کد خبر: ۱۹۲۱۲
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۴
ارسال به دوستان
ذخیره
رضایی با اشاره به نامه وزیر حج عربستان برای حضور زائران ایرانی در مراسم حج :
خانه ملت نوشت:
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: با گذشت یک سال از مواضع و اقدامات سعودی علیه جمهوری اسلامی در موضوع حج، به نظر می رسد که مقامات این کشور نسبت به اظهارات و مواضعشان عقب نشینی معناداری را صورت داده اند.

محمدابراهیم رضایی با اشاره به برنامه ریزی صورت گرفته برای سفر هیأت مذاکره ایران به عربستان جهت مذاکره درباره حضور زائران ایرانی در مراسم حج، گفت: مناسک حج یک فریضه الهی است که مسئولان کشورمان باید برای حضور حجاج کشورمان در این مناسک، تمام تلاش خود را انجام دهند تا موانع موجود در این حوزه رفع شود، حال باید دید که سعودی ها چقدر در این رابطه قوه عاقله داشته و زمینه حضور حجاج ایرانی را فراهم می کنند.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: متأسفانه سعودی ها در چند سال اخیر نتوانستند که حق میزبانی را در برگزاری مناسک حج به خوبی ادا کنند و سال گذشته نیز مانع از حضور حجاج ایرانی در مناسک حج شدند.

رضایی افزود: محروم کردن حجاج از مناسک حج از سوی مقامات عربستانی مغایر با شرع و قوانین اسلام است و آن ها باید از هر ابزاری برای گسترش این مناسک استفاده کنند، حال با گذشت یک سال از مواضع و اقدامات سعودی علیه جمهوری اسلامی در موضوع حج، به نظر می رسد که مقامات این کشور نسبت به اظهارات و مواضعشان عقب نشینی معناداری را صورت داده اند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با اعلام اینکه جمهوری اسلامی به هیچ وجه پیگیری موضوع دیه حجاج کشورمان در حادثه منا را متوقف نمی کند، تصریح کرد: در شرایط کنونی حق الناس و دیه تمام حجاج از جمله حجاج ایرانی که در حادثه منا فوت کردند، بر گردن مقامات سعودی است و مقامات کشورمان نسبت به پرداخت دیه حجاج کوتاه نمی آیند.

وی افزود: دست اندرکاران مناسک حج بایدبدانند که امنیت و احترام حجاج دو موضوع جدانشدنی با این مناسک است و اگر این مسائل تأمین نشود، نمی توان به برگزاری باشکوه این مناسک با تمام حجاج کشورها امید داشت.

حجت الاسلام قاضی عسکر در خصوص پاسخ نامه وزیر حج عربستان برای حضور زائران ایرانی در مراسم حج گفت: پنجم اسفند امسال هیئتی از کشورمان برای بررسی و طرح شرایط حضور زائران ایرانی در مراسم حج به کشور عربستان اعزام می شود و در صورت پذیرش شرایط کشورمان و حفظ عزت زائران ایرانی، حج امسال برگزار خواهد شد.

سرپرست حجاج ایرانی با تاکید بر این مطلب که مقصر تعطیلی حج سال گذشته هم طرف عربستانی بود افزود: مسئولان عربستانی در انجام امور لازم برای حضور زائران ایرانی مثل مسائل کنسولی و حضور مسئولان و افراد ایرانی برای پیگیری امور حجاج طبق برنامه عمل نکردند و ما هم حج را تعطیل کردیم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

رفع تصرف 5 هکتار از زمین‌های دولتی در جنوب کرمان

 ۶ نفر در رابطه با  آتش‌سوزی انبار کارخانه مدیران خودرو تحت تعقیب قضائی قرار گرفتند

قیمت طلا در بازار کاهشی شد

مهم‌ترین علامت کنسروهای فاسد/ به ظاهر قوطی کنسرو توجه کنید

کشف 41 کیلوگرم ماده روانگردان شیشه در بم

صدور هشدار سطح زرد هواشناسی؛ گرد و خاک کرمان را فرا می‌گیرد

درخواست کارت سوخت از خردادماه اینترنتی می شود

ثبت‌نام مدارس فقط با ثبت در سامانه املاک و اسکان

مدیرکل منابع طبیعی کشور عنوان کرد: ضرورت اجرای انجام عملیات آبخیزداری در جنوب کرمان

توصیه های مهم پلیس راهور کرمان به عابران پیاده

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)