کد خبر: ۱۹۲۴۴
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۱
ارسال به دوستان
ذخیره
استاندار کرمان:
آیت الله هاشمی رفسنجانی به نامگذاری یک خیابان یا مکانی به نام ایشان نیاز ندارد و با توجه به روحیه ایشان که از ریا و تظاهر پرهیز می کرد، می دانستیم که با این نوع کارها موافق نیست اما به منظور تربیت و آموزش فرهنگ خدمتگزاری و قدرشناسی از بزرگان، خوب است مراکزی را به نام مفاخر ملی و استانی نامگذاری کنیم.

 استاندار کرمان گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی، شناسنامه جمهوری اسلامی ایران است و خدمات جاودانه این مرد بزرگ در دوران دفاع مقدس و دوران سازندگی تا امروز در تاریخ معاصر ایران اسلامی ثبت خواهد شد.

به گزارش ایرنا علیرضا رزم حسینی روز شنبه در آیین نامگذاری بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی با حضور فرزند ارشد آن مرحوم و جمعی از مسئولان استان کرمان ضمن عرض تسلیت و گرامیداشت یاد و خاطره یار دیرین امام و رهبری افزود: آیت الله هاشمی رفسنجانی به نامگذاری یک خیابان یا مکانی به نام ایشان نیاز ندارد و با توجه به روحیه ایشان که از ریا و تظاهر پرهیز می کرد، می دانستیم که با این نوع کارها موافق نیست اما به منظور تربیت و آموزش فرهنگ خدمتگزاری و قدرشناسی از بزرگان، خوب است مراکزی را به نام مفاخر ملی و استانی نامگذاری کنیم.

وی ادامه داد: بنا به پیشنهاد مردم کرمان که مکرر تقاضا کردند که در شهر کرمان محلی یا مسیری به نام آیت الله رفسنجانی نامگذاری شود و ما از آنجایی که حساسیت خانواده محترم آن مرحوم را می دانستیم که موافق این کار نیستند، ملاحضه زیادی کردیم که مسیری را به نام وی نامگذاری کنیم که از قبل نامی نداشته باشد.

وی با بیان اینکه 6 کیلومتر از مسیر اصلی ترین ورودی شهر کرمان به عنوان بلوار و 19 کیلومتر آن با نام بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی نامگذاری شده است عنوان کرد: این اقدام به طور صرف یک یادآوری است که خدمات بزرگان را ارج نهیم و به نسل آینده معرفی کنیم.

وی از آیت الله هاشمی رفسنجانی به عنوان یکی از مفاخر ملی و استانی یاد کرد و ادامه داد: وقتی نسل آینده از این مسیر عبور می کنند خواهند دانست که این بزرگمرد چه خدمات جاودانه ای برای کشور انجام داده است.

استاندار کرمان با اشاره به حضور خانواده آیت الله هاشمی رفسنجانی در این آیین گفت: می دانم با اکراه در این آیین شرکت کرده اند ولی به منظور تکریم مردم کرمان در این مراسم حضور پیدا کردند.

رزم حسینی با بیان اینکه ان شاالله همه ما بتوانیم در راستای اعتدال واقعی با ولایت مطلقه فقیه و رهبر معظم انقلاب اسلامی همراه شویم تا بتوانیم کشوری آباد و پیشرفته بسازیم گفت: تعالی اقتصادی و فرهنگی جمهوری اسلامی در قرآن، انقلاب و معیارها و اهداف حضرت امام خمینی (ره) نوشته شده و امیدواریم بتوانیم به این اهداف بلند انقلاب برسیم.

صبح امروز (شنبه) با حضور استاندار کرمان و معاونان وی، فرزند آیت الله هاشمی رفسنجانی، جمعی از نمایندگان مجلس، شهردار و برخی مسئولان این استان، بزرگراه کرمان باغین به طول 25 کیلومتر به عنوان بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی یار دیرین امام و رهبری نامگذاری شد.
آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی شامگاه یکشنبه 19 دی در سن 82 سالگی بر اثر عارضه قلبی در تهران دعوت حق را لبیک گفت.

پیکر یار دیرین امام و رهبری صبح سه شنبه پس از اقامه نماز توسط رهبر مقام انقلاب اسلامی با حضور گسترده اقشار مختلف مردم و مسئولان از مقابل دانشگاه تهران تشییع و طی آیینی با شکوه در جوار مرقد مطهر امام خمینی (ره) به خاک سپرده شد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

عامل شرارت و تيراندازي در عنبرآباد زمين گير شد

عوارض تزریق نوروبیون چیست؟

نوسان شدید قیمتی در بازار خودرو امروز 20 اردیبهشت1403

اجلاس پیرغلامان فرصتی برای تکریم جایگاه ذاکران امام حسین

وزش باد و گرد و خاک مهمترین پدیده جوی در کرمان

هیچ مبلغ غیرمجازی هنگام ثبت نام نباید از اولیاء دریافت شود؛ دریافت پول صرفا برای کتاب، بیمه و فرم مدرسه

انبار کارخانه خودروسازی بم در آتش سوخت

سن دریافت گواهینامه موتورسیکلت تغییر کرد

ارائه خدمات شرکت آب منطقه‌ای به کشاورزان، صرفا با سند مالکیت تک‌برگ

توضیح شهرداری کرمان در خصوص انسداد یک هفته‌ای تقاطع غیرهمسطح شهید بادپا

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)