کد خبر: ۱۹۶۵۲
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۷
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیرکل آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش خبر داد:
اولین کنفرانس برنامه تعالی مدیریتی با هدف تبیین نقش مدرسه به عنوان نهاد فرهنگی و تربیتی و مدرسه داری با رویکرد مدیریت و رهبری آموزشی برگزار می شود.
مدیرکل آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: اولین کنفرانس برنامه تعالی مدیریتی با هدف تبیین نقش مدرسه به عنوان نهاد فرهنگی و تربیتی  و مدرسه داری با رویکرد مدیریت و رهبری آموزشی برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری ایسنا منطقه کویر، "عظیم محبی" در حاشیه همایش استانی برنامه تعالی مدیریت مدرسه در استان کرمان خاطر نشان کرد: برنامه  تعالی مدیریت مدرسه، مدلی  است که از با هدف ترویج و تقویت سیستم خودارزیابی در درون مدرسه، ارتقا کیفیت آموزشی و مشارکت مسئولان، والدین و دانش آموزان در اداره مدرسه اجرا می شود.

وی از معرفی 80 مدرسه در کشور بر اساس انتخاب ارزیابان به عنوان مدارس ممتاز مجری برنامه تعالی مدیریت مدرسه خبر داد و افزود: همایش تجلیل از مدیران مدارس ممتاز این برنامه در  27 و 28 بهمن ماه جاری برگزار می شود.

محبی با بیان اینکه برنامه تعالی یک مدل ارتقا کیفیت در مدرسه است، یک برنامه در کنار سایر برنامه ها نیست اظهار کرد: تمامی برنامه های مدارس از قبیل المپیاد درون مدرسه ای، مسابقات فرهنگی و هنری، جشنواره خوارزمی و ...  در کنار برنامه تعالی مدیریت مدرسه نیستند بلکه این برنامه مانند چتری است که مفاهیم و محتوای آن همان است که در مدرسه اجرا می شود، اما به دنبال اصلاح رویکرد فعالیت ها و برنامه هاست.

مدیرکل آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش اصلاح و تعریف رویکرد ها را از مهمترین اهداف برنامه تعالی مدیریت مدرسه خواند و گفت: نظریه را می توان از هر فرد و هر جای جهان گرفت اما رویکر را نمی توان گرفت، زیرا رویکرد ساختنی است و در هر مدرسه با مدرسه دیگر متفاوت است.

محبی با بیان اینکه رویکردها در آموزش و پرورش از مبانی نظری سند تحول بنیادین، برنامه درسی ملی و مبانی علمی سرچشمه می گیرند بر بومی سازی رویکرد ها بر اساس شرایط فرهنگی و امکانات  و فرصت های موجود مدارس تاکید کرد.

وی با عنوان اینکه تعریف رویکرد ها برنامه تعالی مدیریت مدرسه را از سایر برنامه ها متمایز می کنند گفت: فعالیتها و برنامه های همه مدارس در کشور یکسان است اما تعریف رویکرد در راستای ارتقاء کیفیت این فعالیت ها و برنامه ها مدارس را به سمت تعالی هدایت کرده و دستیابی به اهداف را آسان تر می کند.

 محبی افزود: رویکرد تمامی فعالیت های فرهنگی در مدارس باید رویکرد کار آفرینی باشد در غیر این صورت فعالیت فرهنگی انجام می شود، اما ما بچه ها را متناسب با شرایط روز تربیت نکرده ایم.

مدیرکل آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: در برنامه تعالی مدیریت مدرسه به عنوان یک سیستم و سازمان تعریف شده که شامل فرایند، درون داد و برون داد است.

محبی از نیروی انسانی و  فعالیت های پرورشی و آموزشی به عنوان فرایند مدرسه نام برد و  افزود: تربیت نسلی مومن، فکور و کار آفرین مهمترین برون داد مدرسه بر اساس ساحت های تربیتی سند تحول بنیادین است.

وی اذعان کرد: مدرسه ای می تواند مسیر کیفیت و تعالی را آغاز کند که به مدرسه یادگیرنده تبدیل شود یعنی کادر مدیریتی و آموزشی آن نسبت به یادگیری و بروز رسانی اطلاعات و داشته های علمی خود احساس نیاز کنند.

محبی با طرح این سوال که فضای کدام مدارس خلاق و به سمت تعالی است خاطر نشان کرد: مدرسه ای که بیشتر به پژوهش تبدیل شود و و یادگیری سازمانی آغازگر کیفیت بخشی به فعالیت ها و برنامه های آن باشد مدرسه ای خلاق است.

وی با بیان اینکه درس پژوهی آغاز تبدیل شدن مدارس به سازمان یادگیری است بر تشکیل کمیته پژوهشی مدارس در راستای ساماندهی پژوهش و تشویق همکاران برای شرکت در فعالیت های پژوهشی تاکید کرد.

محبی افزود: آگاهی، شناخت، بصیرت و اندیشه آغاز گر تحول هستند و عمل ما نتیجه اندشه های ماست و اگر در برنامه ریزی ها پشتوانه علمی نباشدبرنامه ریزی مثابه نقاشی است.

مدیرکل آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش بر تدوین برنامه استراتژیک و عملیاتی براساس چهارچوب ارائه شده در برنامه تعالی مدیریت مدارس مبتنی بر استانداردها تاکید کرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

فعاليت هرمي شرکت پايکو و تبليغ پذيرش دانشجو در کشور عمان کلاهبرداري هستند

رئیس کل دادگستری استان کرمان عنوان کرد: جلوگیری از کاهش پرونده‌ها با حدنگاری اراضی

معاون وزیر نیرو خبر داد: معافیت کشاورزان از پرداخت هزینه برق تا چهارماه

کرمان بهترین نقطه کشور برای تولید انرژی خورشیدی

استخدام نيروي پليس در شمار زيادي از رشته‌هاي دانشگاهي

آغاز پخش سریال تلویزیونی بدل از جمعه

این سرطان دیگر یک بیماری سالمندان نیست / افزایش سرطان روده بزرگ در کودکان و نوجوانان

وقوع ناپایداری‌های جوی در نقاط مختلف استان کرمان

فراهم شدن امکان پرداخت مالیات در ۱۵ قسط

با گذشت اولیای دم  جوان جازموریانی از قصاص رهایی یافت

پربازدید ها

وقوع ناپایداری‌های جوی در نقاط مختلف استان کرمان

پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

امتحانات نهایی توسط آموزش و پرورش برگزار نمی‌شود

تیراندازی منجر به جرح در نزاع خانوادگی در کهنوج

محکومیت‌ وزیر سابق کشاورزی در دولت رئیسی به سه سال حبس

مدیرکل بهزیستی کرمان: برخی از مسئولین اعتقادی به پیشگیری از معلولیت‌ها ندارند

نجات کودک هشت ساله از چنگال آدم ربایان

تشکیل پرونده قضایی به اتهام فساد در‌ یک باشگاه فوتبال کرمانی

گرم‌ترین صبح کشور در شهداد

کشف دو هزار قوطی شیرخشک احتکاری از انبار یک داروخانه در بم

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)