کد خبر: ۱۹۰
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۰
ارسال به دوستان
ذخیره
در جلسه شورای ترافیک استان عنوان شد
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمان گفت: 400 هزار نفر در استان کرمان صاحب خودرو هستند و در سال جاری تاکنون 990 هزار برگ جریمه در این استان صادر شده است.
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمان گفت: 400 هزار نفر در استان کرمان صاحب خودرو هستند و در سال جاری تاکنون 990 هزار برگ جریمه در این استان صادر شده است.

به گزارش ایرنا، سرهنگ مسعود غفوریان روز شنبه در نشست شورای هماهنگی ترافیک استان کرمان در محل استانداری افزود: این برخوردها در زمینه کنترل نظم ترافیکی، 12 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته و 52 درصد آنها مربوط به تخلفات حادثه ساز بوده است.

وی بیان کرد: امسال 11 هزار دستگاه خودرو و 15 هزار و 700 دستگاه موتورسیکلت به دلیل تخلفات حادثه ساز و همچنین چهار هزار و 400 دستگاه خودرو که تخلفات آنها بیش از 10 میلیون ریال بود نیز توقیف شدند.

وی گفت: امسال موفق شدیم 316 فقره گواهینامه را از متخلفان بگیریم و برای توقیف های قانونی نگه داریم.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمان تصریح کرد: هشت ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه درصد کاهش تلفات را در حوادث رانندگی شهرهای استان کرمان داشتیم که 44.5 درصد این کشته ها مربوط به عابر پیاده و 30 درصد موتورسواران بودند.

وی تاکید کرد: در حوزه حکم و ابلاغ جرایم از طریق دوربین ها ردیف بودجه نداریم و به همین دلیل فقط بخشی از آنها ارسال می شود.

سرهنگ غفوریان گفت: از اول پاییز تاکنون سامانه پیامکی را راه اندازی کرده ایم که تخلف را چند دقیقه بعد از انجام آن به صاحب خودرو از طریق پیامک اعلام می کند.

وی با تاکید بر ساماندهی حمل و نقل عمومی بار و مسافر گفت: در استان یا شهر کرمان اراده ای برای ساماندهی حمل و نقل عمومی وجود ندارد و این موضوع را بر اساس فعالیت طی 13 سال گذشته در این حوزه بیان می کنم.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمان افزود: سال 1389 مجلس قانونی را تصویب و به دولت ابلاغ کرد که مسوولیت تاکسیرانی بر عهده شهرداری است و باید سازمان مدیریت و حمل و نقل درون شهری کرمان ایجاد شود که متاسفانه هنوز مکانی با این این عنوان و اینکه تابلویی داشته باشد، وجود ندارد.

سالانه 800 نفر در جاده های استان کرمان کشته می‌شوند

 فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: 800 نفر هر سال به دلیل حوادث رانندگی در جاده های استان کشته می شوند.

به گزارش ایرنا، سردار حسین چناریان روز شنبه در نشست شورای هماهنگی ترافیک استان کرمان به ریاست استاندار افزود: 53 درصد حوادث برون شهری مربوط به واژگونی وسایل نقلیه است.

وی با اشاره به اینکه وسعت راه های استان 125 هزار کیلومتر است بیان کرد: کرمان در حوزه برون شهری جزء استان های پر ترافیک کشور است و سال های گذشته سالانه یکهزار و 760 تا یکهزار و 800 کشته داشتیم که توانسته ایم این تعداد را به 800 نفر کاهش دهیم. 

وی گفت: طولانی بودن راه ها و نبود یک مجتمع خدمات رفاهی بین راه ها گاهی تا 200 کیلومتر، عامل ایجاد حادثه است در حالی که در بعضی راه های کشور هر 30 کیلومتر یک مجتمع رفاهی وجود دارد.

فرمانده انتظامی استان کرمان افزود: محورهای کرمان به زرند و کرمان به بم و کرمان به سیرجان جزء محورهای پرحادثه استان هستند که اگر به دوربین های هوشمند در این محورها توجه بیشتری شود حوادث 50 درصد کاهش می یابد.

وی با انتقاد از اجرایی نشدن مصوبات شوراهای ترافیک که در گذشته برگزار شده است، به ترافیک شهری اشاره کرد و گفت: وقتی ما ابتدایی ترین ضرورت های ترافیک را ایجاد نکرده ایم رفتن به سمت ایده آل ها یا دست نیافتنی است یا دیر محقق می شود. 

سردار چناریان بیان کرد: برای اجرای انضباط شهری چند اقدام ضروری است که یکی از آنها که در 10 سال گذشته دغدغه بوده و حل نشده، تردد کامیون ها در شهر است که گاهی اوقات در شهر کرمان بیش از سه هزار کامیون وارد می شود.

وی گفت: وقتی سامانه های حمل و نقل شهری وجود ندارد و ابتدایی ترین سامانه ها و پایانه ها را در حمل و نقل شهری نداریم چگونه می توانیم جلوی تخلف مردم را بگیریم.

وی اظهار کرد: وقتی در مورد اینکه متولی تاکسیرانی در کرمان که باشد دعوا داریم نمی توانیم کاری پیش ببریم و اینکه کجای دنیا در اصول پایانه های مسافربری، کنار پیاده رو خیابان، تاکسی و اتوبوس می ایستد؟ 

فرمانده انتظامی استان کرمان افزود: بیشترین تلفات درون شهری عابر پیاده و موتورسواران هستند و این به معنای ایمنی نداشتن عابر پیاده است و مجبور می شود از خیابان عبور کند.

وی بر اولویت سنجی در ساماندهی ترافیک شهری تاکید کرد و گفت: کارگران فصلی و همچنین وانت بارها و کامیون دارها باید جای مشخصی را در شهر داشته باشند.

سردار چناریان با اشاره به اینکه اجرای برخی تقاطع ها در شهر کرمان زمان بر هستند و موجب حادثه می شوند، گفت: احداث تقاطع سیدی بیش از سه سال طول کشیده و تاکنون اطراف آن حدود چهار تا شش کشته داشته ایم.

وی درباره ممنوعیت تردد کامیون ها در شهر کرمان اظهار کرد: در زمان مدیریت سه استاندار سابق کرمان مصوب شده که سه تا چهار پارکینگ در ورودی شهرها برای کامیون ها ایجاد کنیم تا از ورود آنها به شهر جلوگیری شود که تاکنون انجام نشده در حالی که در شهر سیرجان چنین مکانی وجود دارد اما ما در مرکز استان نداریم.

وی با اشاره به اینکه بیشترین بی انضباطی های ترافیکی را سازمان های دولتی باعث می شوند، گفت: ماهانه با 10 هزار نفر به دلیل تخلفات برخورد می کنیم که البته نبود پارکینگ یکی از دلایل جریمه کردن مردم است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

توقیف اتوبوس حامل 11 هزار لیتر گازوئیل قاچاق در ریگان

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳

مهم‌ترین قدمی که می‌توان برای سلامتی کبد برداشت

اعمال قانون و اعزام به پارکینگ در انتظار خودروهای تک پلاک

سیل و طوفان بیش از هزار میلیارد به کشاورزی جنوب کرمان خسارت وارد کرد

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز

تشکیل کمیته امنیت روانی جهت برخورد با شایعه سازان و نشردهندگان اکاذیب در فضای مجازی

استاندار کرمان: بازگشت حقوق معادن به قانون نیاز دارد / بانک‌های خصوصی هیچ کمکی به استان نمی‌کنند

زلزله ۴.۷ ریشتری فاریاب کرمان را لرزاند

آبگیری بخشی از تالاب جازموریان در پی بارندگی‌های اخیر

پربازدید ها

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز

رگبار باران، رعد و برق و تندبادهای لحظه‌ای استان کرمان را فرا می گیرد

26 میلیارد تومان برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد در استان کرمان جمع آوری شد

کدام مواد غذایی را نباید با معده خالی خورد؟

موارد ابتلا به سرخک در رفسنجان در حال افزایش است؛ هشدار مرکز بهداشت به خانواده‌ها برای تزریق واکسن

کرمان جزو استان‌های با بیشترین فوتی در حوادث رانندگی

کشف 30 میلیارد لوازم خانگی قاچاق در کرمان

عامل قدرت نمایی با سلاح سرد در رفسنجان دستگیر شد

آبگیری بخشی از تالاب جازموریان در پی بارندگی‌های اخیر

مهم‌ترین قدمی که می‌توان برای سلامتی کبد برداشت

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)