کد خبر: ۱۹۲۲۲
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۲
ارسال به دوستان
ذخیره
استاندار کرمان:
اولین دیدار بنده با آیت الله هاشمی رفسنجانی مربوط به قبل از انقلاب اسلامی در سال ۵۷، است آن زمان دانش آموز بودم و آیت الله هاشمی رفسنجانی در دانشگاه تهران سخنرانی می کرد.

استاندار کرمان خواستار حضور گسترده مردم در آیین بزرگداشت آیت الله هاشمی رفسنجانی شد و گفت: این آیین عصر شنبه در مصلی کرمان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا رزم حسینی جمعه شب در جمع خبرنگاران در پی درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی اظهار کرد: اولین دیدار بنده با آیت الله هاشمی رفسنجانی مربوط به قبل از انقلاب  اسلامی در سال ۵۷، است آن زمان دانش آموز بودم و آیت الله هاشمی رفسنجانی در دانشگاه تهران سخنرانی می کرد.

وی با اشاره به نقش آیت الله هاشمی رفسنجانی در جنگ تحمیلی، افزود: در شهریور سال ۵۹ در سوسنگرد بودم و آیت الله هاشمی رفسنجانی با فرمانده هان جنگ جلسه ای داشت اما من به این جلسه دیر رسیدم و یکی از دوستان از هوشمندی عجیب او برای من گفت.

رزم حسینی با بیان اینکه آیت الله هاشمی رفسنجانی هوش وافری در  تمامی حوزه ها به ویژه حوزه نظامی داشت، افزود: در یک مقطع از جنگ نیاز به هماهنگی در شرایط سخت و بحرانی و مدیریت یکپارچه بود که حضور آیت الله هاشمی رفسنجانی در تصمیم گیری های از کارنامه درخشان وی است.

وی از آیت الله هاشمی رفسنجانی به عنوان مرد بحران ها و تصمیم گیری نام برد و گفت: در شرایط جنگ باید تصمیمات مناسب به سرعت اتخاذ شود و حضور آیت الله هاشمی رفسنجانی در جنگ بسیار تعیین کننده بود.

وی نقش معنوی و پدرانه آیت الله هاشمی رفسنجانی با هم رزمانش در زمان جنگ را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: بعد از انتصاب بنده به عنوان استاندار آیت الله هاشمی رفسنجانی در ۲۶ آذر ماه ۹۲ به کرمان سفر کرد و وقتی فضای همدلی دولت مردان و مردم در استان را دید ما را تشویق کرد.

رزم حسینی با اشاره به نقش آیت الله هاشمی رفسنجانی در ساخت کشور به خصوص توسعه استان کرمان، اظهار کرد: در سفر غیر منتظره آیت الله هاشمی رفسنجانی در تیر ماه سال جاری به استان کرمان نکات خوبی در برای توسعه استان ارائه کردند.

استاندار کرمان عنوان کرد: مذاکراتی با آیت الله هاشمی رفسنجانی در خصوص مشکل آب کرمان انجام دادیم که او  در این زمینه حساس  و برای رفع مشکل کوشا بود.

وی با بیان  اینکه آیت الله هاشمی رفسنجانی به توسعه شهرستان ها و روستاهای استان کرمان در قالب اقتصاد مقاومتی تاکید داشتند، گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی ایده مدل شهر اقتصاد مقاومتی قلعه گنج را تشویق کرد و از ما خواست این طرح به عنوان یک مدل برای بقیه شهرها ارائه شود.

استاندار کرمان با اشاره به دستور مقام معظم رهبری در خصوص استفاده از مدل شهر نمونه اقتصاد مقاومتی در سایر نقاط کشور ادامه داد: توفیق دیدار آیت الله هاشمی رفسنجانی در ۱۴ دی ماه سال جاری چند روز قبل از درگذشت وی در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی، دیدار مهم و تاریخی بود.

رزم حسینی گفت: با توجه به محبت آیت الله هاشمی رفسنجانی به استان کرمان، دغدغه او توسعه استان کرمان با توجه به ظرفیت های و وحدت ایجاد شده در استان بود.

وی با اشاره به حضور آیت الله هاشمی رفسنجانی در اختتامه همایش هفته فرهنگی، اقتصادی کرمان سال گذشته در برج میلاد تهران، اظهار کرد: در اختتامه این همایش آیت الله سخنرانی تاریخی را ارائه داد به گونه ای که  آیت الله موحدی کرمانی از ما خواست در سخنرانی ها از نظرات وی در توسعه استان استفاده کنیم.

استاندار کرمان با بیان اینکه آیت الله هاشمی رفسنجانی وابسته به گروه خاصی نبود بلکه متعلق به انقلاب، اسلام و ولایت فقه بود، افزود: خدمات آیت الله هاشمی رفسنجانی جبران پذیر نیست و به تقاضای مردم بزرگراه باغین تا سرای معلم به نام آیت الله هاشمی رفسنجانی نامگذاری می شود.

وی با اشاره به برگزاری آیین بزرگداشت آیت الله هاشمی رفسنجانی در روز شنبه ۲۵ دی ماه جاری در مصلی کرمان اظهار کرد: امیدواریم که مردم با حضور گسترده خود به خدمت گذارانشان احترام گذاشته و آنها را تکریم کنند. 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

عامل شرارت و تيراندازي در عنبرآباد زمين گير شد

عوارض تزریق نوروبیون چیست؟

نوسان شدید قیمتی در بازار خودرو امروز 20 اردیبهشت1403

اجلاس پیرغلامان فرصتی برای تکریم جایگاه ذاکران امام حسین

وزش باد و گرد و خاک مهمترین پدیده جوی در کرمان

هیچ مبلغ غیرمجازی هنگام ثبت نام نباید از اولیاء دریافت شود؛ دریافت پول صرفا برای کتاب، بیمه و فرم مدرسه

انبار کارخانه خودروسازی بم در آتش سوخت

سن دریافت گواهینامه موتورسیکلت تغییر کرد

ارائه خدمات شرکت آب منطقه‌ای به کشاورزان، صرفا با سند مالکیت تک‌برگ

توضیح شهرداری کرمان در خصوص انسداد یک هفته‌ای تقاطع غیرهمسطح شهید بادپا

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)