کد خبر: ۱۹۵۳۳
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۳
ارسال به دوستان
ذخیره

ایرنا نوشت:
 صدها نفر از مردم فیلیپین روز جمعه با تجمع مقابل سفارت آمریکا در مانیل ساعتی پیش از مراسم تحلیف 'دونالد ترامپ' رئیس جمهوری آمریکا، وی را متهم به شهوت رانی، نژادپرستی و بیگانه ستیزی کردند.

 معترضان چپگرای فیلیپین با شعار 'ترامپ آشغال'، با توجه به مواضع تند رئیس جمهوری جدید آمریکا در مورد مهاجران، نسبت به آینده میلیون ها مهاجر فیلیپین که در آمریکا زندگی می کنند، اظهار نگرانی کردند.
'جومز سالوادور' دبیر کل گروه زنان 'گابریلا' که در این تجمع شرکت کرده بود، گفت: بسیار خطرناک است که بدانیم یک درنده جنسی، یک مرد بیگانه سیتز، نژاد پرست و شهوت ران در حال به دست گرفتن ریاست جمهوری قوی ترین کشور سرمایه داری جهان است.
به نوشته تارنمای 'راپلر' فیلیپین، وی افزود که دهه ها تلاش زنان در سراسر جهان برای کسب حقوق خود توسط رئیس جمهور ترامپ تهدید می شود.

حدود 300 فیلیپینی که در نزدیکی سفارت آمریکا در مانیل حضور یافتند، با سردادن شعارهایی ضمن حمایت از مهاجران فیلیپین در آمریکا، خطاب به 'ترامپ' اعلام کردند او 'یک آشغال' است و به صورت نمادین عکس های ترامپ را در سطل آشغال انداختند.
'ترامپ' که توانست در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به پیروزی برسد، پیش از این گفته بود که میلیون ها مهاجر غیرقانونی را از این کشور اخراج می کند.
وی همچنین با چندین اتهام در مورد آزار جنسی مواجه بود.
'سالوادور' همچنین تصریح کرد: ما خیلی در مورد کارگران فیلیپینی در آمریکا که نژادگرایی در آنجا در حال افزایش است، نگران هستیم. برخی فیلیپینی ها همچنین در مورد امنیت شخصی و شغلی خود دچار مشکل شده اند.

معترضان روز جمعه همچنین پرچم آمریکا را به آتش کشیدند و بر اخراج نیروهای نظامی آمریکا از این کشور تاکید کردند و خواستار رفتار برابر در قبال آنچه 'نابرابری' توافق نظامی می خواندند، شدند.
توافقنامه نظامی دوجانبه بین فیلیپین و آمریکا با روی کارآمدن 'رودریگو دوترته' که خود را یک اصلاح طلب اجتماعی می داند، تضعیف شد و روابط گرم با چین و روسیه در مرکز سیاست خارجی دولت فیلیپین قرار گرفت.
فیلیپین مهر ماه امسال نیز در خارج از کاخ ریاست جمهوری شاهد تظاهرات ضد آمریکایی مردم و به آتش کشیدن پرچم آمریکا بودند. مردم در این تجمع خواستار خروج نیروهای نظامی آمریکایی از خاک کشورشان شده بودند، اما تجمع امروز نخستین اعتراض به 'دونالد ترامپ' رئیس جمهوری امریکا است.

مردم فیلیپین به ویژه جوانان و دانشجویان افزایش همکاری نظامی با آمریکا را بر نمی تابند و خواستار لغو توافقنامه همکاری دفاعی دو کشور هستند.
پایگاه های نظامی آمریکا در فیلیپین سال 1991 پس از رای مجلس سنا تعطیل شد، اما نیروهای آمریکایی از سال 1999 به بهانه تشدید تنش های مانیل و پکن بر سر یک صخره در دریای جنوبی چین بار دیگر همکاری با فیلیپین را آغاز کردند.
آمریکا با استفاده از فرصت وجود چالش های دریای جنوبی چین بین پکن و مانیل، سال 1393 موفق به امضای توافقنامه نظامی با فیلیپین شد تا از این طریق حضور خود را در منطقه مستحکم کند.

'رودریگو دوترته' رئیس جمهوری فیلیپین معتقد است می تواند از 'دونالد ترامپ' رئیس جمهوری جدید آمریکا که در مسائل حقوق بشر دخالتی نمی کند حمایت کند، چون به قضاوت 'ترامپ' در مورد برخورد منصفانه با کارگران غیرقانونی که قرار است از آمریکا اخراج شوند، اطمینان دارد.
دوترته با تعریف و تمجید از ترامپ که به اعتقاد وی شایسته پیروزی در انتخابات بوده است، از سیاست وی در برخورد با مهاجران غیرقانونی در حالی که شمار زیادی از اتباع فیلیپین در آمریکا به صورت غیرقانونی مشغول به کار هستند حمایت کرده است.

فیلیپینی ها در حال حاضر دومین گروه بزرگ آسیایی ها در آمریکا هستند. آمار سال 2012 نشان می دهد تعداد آمریکایی هایی که خود را فیلیپینی دانسته و یا در ترکیب با دیگر نژادها هستند، بالغ بر سه میلیون و 400 هزار نفر است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

برگزیدگان نخستین رویداد داستان مصور دفاع مقدس معرفی و تجلیل شدند

زمان پخش فصل سوم سریال «سرزمین مادری» مشخص شد

پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی هوا در مناطق مختلف کرمان

پانسمان‌های سوختگی بیمه نیست، اغلب بیماران قادر به تهیه آن نیستند / گلایه از غیراستاندارد بودن تخت‌های سوختگی کشور

قیمت طلا، سکه و ارز شنبه ۲۹ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳

امکان ثبت نام سرویس مدرسه از اول خرداد

مسئولان ذغالسنگ استان به دستگاه قضایی احضار شدند

اظهارات «تاج» درخصوص جزئیات جدید پرونده فساد در فوتبال

تاکید فرماندار بر رفع نقاط حادثه‌خیز کرمان: حفظ جان شهروندان مهمترین وظیفه است

ریزش زغال سنگ جان کارگر معدن کوهبنان را گرفت

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

افرادی که کارت سوخت آنها خارج از طرح کدینگ است به شرکت نفت مراجعه کنند   (۱ نظر)