کد خبر: ۱۹۸۱۴
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۴
ارسال به دوستان
ذخیره
معاون توسعه فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری از ابلاغ سند توسعه ملی دریایی توسط رئیس جمهور برای اجرایی شدن این سند خبر داد.

جمهوریت نوشت:
معاون توسعه فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری از ابلاغ سند توسعه ملی دریایی توسط رئیس جمهور برای اجرایی شدن این سند خبر داد.

علی وطنی شامگاه گذشته در حاشیه برگزاری دومین همایش ملی توسعه پایدار دریا محور در دانشگاه علوم فنون خرمشهر در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار کرد: این سند سه سال است که در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی بود و در پایان سال ۹۴ در دبیرخانه شورا به تصویب رسید و به زودی از سوی رئیس‌جمهور برای اجرا ابلاغ می‌شود.

وی در ادامه بر لزوم  برگزاری همایش توسعه پایدار دریا محور تاکید کرد و گفت: با توجه به نقش دریا در اقتصاد کشور و با نگاه اقتصاد دانش‌بنیان و مقاومتی چاره‌ای جز توجه ویژه به بخش دریا و اقتصاد مبتنی بر آن در توسعه پایدار وجود ندارد.

معاون توسعه فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، در آمد سه سال اخیر شرکت های دانش بنیان را پنج هزار میلیارد تومان اعلام و اظهار کرد: در سه سال گذشته، پنج هزار میلیارد تومان از محل فروش محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان به‌دست آمده است که امیدواریم بتوان این میزان تا پایان سال از مرز فروش ۳۰ هزار میلیارد تومان در کشور عبور کند.

وی، تحقق این امر را نیازمند تامین زیرساخت‌ها دانست و بیان کرد: قدم‌های اولیه در استان‌های ساحلی و به‌طور خاص در خوزستان برداشته شده و معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری تلاش می‌کند با بهره‌گیری از قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در بخش صنایع دریایی به‌خصوص در حوزه طراحی، ساخت و راه‌اندازی صنایع دانش‌بنیان دریایی از این شرکت‌ها حمایت و پشتیبانی کند.

وطنی بیان کرد: با به‌کارگیری پژوهش‌های انجام‌شده و توسعه علمی و فناوری شاهد اشتغال روزافزون دانش‌آموختگان دانشگاه‌ها در شرکت‌های دانش‌بنیان باشیم و ۱۸ ارگان دریایی کشور نیز به‌جای نگاه به واردات، خرید شناورها و هر یک از فناوری‌ها از خارج از کشور به ظرفیت‌های ملی توجه کنند.

وی، جایگزینی اقتصاد مبتنی بر دانش ‌فنی و دانش‌بنیان به‌جای اقتصاد مبتنی بر خام‌فروشی را تصصم ملت ایران دانست و متذکر شد: با این اقدام  در شرایطی همچون تحریم ها که کشور از سوی کشورهای خارجی در مضیقه قرار می گیرد، باعث نجاتش شود و دیگر کشور شاهد چنین تهدیداتی نباشد.

معاون توسعه فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر در خصوص ادعای مطرح شده از سوی دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان دریایی مبنی بر کم توجهی  به دریا در برنامه ششم توسعه عنوان کرد: اگر نمایندگان مجلس، مردم و دولتمردان به دنبال کوچکترین بندی در قانون برنامه ششم توسعه باشند که به استناد آن بند بتوانند دریا را با توجه به ظرفیت‌های آن محور توسعه کشور قرار دهند و اعتقاد داشته باشند که دریا، محور توسعه پایدار کشور است، می‌توان از امکانات کشور و ظرفیت‌های ملی به‌خوبی استفاده کرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

برگزیدگان نخستین رویداد داستان مصور دفاع مقدس معرفی و تجلیل شدند

زمان پخش فصل سوم سریال «سرزمین مادری» مشخص شد

پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی هوا در مناطق مختلف کرمان

پانسمان‌های سوختگی بیمه نیست، اغلب بیماران قادر به تهیه آن نیستند / گلایه از غیراستاندارد بودن تخت‌های سوختگی کشور

قیمت طلا، سکه و ارز شنبه ۲۹ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳

امکان ثبت نام سرویس مدرسه از اول خرداد

مسئولان ذغالسنگ استان به دستگاه قضایی احضار شدند

اظهارات «تاج» درخصوص جزئیات جدید پرونده فساد در فوتبال

تاکید فرماندار بر رفع نقاط حادثه‌خیز کرمان: حفظ جان شهروندان مهمترین وظیفه است

ریزش زغال سنگ جان کارگر معدن کوهبنان را گرفت

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

افرادی که کارت سوخت آنها خارج از طرح کدینگ است به شرکت نفت مراجعه کنند   (۱ نظر)