کد خبر: ۱۹۷۳۴
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۷
ارسال به دوستان
ذخیره
رییس کل دادگستری استان کرمان:
درآمد شوراهای حل اختلاف استان کرمان 81 میلیارد 151 میلیون ریال بوده است که به حساب خزانه واریز گردیده است که 31 میلیارد ریال اعتبار به شوراهای استان پرداخت شده است.
رییس کل دادگستری استان کرمان از درآمد شوراهای حل اختلاف سخن به میان آورد و عنوان کرد: درآمد شوراهای حل اختلاف استان کرمان 81 میلیارد 151 میلیون ریال بوده است که به حساب خزانه واریز گردیده است که 31 میلیارد ریال اعتبار به شوراهای استان پرداخت شده است.

به گزارش خبرگزاری ایسنا منطقه کویر، "یدالله موحد" صبح امروز ششم بهمن ماه در همایش اعضای شوراهای حل اختلاف استان کرمان با حضور معاون قوه قضاییه در جمع اعضای شورای حل اختلاف استان کرمان ضمن گرامی داشت ایام الله دهه فجر، گفت: رمز و شکوه انقلاب اسلامی در ماهیت دینی این نهضت و انقلاب با رهبری امام راحل است و این رمز و راز که امروز دشمنان در برابر این انقلاب اظهار ناتوانی می کنند.

وی استان کرمان را پهناورترین استان کشور اعلام و ابراز کرد: استان کرمان با 23 شهرستان و 51 بخش ، 11 درصد جمعیت کشور را در خود جای داده است و در حال حاضر 31 حوزه قضایی مصوب در استان داریم که 29 حوزه آن و 300 قاضی در حال فعالیت می کنند.

موحد افزود: در سطح استان 359 شورای حل احتلاف روستایی و شهری فعال هستند که یک هزار و 505 نفر در این شوراها در کنار مجموعه شعب قضایی فعالیت می‌کنند.

این مقام قضایی ادامه داد: شمار اعضای شوراهای حل اختلاف استان کرمان را یک هزار 117 نفر می باشند که 388 نفر به عنوان دبیر در شوراهای حل اختلاف استان کرمان فعالیت دارند که از این بین 86 نفر خانم و مابقی مرد می باشند.

موحد با بیان اینکه در کرمان به ازای هر 10 هزار نفر یک قاضی داریم که نرم خوبی نیست، تصریح کرد: ماهانه به طور متوسط در سال‌های اخیر 50 هزار پرونده به شعب قضایی استان وارد شده که روزانه بالغ بر 27 هزار و 300 نفر مراجعه کننده به سیستم قضایی داریم.

وی با اشاره به اینکه سالانه بیش از 600 هزار پرونده وارد سیستم قضایی استان کرمان می‌شود، اظهار کرد: سرانه پرونده برای هر قاضی 166 پرونده در ماه است و علی‌رغم همه محدودیت‌ها، همکاران ما تلاش کردند که سه برنامه مدون سالانه را اجرایی کرده و علاوه بر پرونده‌های ورودی، 28 درصد پرونده‌های موجودی دادگستری استان را نیز کاهش داده‌اند.

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: از 125 هزار پرونده موجودی در ابتدای سال 93، امروز با 94 هزار پرونده روبه رو هستیم و کاهش موجودی صورت گرفته است.

وی استان کرمان را یکی از استان های پیشگام در مبارزه با زمین خواری دانست و افزود: در حوزه‌های مختلف همکاران ما جدیت به خرج داده‌اند و در صیانت از حقوق بیت المال قریب به 27 هزار هکتار اراضی به دولت برگردانده و از تغییر کاربری اراضی کشاورزی جلوگیری شده است.

موحد با بیان اینکه در حوزه فناوری اطلاعات در استان با توجه به توسعه زیرساخت‌ها، همه حوزه‌های قضایی تجهیز شده‌اند، تصریح کرد: با توجه به افزایش بهره‌وری، توانسته‌ایم از رتبه هفدهم کشور در این زمینه به رتبه های برتر ارتقاء پیدا کنیم.

این مقام قضایی با اشاره به اینکه 31 حوزه قضایی مصوب است که 29 حوزه فعال است، افزود: از مجموع حوزه های قضایی استان کرمان، 18 واحد به صورت دادگستری و مابقی به صورت واحد بخش اداره می شود.

وی به عملکرد 5 ساله شوراها حل اختلاف پرداخت و اظهار کرد: درصد ورودی پرونده ها به شوراهای حل و اختلاف از سال 91 تا پایان آذر ماه سال جاری 87 درصد ورودی به شوراهای شهری و 13 درصد وارد شوراهای روستایی بوده است.

موحد از تعداد پرونده های ورودی در  5 سال اخیر به شوراهای حل اختلاف سخن به میان آورد و تصریح کرد: 745 هزار و 706 هزار پرونده در این مدت وارد شورای حل اختلاف گردیده است که بالغ بر 720 هزار پرونده مختومه شده است.

رییس کل دادگستری استان کرمان بیشترین موارد مرجعه به شوراهای حل اختلاف را مسایل مالی، تخلف تصادفات و ... دانست و ادامه داد: 96 درصد آرای صادره بدون اعتراض منتهی به نتیجه شده است و تنها 4 درصد از پرونده ها مورد اعتراض قرار گرفته است که این آمار نشان دهنده این می باشد که شوراهای حل و اختلاف موفق عمل کرده اند..

وی ابراز کرد: در 9 ماهه سال جاری 126 هزار و 690 پرونده وارد شوراهای حل اختلاف گردیده است.

موحد از درآمد شوراهای حل اختلاف سخن به میان آورد و عنوان کرد: درآمد شوراهای حل اختلاف استان کرمان 81 میلیارد 151 میلیون ریال بوده است که به حساب خزانه واریز گردیده است که 31 میلیارد ریال اعتبار به شوراهای استان پرداخت شده است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

عامل شرارت و تيراندازي در عنبرآباد زمين گير شد

عوارض تزریق نوروبیون چیست؟

نوسان شدید قیمتی در بازار خودرو امروز 20 اردیبهشت1403

اجلاس پیرغلامان فرصتی برای تکریم جایگاه ذاکران امام حسین

وزش باد و گرد و خاک مهمترین پدیده جوی در کرمان

هیچ مبلغ غیرمجازی هنگام ثبت نام نباید از اولیاء دریافت شود؛ دریافت پول صرفا برای کتاب، بیمه و فرم مدرسه

انبار کارخانه خودروسازی بم در آتش سوخت

سن دریافت گواهینامه موتورسیکلت تغییر کرد

ارائه خدمات شرکت آب منطقه‌ای به کشاورزان، صرفا با سند مالکیت تک‌برگ

توضیح شهرداری کرمان در خصوص انسداد یک هفته‌ای تقاطع غیرهمسطح شهید بادپا

پربازدید ها

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت آب و هوای کرمان

انبار کارخانه خودروسازی بم در آتش سوخت

تشکیل کمیته جلوگیری از طغیان سرخک در رفسنجان با مشاهده سومین مبتلا به این بیماری

رهایی جوان کهنوجی از چنگال آدم ربایان

زنگ خطر بروز کبد چرب در جامعه؛ داروی فیبرینوژن بیماران پیوند کبد موجود نیست

توقیف73 خودروی شوتی حامل سوخت قاچاق در کرمان

توضیح شهرداری کرمان در خصوص انسداد یک هفته‌ای تقاطع غیرهمسطح شهید بادپا

عوارض تزریق نوروبیون چیست؟

آغاز ثبت‌نام الکترونیکیِ کلاس‌اولی‌ها از امروز / ثبت‌نام هفتم و دهمی‌ها بعد از اعلام نتایج امتحانی انجام می‌شود

عامل شرارت و تيراندازي در عنبرآباد زمين گير شد

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)