش یک رقیب جدی به نام افکار عمومی دارد که این روزها به شدت علیه او است. قالیباف که توانایی خود را در بحث مدیریت اجرایی به نمایش گذاشته این روز ها با مشکلاتی که در نحوه عملکرد مالی اش مطرح است به نظر می رسد، نتواند پایگاه اجتماعی که در دوره قبل برای خود تشکیل داده بود را بدست آورد.

حربه تكثر

به نظر می رسد اصولگرایان به این نتیجه رسیده اند که با یک گزینه نمی توانند روحانی را شکست دهند، از این رو سعی دارند با گزینه های مختلف پا به عرصه انتخابات گذاشته و بعد از تقسیم آرا و کشاندن انتخابات به دور دوم، در آن مرحله ائتلاف تشکیل دهند و با این حربه به مصاف روحانی اي بروند که در حال حاضر تنها گزینه مقابل جریان اصولگرایی ست.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

کرمان بهترین نقطه کشور برای تولید انرژی خورشیدی

استخدام نيروي پليس در شمار زيادي از رشته‌هاي دانشگاهي

آغاز پخش سریال تلویزیونی بدل از جمعه

این سرطان دیگر یک بیماری سالمندان نیست / افزایش سرطان روده بزرگ در کودکان و نوجوانان

وقوع ناپایداری‌های جوی در نقاط مختلف استان کرمان

فراهم شدن امکان پرداخت مالیات در ۱۵ قسط

با گذشت اولیای دم  جوان جازموریانی از قصاص رهایی یافت

تعطیلی «پنجشنبه‌ها» تصویب نشد

نظارت چندانی بر عملکرد باشگاه‌ها وجود ندارد

آغاز ثبت‌نام آزمون ورودی مدارس فرهنگ در کرمان از امروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)