کد خبر: ۱۹۸۵۷
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۸
ارسال به دوستان
ذخیره
مسوول کمیته مساجد ستاد دهه فجر استان کرمان:
مسوول کمیته مساجد ستاد دهه فجر استان کرمان با بیان اینکه در مجمع 61 برنامه توسط کمیته مساجد ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی در استان کرمان برگزار خواهد شد، گفت: در صورتی که ارتباط با مساجد را محکم کنیم، خیلی از دغدغه های فرهنگی موجود کم رنگ تر خواهد شد.

ایسنا نوشت:
مسئول کمیته مساجد ستاد دهه فجر استان کرمان با بیان اینکه در مجمع 61 برنامه توسط کمیته مساجد ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی در استان کرمان برگزار خواهد شد، گفت: در صورتی که ارتباط با مساجد را محکم کنیم، خیلی از دغدغه های فرهنگی موجود کم رنگ تر خواهد شد.

محمد ابدالی صبح امروز هفتم بهمن ماه در نشست خبری با اشاره به نقش مساجد در فرهنگ سازی قبل و بعد از انقلاب، دفاع مقدس و شرایط امروز جامعه اظهار کرد: مسجد از جمله نخستین نهادهایی است که بعد از بعثت رسول اکرم صلی الله علیه و آله و هجرت ایشان به مدینه شکل گرفت و نقش آفرینی که مسجد در فرهنگ و شئون جامعه داشته، جایگاه ویژه ای بوده است.

وی افزود: یکی از دغدغه هایی که همواره مقام معظم رهبری و مسوولان دارند، مسائل فرهنگی است و شاید بتوانیم این فرهنگ را در نقش مساجد بررسی کنیم که آیا نقشی را که قبلا داشته اند، اکنون با همان محوریت دارند؟

ابدالی تصریح کرد: مسجد ارتباط عمیقی بین رهبران دینی و مردم متدین داشته و موجب شد پیروزی انقلاب اسلامی رقم بخورد و اکنون سیاست نظام بر این است که جشن های دهه فجر را مردمی کنیم و مردم پای کار باشند و قطعا کمیته مساجد نقش مهمی در این فرهنگسازی دارد.

وی بیان کرد: امام راحل فرمودند"مسجد محلی است که باید امور از آن اداره شود و از مراکز حساسی است که مسوولان باید به آن توجه کنند" اما متاسفانه مساجد نقش محوری که در دوران انقلاب داشتند، امروز در همه جا ندارند.

سرپرست دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان گفت: همه فعالیت هایی که در مساجد از جمله در کانون های فرهنگی هنری، هیئت های مذهبی و یا پایگاه های بسیج انجام می شود، به نوعی فعالیت فرهنگی است تا همچنان ریسمان بین علاقه مردم به مسجد، حفظ شود.

وی با اشاره به اینکه نزدیک به 23 هزار کانون فرهنگی هنری مساجد در کشور و 619 کانون در شمال استان کرمان وجود دارد، افزود: کمیته مساجد ستاد دهه فجر استان کرمان با عضویت ادارات کل اوقاف و امور خیریه، تبلیغات اسلامی، بسیج مساجد و محلات و شهرداری تشکیل شده است.

ابدالی با اشاره به برنامه های کمیته مساجد ستاد دهه فجر استان کرمان تصریح کرد: 10 مسجد در 10 نقطه شهر مشخص شده که به عنوان پایلوت برنامه های منسجم، هماهنگ و گسترده ای را اجرا می کنند.

وی بیان کرد: پخش سوره فجر در ساعت 9 و نیم 12 بهمن ماه از موذنه های مساجد، برگزاری نشست نقش زن و خانواده در آیینه انقلاب با حضور استاد حیدری از مشهد مقدس در مسجد بقیه الله خیابان نماز و برگزاری نشست "منزلت زن و تحکیم خانواده" از جمله برنامه های کمیته مساجد ستاد دهه فجر در استان است.

مسوول کمیته مساجد ستاد دهه فجر استان کرمان گفت: برنامه ریزی در زمینه حضور منسجم اعضای کانون های مساجد در برنامه های دهه فجر و حضور باشکوه در راهپیمایی 22 بهمن، افتتاح دو کانون فرهنگی هنری مسجد در شهرک سعیدی و شهرک صنعتی، برگزاری نشست های بصیرتی و نمایشگاه های انقلاب، جنگ نرم، عفاف و حجاب و دیدار و تجلیل از خانواده شهدا توسط کانون های فرهنگی هنری مساجد و ... از دیگر برنامه های کمیته مساجد دهه فجر استان کرمان است.

وی با بیان اینکه در مجمع 61 برنامه توسط کمیته مساجد ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی در استان کرمان برگزار خواهد شد، افزود: در صورتی که ارتباط با مساجد را محکم کنیم، خیلی از دغدغه های فرهنگی موجود کم رنگ تر خواهد شد.

ابدالی با اشاره به اینکه می خواهیم توقعات از جایگاه مساجد را به دست آوریم، تصریح کرد: تحقق فرهنگ مردم سالاری دینی، مرکز فعالیت های فرهنگی، مرکز مطالبات مردم، محل پیوند نسل امروز و فردا و ... از جمله مواردی است که باید برای به دست آوردن آن در مساجد برنامه ریزی کنیم.
برچسب ها: دهه فجر ، محمد ابدالی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

عامل شرارت و تيراندازي در عنبرآباد زمين گير شد

عوارض تزریق نوروبیون چیست؟

نوسان شدید قیمتی در بازار خودرو امروز 20 اردیبهشت1403

اجلاس پیرغلامان فرصتی برای تکریم جایگاه ذاکران امام حسین

وزش باد و گرد و خاک مهمترین پدیده جوی در کرمان

هیچ مبلغ غیرمجازی هنگام ثبت نام نباید از اولیاء دریافت شود؛ دریافت پول صرفا برای کتاب، بیمه و فرم مدرسه

انبار کارخانه خودروسازی بم در آتش سوخت

سن دریافت گواهینامه موتورسیکلت تغییر کرد

ارائه خدمات شرکت آب منطقه‌ای به کشاورزان، صرفا با سند مالکیت تک‌برگ

توضیح شهرداری کرمان در خصوص انسداد یک هفته‌ای تقاطع غیرهمسطح شهید بادپا

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)