کد خبر: ۱۹۳۹۴
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۰
ارسال به دوستان
ذخیره
سخنگوی کمیسیون اطلاع رسانی امنیت استان کرمان گفت:
سخنگوی کمیسیون اطلاع رسانی امنیت استان کرمان اظهار کرد: امروز گروه های مختلف سرمایه گذاری در جای جای این استان پهناور با امنیت کامل در حال فعالیت می باشند.

"خلیل همایی راد" در گفت و گو باخبرگزاری ایسنا منطقه کویر، گفت: از خبرگزاری ایسنا به دلیل اینکه مسایل امنیتی و انتظامی استان  را رصدنموده و در جهت اطلاع رسانی صحیح و شفافیت سازی فعالیت خوب و موثری داشته است، تشکر می کنم.

وی به بیان شمای کلی از وضعیت امنیتی، انتظامی و اجتماعی استان کرمان در 9 ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته پرداخت و اظهار کرد: در این 9 ماهه نسبت به مدت مشابه سال قبل در بحث قتل ها با کاهش 8 درصدی روبرو بوده ایم، همچنین در بحث شرارت 28 درصد کاهش و در بحث اغفال با 31 درصد کاهش در سطح استان روبرو بوده ایم.

مدیر کل امنیتی انتظامی استانداری کرمان ادامه داد: در بحث فرار از منزل 8 درصد کاهش و در مجموع دستگیر شدگان مفاسد اجتماعی 13 درصد کاهش در 9 ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته استان داشته ایم.

وی به دیگر آمار شاخص های امنیتی، انتظامی و اجتماعی پرداخت و تصریح کرد: در نزاع های دسته جمعی با 16 درصد کاهش روبرو بوده ایم ، اما متاسفانه در نزاع های فردی با 76 درصد افزایش در 9 ماهه سال جاری مواجه بوده ایم که باید در این مورد، دستگاه های مربوطه علت پایین آمدن آستانه تحمل مردم، نداشتن مهارت گفتمان و یا فقدان مهارت های زندگی را متناسب با سطوح مختلف اجتماعی و سنی توضیح دهند و برای حل این مشکل چاره اندیشی کنند.

سخنگوی کمیسیون اطلاع رسانی امنیت استان کرمان اضافه کرد: جرایم مالی طی 9 ماهه اول سال جاری 35 درصد افزایش داشته، همچنین 33 درصد افزایش در کشف سلاح داشته ایم و در آتش سوزی های عمدی  با11 درصد کاهش، در تصادفات درون شهری با 6 درصد افزایش فوتی، در تصادفات برون شهری با 2 درصد کاهش فوتی و 8 درصد  افزایش در کشفیات مواد مخدر مواجه بوده ایم.

این مقام مسئول از 16 محور تحت پوشش سامانه کنترل سرعت سخن به میان آورد و اعلام کرد: در این محورها آمار خسارتی ما 23 درصد کاهش، آمار جرحی 28 درصد کاهش و آمار فوتی 68 درصد کاهش داشته است، که این آمار نشان دهنده آن است که  اگر روی بحث سامانه های کنترل سرعت و نظارت تصویری متمرکز شویم، در کاهش هزینه های مادی، درمانی، اجتماعی، سلامتی موثر می باشد.

وی ابراز کرد: بر اساس آمارهای کشوری هر مصدومیت ناشی از تصادفات به طور متوسط 200 میلیون تومان خسارت داشته و در مجموع، حدود 100 تریلیون تومان که حدودا معادل 10 درصد تولید ناخالص کشور می باشد، هزینه سوانح ترافیکی است.

مدیر کل امنیتی انتظامی استانداری کرمان به 17 درصد کاهش کشفیات مشروب داخلی و 10 درصدکاهش کشفیات مشروب وارداتی اشاره و ابراز کرد: بر اساس پیگیری های دادستانی چند باند اصلی واردات و توزیع مشروبات الکلی به استان شناسایی و منهدم گردیده است.

همایی افزود: با تلاش نیروهای امنیتی، انتظامی و اطلاعاتی خوشبختانه هیچ مورد ضد امنیتی و تروریستی یا خرابکارانه در طول این 9 ماهه در استان صورت نگرفته و از لحاظ امنیتی از وضعیت فوق العاده ای برخوردار بوده ایم.

این مقام مسئول با اذعان به اینکه اصولا سرقت های استان مخصوصا در  جنوب و شرق، از ارزش ریالی پایینی برخوردار بوده اند، اعلام کرد: شهرستان کهنوج سال گذشته با مشکلات قابل توجهی روبرو بوده لیکن با اقدامات و پیگیری های انجام شده ، در 9 ماهه امسال در سرقت های مهم 24 درصد کاهش داشته، ضمن آنکه در سرقت های خرد نیز 11 درصد، سرقت به عنف 24 درصد، خودکشی 67 درصد و در گروگان گیری 24 درصد کاهش داشته است.

وی از جایگاه کرمان در آمارهای امنیتی انتظامی 6 ماهه 95 براساس آمار شورای امنیت کل کشور سخن به میان آورد و ابراز کرد: استان کرمان در سرقت های مهم و خرد در رده 9 کشوری، در جرایم به عنف رتبه 9 کشوری، در شرارت رده 11، در خودکشی رتبه 13 کشوری و در جعل ، رتبه ی 17می باشد و با توجه به وسعت و جمعیت استان، این آمار قابل توجیه است اما باید در برخی شاخص ها، حساسیت بیشتری داشته باشیم و با ریشه یابی علل رخدادهایی مانند سرقت مسلحانه، قتل وگروگان گیری که عمدتا مرتبط با مسایل موادمخدر و مطالبات باندهای تبهکار از یکدیگر می باشد، وضعیت موجود را بهبود ببخشیم.

قتل فهرج یک شوک بزرگ بود

همایی راد قتل های اخیر فهرج را یک شوک بزرگ دانست و عنوان کرد: در فهرج طبق مستندات سه سال اخیر، حتی یک مورد قتل در آن گزارش نشده است و جزء امن ترین و آرام ترین شهرهای استان محسوب می گردید.

سخنگوی کمیسیون اطلاع رسانی امنیت استان کرمان یادآور شد: در لحظات اولیه این حادثه با حضور هیاتی به ریلست معاون محترم سیاسی امنیتی استانداری در منطقه، اقدامات لازم در جهت اجرای طرح مهار و دستگیری قاتل، جلوگیری از قتل های انتقام جویانه که نشات گرفته از رفتارهای هیجانی که ممکن بود بلافاصله پس از این قتل صورت می گرفت، انجام شد و یکسری تدبیر امنیتی و هماهنگی با استان های همجوار نیز صورت گرفت.

وی افزود: از لحاظ امنیتی مردم مشاهده نمودند که قاتل کمتر از 72 ساعت دستگیر و روانه زندان گردید که نمایشی از قدرت انتظامی، اطلاعاتی و امنیتی استان بود، فرایند قضایی این پرونده در حال طی شدن می باشد و اکنون در مرحله بازجویی و تکمیل پرونده قرار دارد.

مدیر کل امنیتی انتظامی استانداری کرمان به بخش دیگر این پرونده اشاره و اذعان کرد: برای ارزیابی و چرایی این حادثه با همکاری کارشناسان بهزیستی، علوم پزشکی، معاونت اجتماعی ناجا و دفتر تحقیقات کاربردی نیروی انتظامی در حال بررسی هستیم تا از جنبه های جرم شناسی و جامعه شناسی جزایی به علل و ریشه های وقوع جرم دست یابیم.

وی اذعان کرد: اکنون در حال ریشه یابی این موضوع می باشیم که چه عوامل فردی و اجتماعی باعث ایجاد چنین انگیزشی در قاتل شده اند، اما آنچه که تا کنون اثبات گردیده، این است که موضوع قتل ها، به مسایل فرهنگی و مسایل سلامت روان برمی گردد.

رفتار فضای مجازی در قتل فهرج

سخنگوی کمیسیون اطلاع رسانی امنیت استان کرمان در خصوص نقش فضای مجازی در حادثه فهرج، گفت: نقطه قوت فضای مجازی سرعت عمل آن می باشد، به گونه ای که سریع تر از هر رسانه دیگری اطلاع رسانی می کند و این ویژگی بسیار ارزشمند است، منتهی نقطه ضعف این شبکه ها، تردید در صحت اخبار مورد انتشار آنها می باشد.

وی ادامه داد: اخباری که شبکه های مجازی منتشر می کنند امکان دارد که ناامنی روانی ایجاد نمایند، نوع اخبار به دلیل عدم بررسی همه جانبه، مستند نباشند و موجب بروز شایعه گردند و در حادثه فهرج عملکرد منفی فضای مجازی را شاهد بودیم.

همایی راد از انتشار عکس فرد دیگری توسط شبکه های مجازی به عنوان قاتل در ماجرای قتل های فهرج سخن به میان آورد و اظهار کرد: با انتشار این عکس جعلی به حقوق یک فرد بیگناه کاملا تعرض کردند و متاسفانه برخی از نشریات و مطبوعات، بدون بررسی و نظرخواهی از مراجع ذیصلاح، در انتشار این عکس از یکدیگر سبقت گرفتند و با این اقدام به حقوق این فرد و چهره استان لطمه زدند.

وی به تاثیر و تبعات منفی انتشار شایعات در جامعه اشاره و تصریح کرد: در فضای سرمایه گذاری، وجهه ی عمومی استان بسیار مهم است که باید برای آن چاره اندیشی شود و نگذاریم چهره ی استان خدشه دارگردد.

مدیر کل امنیتی انتظامی استانداری کرمان از بررسی جامع مسایل امنیتی و انتظامی جنوب استان سخن گفت و افزود: برای کنترل سرقت ها کمیسیون امنیتی مصوباتی در این خصوص داشته است و هر یک از دستگاه موظف به بررسی علت سرقت ها گردیده اند.

وی در پاسخ به سوالی پیرامون دستگیری سارقینی که اهل کهکیلویه و بویراحمد بودند و در جنوب استان کرمان دست به سرقت می زدند،اظهار داشت: با انجام کارهای اطلاعاتی مشخص گردید که تعدادی در جنوب اقدام به سرقت مسلحانه نموده اند، این افراد تحت یک پوششی در جنوب استان حضور پیدا کرده بودند و ضمن آنکه افراد سارق محدود به مرزهای جغرافیایی نمی باشند و پلیس در تمام استان ها با افرادی مواجه است که در چند استان دست به سرقت می زنندو نباید روی این مساله که سارقین اهل کدام استان یا شهر بوده اند ، تمرکز شود. مهم این است که دستگاههای انتظامی و امنیتی و قضایی با اشراف و حساسیت کامل و به موقع عمل می کنند.

سخنگوی کمیسیون اطلاع رسانی امنیت استان کرمان وجهه عمومی استان کرمان را بسیار خوب دانست و تصریح کرد: استاندارمحترم و پرتلاش کرمان در سه سال اخیر روی موضوع اقتصاد مقاومتی متمرکز شده اند و فعالیت های اقتصادی بسیار خوبی صورت گرفته واستان کرمان را به عنوان یک استان پیشرو در حوزه اقتصاد مقاومتی در کشور مطرح نموده اند و باید کاری کنیم تا این نگاه مثبت به استان کرمان تحت تاثیر شایعات یا برخی سیاه نمایی ها واقع نگردد.

ارتباط مستقیم مهارت های زندگی و جرم

وی به افزایش آمار نگران کننده ی نزاع های فردی اشاره و عنوان کرد: برای کاهش نزاع های فردی نیاز به آموزش و مطالعه بیشتر داریم، اکنون آموزش مهارت های زندگی سرفصل بسیار مهمی می باشد که متاسفانه در نظام آموزشی ما جایگاه خوبی ندارد، در حالی که کارکرد آن در تمام ادوار زندگی افراد در روابط خانوادگی و اجتماعی اثر گذار می باشد.

همایی راد ابراز کرد: برای توانایی حل مشکلات زندگی به آموزش نیاز داریم تا در مواقع مواجهه با مشکل بدانیم که از چه راهکارهای باید استفاده کنیم، اما این خلاء علیرغم اقدامات صورت گرفته وجود دارد. بطور مثال در حادثه فهرج، قاتل فقط یک راهکار برای مواجه با مشکل خود می دانسته و آن هم، حل خشونت آمیز مشکلات بوده است و اگر راهکارهای مختلفی در قبال بروز چنین مشکلاتی می دانست، هرگز این واقعه ناگوار رخ نمی داد.

وی ادامه داد: اختلاف خانوادگی در همه نقاط کشور و جهان وجود دارد، اما چرا این مشکل تبدیل به یک جنایت شده است جای بررسی دارد. این موضوع بیانگر خلاء ها و کاستی های نظام آموزشی و فرهنگی ما می باشد، ما در شهرهای دیگر نیز با قتل هایی همچون نزاع بر سر پارک خودرو یا برخی سوءتفاهمات روبرو بوده ایم که برای مقابله با همه این موارد، نیازمند آموزش بردباری و صبر و چگونگی مقابله با مشکلات  هستیم.

مدیر کل امنیتی انتظامی تاکید کرد: نهادهای فرهنگی باید خویشتنداری را آموزش می دادند، اما متاسفانه برخی از نهادهای فرهنگی بیشتر علاقه مند به فعالیت های سیاسی ومسایل بین المللی هستند و از مسئولیت اصلی خود غافل شده اند.

همایی در بخش دیگری از سخنان خود امنیت استان کرمان را مدیون تلاش و رشادت یگان های امنیتی و انتظامی و سربازان گمنام امام زمان (عج) دانست و اظهار کرد: قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در مرزهای شرقی، لشکر 41 ثارالله در مرز سیستان و بلوچستان، اداره کل اطلاعات، نیروی انتظامی و همه نیروهای امنیتی انتظامی کاملا اوضاع را رصد می کنند و با اشراف اطلاعاتی کامل بر مرزها و ایثارگری در انجام ماموریت ها شرایطی را بوجود آورده اند که تا کنون، علیرغم تهدیدات بالقوه، هیچ رخداد ضد امنیتی در استان کرمان نداشته باشیمو این روند شایسته ی شکرگزاری و سپاسگزاری ست.

سخنگوی کمیسیون اطلاع رسانی امنیت استان کرمان  در بخش دیگری از سخنان خود،آمار جرایم در مناطق حاشیه را بالا ارزیابی کرد و بیان کرد: طرح هایی همچون طرح نجات و ساماندهی مناطق حاشیه ای، می توانند در کاهش آسیب های این مناطق تاثیر فراوانی داشته باشند.

وی ادامه داد: خشونت دارای طیف های مختلف اعم از گفتاری، روانی، فیزیکی ست  و خطرناک ترین نوع خشونت قتل می باشد، با توجه به اینکه این مهم تبعات قضایی دارد و هزینه های زیادی به جامعه وارد می کند اما ماهیت و ریشه ی  خشونت، فرهنگی ست و متاسفانه در موارد متعددی ، قربانیان آن ها زنان می باشند که نیازمند ورود جدی نهادهای فرهنگی، اجتماعی و نظام آموزشی ما به تغییر رفتار و رویکرد هستیم که خوشبختانه با ورود مستقیم استاندار محترم ، طرح مدیریت متمرکز در حوزه های فرهنگی اجتماعی در دست تدوین است.

بی انگیزگی برخی نهادهای فرهنگی 

همایی راد با اشاره به اینکه استان کرمان در مجموع مسایل امنیتی، انتظامی و رخدادهای اجتماعی در رده متوسط کشوری می باشد، افزود: اما حساسیت مسئولین استان بالا بوده و معتقدیم که نباید در همین حد نیز این اتفاقات رخ دهد و بر این باوریم که می توان از وقوع بسیاری ازجرایم جلوگیری کرد، همانگونه که تمامی دستگاه های امنیتی، انتظامی و اطلاعاتی با جان فشانی از رخدادهای ضد امنیتی جلوگیری می نمایند، نهادهای متولی فرهنگ نیز اگر از این روحیه برخوردار شوندو با همین درجه از حساسیت کار کنند، بسیاری از این اتفاقات رخ نمی دهند.

وی سیستم آموزشی و نهادهای فرهنگی را مورد خطاب قرار داد و گفت: نهادهای فرهنگی و سخنرانان، چه میزان به آموزش صبر و خویشتنداری در جامعه ی هدف پرداخته اند؟ سیستم آموزشی جدول ضرب، تقسیم و ... را آموزش می دهد اما چه میزان فرهنگ شهروندی،  رعایت اخلاق فردی و اجتماعی، مهارت های زندگی و ... را آموزش می دهند؟ 

مدیر کل امنیتی انتظامی استانداری کرمان با بیان این مطلب ابراز کرد: 75 درصد قتل های استان کرمان در سال 1394 منشا فرهنگی داشته  و قابل پیشگیری بوده اند، آیا کسی در خصوص اینکه قتل چه گناه بزرگی است، در جامعه گفتمان سازی کرده است.

وی تاکید کرد: چه کسی در خصوص ارث و احکام آن در جامعه و بخصوص در روستاها صحبت کرده که شاهد نزاع و خشونت و قتل در این رابطه نباشیم ؟ چه کسی در خصوص مضرات مصرف مشروب رودرور با مخاطبین سخن گفته است؟ متاسفانه مصرف مشروب در برخی مجالس عروسی و برخی مناطق در حال ترویج استو اگر، چشم خود را بر روی این معضلات فرهنگی ببندیم، دیر یا زود اثرات آن ها را در وقوع جرائم، قتل ها، خشونت ها و ... خواهیم دید. کتمان نمودن معضلات فرهنگی ، مانند پنهان ساختن بیماری هاست که روز به روز وخیم تر و گسترده تر می شوند.

حوزه سلامت روان خواب است

همایی راد با انتقاد شدید از نهادهای متولی سلامت روان، تاکید کرد: نهادهای متولی سلامت روان، عملا حضور فعال و پررنگی در جامعه  نداشته اند و اصلا حضور آنها در برخی مناطق دور افتاده احساس نمی شود، بطور مثال در شهرستان فهرج چند مرکز مشاوره وجود داشته و چه اقدامی برای پیشگیری از وقوع حوادثی همچون 2 دیماه سال جاری، انجام داده اند؟!!

وی افزود: از طرف دیگر باید در مردم فرهنگسازی نهادینه گردد و بپذیرند که ناراحتی های روانی، مانند ناراحتی جسمی امری طبیعی است و در صورت بروز افسردگی، اضطراب، احساس نفرت و کینه، شهرت طلبی کاذب، خودبینی و موارد مشابه در افراد، باید از سیستم سلامت روان و مراکز مشاوره یا روحانیون مطلع و کارشناسان مذهبی کمک بگیرند و آن ها را مداوا کنند، این جامعه پذیری نیازمند کار فرهنگی است.

خویشتنداری رفتار نیروی انتظامی در حادثه جاده سعیدی 

وی در پاسخ به این سوالی پیرامون تجمع اعتراضی در جاده سعیدی کرمان طی هفته گذشته، ابراز کرد: پس از طی فرایند قانونی دستور تخریب چندآلونک از سوی کمیسیون ماده 100 شهرداری صادر گردیده است پس از آن، عده ای حدود 200 نفر با این سوء تفاهم که تصور می کردند تمام منازل غیر مجاز در منطقه تخریب خواهند شد، با تجمع غیر قانونی و بوسیله سنگ چین و آتش زدن لاستیک جاده «کرمان – کوهپایه» را مسدود نمودند.

مدیر کل امنیتی انتظامی استانداری کرمان افزود: طبیعی ترین شکل برخورد با این تجمع غیر قانونی این بود که، بلافاصله نیروهای انتظامی، یگان ویژه و یگان امداد وارد عمل شده و با دستور قضایی با این افراد برخورد و متخلفین را دستگیر نمایند؛ اگر این چنین برخورد می گردید این ماجرا حداکثر نیم ساعته به پایان می رسید و مسیر باز می شد.

وی با تقدیر از عملکرد نیروی انتظامی خصوصا فرماندهی شهرستان کرمان در این ماجرا، ادامه داد: نیروی انتظامی و مسئولین مربوطه از فرمانداری کرمان در محل حاضر شدند و حدود 5 ساعت با این تجمع کنندگان مذاکره نمودند.

سخنگوی کمیسیون اطلاع رسانی امنیت استان کرمان اساس کار نیروی انتظامی و امنیتی در برخورد با عموم مردم را رفتاری مبتنی بر مدارا اعلام و اضافه کرد: سعه صدری که امروز نیروهای انتظامی و امنیتی در استان کرمان دارند، رخداد بسیار قابل ملاحظه ای می باشد و حتما در تاریخ ماندگار خواهد شد و امیدواریم این امر استمرار یابد.

همایی اظهار کرد: ما انرژی خود را صرف ایجاد امنیت برای مردم  ومقابله با گروههای تبهکار می کنیم و در تجمعات صنفی نیز همواره سعی بر مدارا کردن و خویشتنداری داشته ایم و مردم کرمان همواره نشان داده اند که از نجابت ویژه ای برخوردارند و حوادثی مانند قتل های فهرج نمی تواند چهره مردم و منطقه را مخدوش سازد.

وی ادامه داد: امروز کرمان در سایه مدیریت جهادی و در پرتو وحدت و همدلی مردم و مسئولین در مسیر توسعه قرار گرفته اند و گروه های مختلف سرمایه گذاری در جای جای این استان پهناور، با امنیت کامل در حال فعالیت می باشند و همه مسئولین و کارآفرینانی که به مناطق مختلف کرمان سفر می کنند از بالا بودن ضریب امنیت استان یاد می نمایند، از جمله گردشگران متعدد داخلی و خارجی که میزان حضور آن ها در سال های اخیر چندین برابر شده است و کرمان را به عنوان یک مقصد مهم به جهانیان معرفی می کنند.

مدیر کل امنیتی انتظامی استانداری کرمان خاطر نشان کرد: بدیهی ست اقدامات توسعه ای که با مدیریت استاندار و همکاری نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، امامان جمعه و کارآفرینان در چارچوب مثلث توسعه و اقتصاد مقاومتی صورت می گیرد ، بستر سازامنیت نیز محسوب شده و باعث تقویت امنیت خواهد شد و متقابلا افزایش ضریب امنیت ، به باز تولید رونق اقتصادی خواهد انجامید.لذا در منطقه ای که امنیت بالاتر باشد ، امکان توسعه ی اقتصادی نیزبیشتر خواهد بود.

همایی در خاتمه ، با اشاره به رخداد بسیار مهم انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستاها در بهار سال 96 ابراز امیدواری نمود این انتخابات نیز هم چون انتخابات هفتم اسفند 94 با امنیت و نظم کامل ، آن چنان که شایسته ی مردم فهیم کرمان است برگزار گردد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

عامل شرارت و تيراندازي در عنبرآباد زمين گير شد

عوارض تزریق نوروبیون چیست؟

نوسان شدید قیمتی در بازار خودرو امروز 20 اردیبهشت1403

اجلاس پیرغلامان فرصتی برای تکریم جایگاه ذاکران امام حسین

وزش باد و گرد و خاک مهمترین پدیده جوی در کرمان

هیچ مبلغ غیرمجازی هنگام ثبت نام نباید از اولیاء دریافت شود؛ دریافت پول صرفا برای کتاب، بیمه و فرم مدرسه

انبار کارخانه خودروسازی بم در آتش سوخت

سن دریافت گواهینامه موتورسیکلت تغییر کرد

ارائه خدمات شرکت آب منطقه‌ای به کشاورزان، صرفا با سند مالکیت تک‌برگ

توضیح شهرداری کرمان در خصوص انسداد یک هفته‌ای تقاطع غیرهمسطح شهید بادپا

پربازدید ها

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت آب و هوای کرمان

تشکیل کمیته جلوگیری از طغیان سرخک در رفسنجان با مشاهده سومین مبتلا به این بیماری

رهایی جوان کهنوجی از چنگال آدم ربایان

انبار کارخانه خودروسازی بم در آتش سوخت

زنگ خطر بروز کبد چرب در جامعه؛ داروی فیبرینوژن بیماران پیوند کبد موجود نیست

توقیف73 خودروی شوتی حامل سوخت قاچاق در کرمان

توضیح شهرداری کرمان در خصوص انسداد یک هفته‌ای تقاطع غیرهمسطح شهید بادپا

عوارض تزریق نوروبیون چیست؟

آغاز ثبت‌نام الکترونیکیِ کلاس‌اولی‌ها از امروز / ثبت‌نام هفتم و دهمی‌ها بعد از اعلام نتایج امتحانی انجام می‌شود

عامل شرارت و تيراندازي در عنبرآباد زمين گير شد

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)