کد خبر: ۱۸۷۵۲
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۹
ارسال به دوستان
ذخیره
رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت کرمان خبر داد
رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با بیان اینکه هدف صادرات استان کرمان در سال جاری یک‌ میلیارد و 169 میلیون دلار است، گفت: براساس آمار موجود و اقدامات انجام شده این عدد قابل دسترس و ممکن است.

رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با بیان اینکه هدف صادرات استان کرمان در سال جاری یک‌ میلیارد و 169 میلیون دلار است، گفت: براساس آمار موجود و اقدامات انجام شده این عدد قابل دسترس و ممکن است.

عباس قوام امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان، تجارت خارجی را یکی از حوزه‌های تخصصی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان دانست و اظهار داشت: بسترسازی و تسهیل‌سازی قوانین و مقررات در حوزه تجارت خارجی استان از جمله اهداف کاری این بخش است.

وی گفت: عمده فعالیت تجارت خارجی در قالب یکسری پروژه‌های عملیاتی است که آغاز هر سال تعریف و براساس آن پروژه‌ها، برنامه تجارت خارجی استان بسته می‌شود.

قوام به نامگذاری سال جاری با عنوان اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل از سوی مقام معظم رهبری اشاره و خاطرنشان کرد: دو پروژه کلان در سطح کشور در حوزه اقتصاد مقاومتی و توسعه تجارت خارجی وجود دارد که برش استانی آنها تشکیل و تنظیم شده است.

وی ادامه داد: نخستین پروژه اقتصاد مقاومتی افزایش صادرات کالا و خدمات به میزان 10 میلیارد دلار در کل کشور و برش استانی آن یک میلیارد و 169 میلیون دلار است.

قوام ادامه داد: تا پایان سال 95 باید به هدف یک میلیارد دلار و 169 میلیون دلار برسیم که بر اساس آمار موجود و اقدامات انجام شده این عدد قابل دسترس و ممکن است از این عدد هم عبور کنیم.

رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان بیان داشت: دومین پروژه، مدیریت هدفمند واردات با حفظ و تقویت تراز تجاری است که رقم صادرات کشور از واردات بالاتر رود و مثبت شدن تراز تجاری کشور را شاهد باشیم.

قوام با بیان اینکه تراز تجاری استان کرمان در سال‌های اخیر مثبت بوده است، تصریح کرد: به لحاظ ارزش دلاری اعداد و ارقام صادرات کرمان از واردات بیشتر بوده و این به نفع استان است که جذب درآمد ارزی داشته باشیم و از خروج ارز جلوگیری کنیم.

وی گفت: عمدتا کالاهای واسطه‌ای و سرمایه‌ای وارد استان کرمان می‌شود و درصد بیشتر این واردات مربوط به کارخانجات خودروسازی است که در منطقه ارگ بم مستقر هستند و بیشترین واردات مربوط به اجزاء و قطعات خودرو است.

رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان افزود: در سال گذشته بیش از 600 میلیون دلار واردات اجزاء و قطعات خودرو داشته‌ایم.

وی عنوان کرد: گمرکات اصلی کشور در مرزهای آبی مستقر هستند که به این لحاظ صادرات کالا در استان‌هایی همچون بوشهر و هرمزگان بیشتر است، اما بر اساس آمار به دست آمده کرمان جزو پنج استان اول صادراتی کشور است و اکثر تولیداتی که جنبه صادراتی دارند در خود استان کرمان به دست می‌آید و صادر می‌شود.

قوام ادامه داد: سال های 94 و 93 جزء معدود سال هایی است که صادرات استان کرمان از مرز یک میلیارد دلار گذشت.

وی اظهار داشت: عمده صادرات استان کرمان را پسته و مغز پسته از آن خود کرده‌اند و اگر یک بازه زمانی 10 ساله را در نظر بگیریم، حدود 80 درصد صادرات استان کرمان مربوط به پسته و مغز پسته بوده است.

قوام اضافه کرد: سایر محصولات از جمله محصولات صنعتی و معدنی و همچنین خدمات فنی و مهندسی و گردشگری حدود 20 درصد صادرات را به خود اختصاص داده‌اند.

وی یادآور شد: در سال گذشته حدود 41 میلیارد دلار صادرات کشور بوده است که سهم استان کرمان بالغ بر 2.5 تا سه درصد بوده و رقم قابل توجه‌ای است.

قوام با بیان اینکه بسیاری از کالاها از گمرکات استان کرمان صادر نمی‌شود، ادامه داد: به دلایلی عمده صادرات فرش کرمان از گمرکات تهران انجام می‌شود.

رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: صادرات شش ماهه اول سال جاری استان کرمان بسیار خوب بوده و باید یادآور شوم که عمده صادرات استان کرمان در نیمه دوم سال جاری انجام می‌شود.

وی گفت: اگر بخواهیم بازارهای دنیا را تسخیر کنیم باید از برنامه‌های مقطعی و کوتاه دوری کنیم، برندسازی و استانداردسازی نقش مهمی در صادرات مداوم دارند که بتوان یک بازار دائمی برای محصول خود ایجاد کنیم.
برچسب ها: صادرات کرمان
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

رفع تصرف 5 هکتار از زمین‌های دولتی در جنوب کرمان

 ۶ نفر در رابطه با  آتش‌سوزی انبار کارخانه مدیران خودرو تحت تعقیب قضائی قرار گرفتند

قیمت طلا در بازار کاهشی شد

مهم‌ترین علامت کنسروهای فاسد/ به ظاهر قوطی کنسرو توجه کنید

کشف 41 کیلوگرم ماده روانگردان شیشه در بم

صدور هشدار سطح زرد هواشناسی؛ گرد و خاک کرمان را فرا می‌گیرد

درخواست کارت سوخت از خردادماه اینترنتی می شود

ثبت‌نام مدارس فقط با ثبت در سامانه املاک و اسکان

مدیرکل منابع طبیعی کشور عنوان کرد: ضرورت اجرای انجام عملیات آبخیزداری در جنوب کرمان

توصیه های مهم پلیس راهور کرمان به عابران پیاده

پربازدید ها

رفع تصرف 5 هکتار از زمین‌های دولتی در جنوب کرمان

جدیدترین قیمت طلا و سکه در بازار امروز 22 اردیبهشت 1403

از برنامه‌های مهم سرمایه‌گذاری در استان، گذر از منابع بانکی و استفاده از سایر ظرفیت‌ها است

درخواست کارت سوخت از خردادماه اینترنتی می شود

قیمت طلا در بازار کاهشی شد

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)