کد خبر: ۱۹۸۳۰
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۶
ارسال به دوستان
ذخیره
نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس خبر داد:
نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس به تشریح جلسه خود با اعضای کمیسیون اقتصاد برای رفع مشکل زغال سنگ پرداخت.

انرژی امروز نوشت:
نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس به تشریح جلسه خود با اعضای کمیسیون اقتصاد برای رفع مشکل زغال سنگ پرداخت.

حسین امیری خامکانی به نقش زغال سنگ در صنعت فولاد اشاره کرد و گفت: زغال سنگ به عنوان ماده اولیه در صنعت فولاد نباید به فراموش سپرده شود.

وی افزود: ذوب آهن مصرف کننده انحصاری زغال سنگ به ویژه زغال سنگ کرمان است باید تولید زغال  را در چرخه فولاد ببیند و دولت هم باید تعرفه واردات کک و زغال را به گونه ای تعیین کند که از واردات بی جهت و غیرضروری جلوگیری کند.

نماینده مردم زرند و کوهبنان  با اشاره به رکودی که در صنعت فولاد طی سال های گذشته در جهان صورت گرفت، تصریح کرد: در این دوره بیش از همه بخش های فولاد، زغال لطمه دید؛ از جمله تعطیلی معادن، بیکاری کارگران و آنها که باقی ماندند هم با چند ماه حقوق عقب مانده در حال کار هستند.

نایب رئیس کمیسیون انرژی با اشاره به تاخیر در پرداخت حقوق، گفت: ما معتقدیم حال که شرایط اینگونه است این تاخیر باید در همه بخش های فولاد اتفاق بیفتد. میانگین حقوق دریافتی کارکنان زغال سنگ به مراتب کمتر از سایر بخش ها  است. بنابراین، مسئولان آن نباید این اصل را نادیده بگیرند.

وی در ادامه افزود: نزدیک دو سال تلاش شد قیمت ذوب آهن عادلانه شود؛ اخیرا هم قیمت جهانی فولاد افزایش یافت. مسئولان ذوب آهن هم پذیرفتند قیمت زغال سنگ را افزایش دهند و توافق شد از ابتدای سال جاری این افزایش صورت گیرد.

نماینده مردم زرند و کوهبنان با بیان اینکه شرکت زغال سنگ طلب بسیاری از ذوب آهن اصفهان دارد، تصریح کرد: اگر این طلب پرداخت شود؛ می تواند مشکلات بسیاری را در بخش زغال سنگ حل کند.

وی با اشاره به جلسه صورت گرفته در کمیسیون اقتصاد گفت: این جلسه با حضور رئیس هیات مدیره ذوب آهن اصفهان، معاون اقتصادی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی، مسئولان صندوق فولاد، مسئولان شرکت زغال سنگ و چهار نفر از نمایندگان استان های مختلف تشکیل شد.

امیری خامکانی در ادامه افزود: در این جلسه قرار بر این شد ذوب آهن در اسرع وقت مبلغی به زغال سنگ بپردازد و تا پایان سال جاری هم بدهی خود را تمام کند. بر این اساس  حقوق معوقه کارکنان زغال سنگ پرداخت و  حقوق ها به روز شود.

وی با اشاره به اینکه ما از سال گذشته پیگیر هستیم که سیستم  بانکی به ذوب آهن وام دهد، تاکید کرد: در صورت تحقق این امر، قرار است ذوب آهن آن را در اختیار زغال سنگ بگذارد. در این جلسه نیز  به این موضوع اشاره شد که اخذ وام با جدیت بیشتری دنبال شود

نایب رئیس کمیسیون انرژی گفت: همچنین قرار است طی روزهای آتی ستاد تسهیلات ویژه صنایع مخصوص ذوب آهن و صنعت فولاد تشکیل شود. علاوه برآن بدهی های ذوب آهن به دولت هم با مطالبات تامین اجتماعی تهاتر شود.

وی با اشاره به اینکه در این جلسه به موضوع تجدید ساختار و دارایی های صنعت فولاد پرداخته شد، تصریح کرد: در این بین برنامه بلندمدت زغال سنگ مطرح شد که تا پایان سال باید تدوین و عملیاتی شود.

امیری خامکانی همچنین گفت: معاون اقتصادی وزیر کار قرار است، شخصا پیگیر صورتجلسه مذکور و تصمیمات آن باشد. امیدواریم مسئولان بتوانند آن را انجام دهند و صنعت زغال سنگ را  از این مشکلات خارج شود.

وی در ادامه به جایگاه زغال سنگ در حوزه انرژی و سوخت کشور اشاره کرد و گفت: ما اگر به دنبال تنوع بخشی در سبد انرژی کشور همچون کشورهای صنعتی هستیم، باید توجه داشته باشیم تاکنون  جایی برای این سوخت در سبد انرژی کشور باز نشده است. بسیاری مناطق قابلیت تاسیس نیروگاه های زغال سنگی دارد و طبیعتا این تنوع بخشی نیاز  کشوراست.

نماینده مردم زرند وکوهبنان با اشاره به حوادثی که در خطوط انتقال گاز و سایر سوخت ها می افتد، تشریح کرد: ما می توانیم برای تولید برق از زغال سنگ استفاده کنیم، خطرات آن به مراتب کمتر است. همچنین زغال سنگ در تولید انرژی بخش های گوناگون از جمله فولاد نیز کاربرد دارد که در حال حاضر در بخش فولاد مورد استفاده قرار می گیرد.

وی در پایان گفت: اگر سیستم به روزرسانی، دستگاه ها استاندارد و مدیریت درست انجام شود، هزینه های تولید کاهش می یابد در نتیجه سرمایه گذاری در این صنعت به صرفه خواهد بود. از طرفی اگر دولت از واردات کک جلوگیری کند پس از مدتی امکان صادرات کک به وجود می آید و ارزش افزوده هم خواهد داشت.
برچسب ها: حسین امیری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

تیراندازی منجر به جرح در نزاع خانوادگی در کهنوج

حضور زهرا نعمتی در پارالمپیک پاریس هنوز قطعی نیست

این دفاعیه‌ شخصی من نیست، دفاع از جمهوریت است/ نامه شورای نگهبان کیفرخواستی علیه نهاد ریاست‌جمهوری بود

این دفاعیه‌ شخصی من نیست، دفاع از جمهوریت است/ نامه شورای نگهبان کیفرخواستی علیه نهاد ریاست‌جمهوری بود

رئیس غله استان کرمان: برای پرداخت مطالبات گندم‌کاران اختیاری نداریم

افت چشمگیر قیمت خودروهای داخلی و خارجی

امتحانات نهایی توسط آموزش و پرورش برگزار نمی‌شود

مدیرکل بهزیستی کرمان: برخی از مسئولین اعتقادی به پیشگیری از معلولیت‌ها ندارند

پربازدید ها

رفع تصرف 5 هکتار از زمین‌های دولتی در جنوب کرمان

جدیدترین قیمت طلا و سکه در بازار امروز 22 اردیبهشت 1403

از برنامه‌های مهم سرمایه‌گذاری در استان، گذر از منابع بانکی و استفاده از سایر ظرفیت‌ها است

درخواست کارت سوخت از خردادماه اینترنتی می شود

رئیس غله استان کرمان: برای پرداخت مطالبات گندم‌کاران اختیاری نداریم

قیمت طلا در بازار کاهشی شد

قیمت جدید شکر در سال ۱۴۰۳ اعلام شد

بیش از ۷۰۰۰ انشعاب آب سال گذشته در روستاهای کرمان نصب شد

افت چشمگیر قیمت خودروهای داخلی و خارجی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)