کد خبر: ۱۸۸۱۰
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۱
ارسال به دوستان
ذخیره
استاندار کرمان در دیدار با رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام خبر داد
استاندار کرمان با تاکید بر اینکه برجام تاثیر مستقیم و مثبتی در صادرات استان کرمان داشته است، گفت: در 9 ماه امسال 900 میلیون دلار صادرات از استان کرمان انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل، 34 درصد رشد داشته است.
استاندار کرمان با تاکید بر اینکه برجام تاثیر مستقیم و مثبتی در صادرات استان کرمان داشته است، گفت: در 9 ماه امسال 900 میلیون دلار صادرات از استان کرمان انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل، 34 درصد رشد داشته است. 

به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان، علیرضا رزم حسینی در ستاد اقتصاد مقاومتی استان کرمان در محل مجمع تشخیص مصلحت نظام با حضور ایت الله هاشمی رفسنجانی، افزود: میزان واردات به استان کرمان در سال جاری 602 میلیون دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل، سه درصد کاهش داشته است. 

وی خاطرنشان کرد: سالانه دو میلیارد دلار صادرات از استان کرمان انجام می شود. استاندار کرمان در ادامه با اشاره به اینکه خط اعتدال واقعی تا کنون در استان کرمان محقق شده استف گفت: در سال جاری تاکنون 39 شخصیت سیاسی از همه گروه ها و سلایق به استان کرمان آمده اند و در امنیت کامل به انجام فعالیت های سیاسی خود پرداختند. 

وی در ادامه از ایت الله هاشمی رفسنجانی به عنوان یکی از مفاخر استانی و ملی یاد کرد و ادامه داد: ایشان همواره به استان کرمان محبت داشته اند و حمایت های ایشان برای توسعه استان و انجام تعاملات در مسیر توسعه بسیار راهگشا بوده است. 

وی یادآور شد: در انتخابات هفتم اسفندماه سال گذشته نیز امکان برگزاری اجتماعات قانونی فراهم شد و همه گروه ها فعالیت های سیاسی خود را انجام دادند. رزم حسینی از حمایت ها و نقش آیت الله جعفری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان در راستای همگرایی در استان تقدیر کرد و گفت: استان کرمان در حال حاضر دغدغه توسعه و پیشرفت را دارد و بقیه مسائل د حاشیه قرار دارند.

 وی همچنین به تعیین نرخ هشت و نیم درصدی رشد اقتصادی برای استان بر اساس برنامه ششم توسعه اشاره و بیان کرد: 5.7 درصد از این رشد اقتصادی از محل منابع مالی و 2.8 درصد از محل بهره وری حاصل می شود. وی خاطرنشان کرد: برآورد شده برای ایجاد رشد اقتصادی هشت و نیم درصدی در استان کرمان 122 هزار میلیارد تومان طی پنج سال سرمایه گذاری صورت می گیرد. استاندار کرمان به تشکیل سازمان اقتصاد مقاومتی در استان کرمان اشاره و بیان کرد: تاکنون 44 جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی با 148 مصوبه تشکیل شده و در کنار آن شوارایاری های اقتصاد مقاومتی نیز آغاز به کار کرده اند. 

وی تکمیل طرح شهر نمونه اقتصاد مقاومتی قلعه گنج، ایجاد زون های اقتصادی، بهبود فضای کسب و کار و واگذاری پروژه های نیمه تمام را از جمله اقدامات استان کرمان در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و ادامه داد: بخشی از اقدامات استان کرمان در مسیر اقتصاد مقاومتی در قالب 156 پروژه ابلاغی از سوی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی اجرایی شده که تاکنون 51.1 درصد رشد داشته است. 

وی خاطرنشان کرد: بخشی دیگر از پروژه های اقتصاد مقاومتی پروژه های تعریف شده در استان بوده که در این راستا 137 پروژه مصوب شده و تاکنون 55.6 درصد پیشرفت داشته است. وی گفت: 131پروژه بخش خصوصی نیز در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در استان کرمان اجرایی شده که این پروژه ها نیز 40.2 درصد رشد داشته اند. 

استاندار کرمان افزود: سامانه نظارت و کنترل پروژه های اقتصاد مقاومتی در استان کرمان راه اندازی شده که به صورت آنلاین روند پیشرفت این پروژه ها را بررسی می کند. وی به واگذاری پروژه های نیمه تمام دولتی نیز اشاره و بیان کرد: در این راستا 250 پروژه دولتی دراستان کرمان قابل واگذاری به بخش خصوصی هستند که سه هزار و 470 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارند و تاکنون 93 پروژه با سرمایه 980 میلیارد تومان واگذار شده است. 

وی اظهار داشت: با برگزاری کارگروه های تسهیل و رونق تولید 251 میلیارد تومان به واحدهای صنعتی پرداخت شده و تا یک ماه آینده این میزان افزایش خواهد یافت. استاندار کرمان در ادامه کارنامه مثلث توسعه اقتصادی استان کرمان را موفقیت آمیز دانست و گفت: تاکنون 76 هزار میلیارد تومان در قالب مثلث توسعه اقتصادی موافقت نامه در استان کرمان امضا شده که تاکنون 14 هزار میلیارد تومان اجرایی شده است و بخش زیادی از این پروژه ها گرفتار بروکراسی دولتی و قوانین مزاحم شده اند. 

وی یادآور شد: در مجموع طی مدت فعالیت دولت تدبیر و امید 482 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی و فاینانس در استان کرمان انجام شده است. وی خاطرنشان کرد: در راستای توجه به میراث فرهنگی و احیای بافت های قدیمی اقداماتی از جمله احیای بافت تاریخی بازار بزرگ کرمان، احیای باغ تاریخی فتح آباد، احیای باغ بیرم آباد، مرمت و بازسازی باغ لـله، ثبت جهانی روستای صخره ای میمند، کویر لوت و قنوات، ایجاد مجتمع گردشگری قلعه دختر و قلعه اردشیر، بازسازی خانه حاج آقا علی، اجرای طرح گردشگری خبر و احیای صنعت قالیبافی و فرش دستباف انجام شده است.

 رزم حسینی با بیان اینکه تکمیل زنجیره فولاد در استان کرمان در دست انجام است، گفت: در بهمن ماه امسال قرارداد 1.2 میلیارد دلار تولید ورق فولادی منعقد می شود. وی به افزایش اشتغال در صنعت خودروسازی استان کرمان نیز اشاره و بیان کرد: میزان اشتغال در این حوزه از 1500 نفر در ابتدای دولت یازدهم به 9 هزار نفر افزایش یافته است. 

استاندار کرمان گفت: ستاد مشورتی توسعه استان کرمان با حضور 90 نفر از نخبگان این استان تشکیل شده است. وی به در دست انجام بودن 11 پروژه شهری از سوی قرارگاه خاتم الانبیاء اشاره و بیان کرد: جاده دسترسی به بام کرمان 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته، تله کابین آن نصب شده و به زودی هتل 5 ستاره در ین منطقه احداث می شود. وی یادآور شد: باند دوم فرودگاه کرمان نیز در دست احداث است.

 استاندار کرمان به اجرای طرح همیاران آب نیز اشاره و عنوان کرد: این طرح در راستای انسجام بخشی بین دستگاه های دولتی در امر مدیریت آب و خاک اجرایی شده است و با اجرای آن سالانه 200 میلیون مترمکعب صرفه جویی در مصرف آب انجام می شود. وی گفت: تجمیع چاه های کشاورزی نیز طی یک ماه آینده در استان کرمان انجام می شود. 

رزم حسینی به روند افزایش و نگران کننده آسیب های اجتماعی نیز اشاره کرد و افزود: طرح نجات در دو محله پرآسیب کرمان اجرایی شده و نتایج آن نشان داده که هماهنگی دستگاه های حکومتی در مقابله با این آسیب ها و نجات اسیب دیدگان بسیار تاثیرگذار است. وی به اقدامات انجام شده در راستای مبارزه با حاشیه نشینی نیز اشاره کرد و ادامه داد: استان کرمان با 14 هزار هکتار وسعت، تراکم 40 نفر در هر هکتار را دارد که کمترین میزان تراکم در هکتار در سطح کشور است.

 وی اظهار داشت: در سطح استان کرمان از ایجاد 3600 هکتار حاشیه نشینی جلوگیری شده که اگر این اقدام انجام نشده بود، 15 تا 20 هزار حاشیه نشین جدید به این استان اضافه می شد. وی گفت: خوشبختانه از ساخت و ساز غیر مجاز در استان کرمان جلوگیری شده است. 

وی به پیش بینی ایجاد 70 هکتار کمربند سبز در کرمان اشاره و بیان کرد: تاکنون 20 هکتار از این کمربند ایجاد شده است. استاندار کرمان به شناسایی 52 قانون مزاحم در مسیر توسعه اشاره و بیان کرد: نرخ مشارکت اقتصادی استان کرمان از 33 درصد در سال 93 به 38 درصد در سال جاری افزایش یافته است. وی بیان کرد: سرانه ارزش افزوده استان کرمان 13 درصد، سرانه تولید 14 درصد، نرخ مشارکت اقتصادی هشت درصد، سرانه باسوادی 2.4 درصد و استخراج معادن 40 درصد در استان کرمان رشد داشته است.

 وی به انعقاد قرارداد شهر نمونه اقتصاد مقاومتی قلعه گنج در مهرماه سال 93 اشاره کرد و گفت: پس از اجرای موفق این طرح، 16 موسسه ملی در شهرستان های استان برای توسعه وارد صحنه شده اند. وی یادآور شد: با اجرای ایده شهر نمونه اقتصاد مقاومتی قلعه گنج شاخص های امنیتی این شهرستان 70 درصد ارتقا یافته است. 

 مشی توسعه استان بر محور توسعه و کارآفرینی شکل گرفته است

 رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان گفت: مشی توسعه دوران سازندگی در استان کرمان برای توسعه و کارآفرینی شکل گرفته است. 

به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان، حسین امیری خامکانی در ستاد اقتصاد مقاومتی استان کرمان در محل مجمع تشخیص مصلحت نظام با حضور آیت الله هاشمی رفسنجانی افزود: همدلی بسیار خوبی در استان کرمان محقق شده و تمامی نمایندگان مجلس نیز تلاش کرده ایم تا همدلی سیاسی نیز در این استان حفظ شود.

 وی خاطرنشان کرد: از دولت به صورت کتبی و شفاهی خواسته ایم که اختیارات مورد نیاز را به استاندار کرمان ارائه کنند تا مسیر توسعه این استان هموارتر شود. وی با اشاره به اینکه در حوزه پسته و اقتصاد پسته در استان کرمان دغدغه داریم، گفت: همراهی دانشگاه آزاد اسلامی برای توسعه استان جای تقدیر دارد و در این راستا از دانشگاه انتظار هزینه کردن پول نداریم .

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

سیل و طوفان بیش از هزار میلیارد به کشاورزی جنوب کرمان خسارت وارد کرد

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز

تشکیل کمیته امنیت روانی جهت برخورد با شایعه سازان و نشردهندگان اکاذیب در فضای مجازی

استاندار کرمان: بازگشت حقوق معادن به قانون نیاز دارد / بانک‌های خصوصی هیچ کمکی به استان نمی‌کنند

زلزله ۴.۷ ریشتری فاریاب کرمان را لرزاند

آبگیری بخشی از تالاب جازموریان در پی بارندگی‌های اخیر

کدام مواد غذایی را نباید با معده خالی خورد؟

قیمت طلا و سکه کاهشی شد

رگبار باران، رعد و برق و تندبادهای لحظه‌ای استان کرمان را فرا می گیرد

کشف 30 میلیارد لوازم خانگی قاچاق در کرمان

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)