کد خبر: ۱۹۹۰۱
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۵
ارسال به دوستان
ذخیره
آیین بهره برداری از طرح های گازرسانی، موزه و آسفالت روستاهای دارسینوئیه و دهخانی از توابع شهرستان کرمان عصر شنبه با حضور معاونان استاندار کرمان، فرماندار کرمان و جمعی از مسئولان در روستای دارسینوئیه از توابع شهرستان کرمان برگزار شد.

 طرح های عمران روستایی روستاهای دارسینوئیه و دهخانی از توابع شهرستان کرمان با حضور جمعی از مسئولان استان افتتاح شد.

به گزارش ایرنا آیین بهره برداری از طرح های گازرسانی، موزه و آسفالت روستاهای دارسینوئیه و دهخانی از توابع شهرستان کرمان عصر شنبه با حضور معاونان استاندار کرمان، فرماندار کرمان و جمعی از مسئولان در روستای دارسینوئیه از توابع شهرستان کرمان برگزار شد. 

معاون امور عمرانی استاندار کرمان در نشست پس از افتتاح این طرح ها گفت: اقدامات بسیار خوبی توسط مسئولان و مجموعه های استان در روستاهای دارسینوئیه و دهخانی انجام شده که باعث دلگرمی مردم شده است.

ابوالقاسم سیف الهی افزود: مشکلات آنتن دهی خطوط تلفن همراه به زودی برطرف می شود و متولیان امور روستایی در این زمینه همکاری لازم را به عمل خواهند آورد.

وی با بیان اینکه اراضی ملی اگر به عنوان ارثیه و مالکیت افراد در طرح هادی باشد بررسی و مشکلات برطرف می شود اظهار کرد: سه مشکل در تعریض کوچه ها و گازرسانی بود که به صورت کامل انجام می شود و گازرسانی و خدمت رسانی به روستاها با هماهنگی و همدلی مردم محلی مقدور می شود.

معاون استاندار کرمان با اشاره به مشکلات پروانه ساخت برخی ساکنان 2 روستا گفت: کسانی که قبل از تصویب طرح هادی روستایی مدارک و مستنداتی دارند برای گرفتن پروانه آب، گاز، برق سخت گیری نمی شود و مشکلات انشعاب گاز نیز به مناسبت دهه فجر حل می شود.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان کرمان نیز در این آیین گفت: برای تعریض، خاکبرداری، خاکریزی و آسفالت معابر روستای دارسینوئیه سه هزار و 400 مترمربع زیرسازی و 2 هزار و 300 متر آسفالت و از اعتبارات استانی 70 میلیون تومان سرمایه گذاری شد.

محمود ایلاقی افزود: مجری این طرح بنیاد مسکن استان کرمان است که این پروژه با همکاری استانداری کرمان، شورای اسلامی و دهیاری انجام گرفت.

دهیار دارسینوئیه نیز در این آیین گفت: از جمله فعالیت های اولین دوره دهیاری و شورای اسلامی روستاهای دارسینوئیه و دهخانی از خرداد سال 93، آسفالت جاده بین 2 روستا، خط کشی و نصب علائم رانندگی، ساخت مخزن آب 200 متر مکعبی بتنی و اتصال به شبکه روستایی، گازرسانی، آسفالت معابر روستای دارسینوئیه، تحویل گرفتن خودروی حمل زباله، خرید امتیاز آب و برق برای اماکن عمومی، ساخت 6 چشمه سرویس بهداشتی عمومی، بازسازی حمام قدیمی و تبدیل به موزه، امکانات صدا و سیما، اجرای سیستم سیماک و لایروبی قنات ها بود.

مجید ابراهیمی به دیگر اقدامات دهیاری و شورای اسلامی روستای دارسینوئیه و دهخانی از قبیل ساماندهی استخر، جدول گذاری، سنگ فرش و رنگ آمیزی روستا، درختکاری معابر، احداث بوستان و زمین فوتبال اشاره کرد.

وی تصریح کرد: مردم 2 روستا با اینکه در این روستاها منزل مسکونی دارند اما به دلیل نبود برق و گاز در حاشیه شهر کرمان سکونت می کردند اما با اقدامات انجام شده این مشکل نیز حل شد.
دهیار دارسینوئیه گفت: بنای اولیه حمام تاریخی دارسینوئیه سال 1310 گذاشته شد و پروژه تغییر کاربری آن سال 1394 آغاز و سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل بهره برداری شد.

وی افزود: این حمام پس از تغییر کاربری به موزه مردم شناسی و کتابخانه ای با یکهزار جلد کتاب تبدیل شده است.
ابراهیمی به مشکلات مردم روستاهای دارسینوئیه و دهخانی نیز اشاره کرد و گفت: کمبود آب کشاورزی، آنتن دهی موبایل، آنتن دیجیتال تلویزیونی، ساخت سالن چند منظوره، خط کشی و رفع نقاط حادثه خیز جاده اصلی، جمع آوری سگ های ولگرد، لایروبی قنات دارسینوئیه، تعویض تیرهای برق فرسوده، ساخت سد خاکی برای جلوگیری از سیل، واگذاری اراضی طرح هادی به بنیاد مسکن از طریق منابع طبیعی، سیمانی کردن جوبهای آب، ساماندهی زمین های ورزشی و اجرایی شدن طرح هادی، همکاری همه دستگاههای مرتبط را می طلبد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، معاون عمرانی استاندار، فرماندار کرمان، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و سایر مسئولین و جمعی از مردم در این آیین حضور داشتند.

در پایان از خدمات استاندار کرمان و سایر مسئولان مرتبط با اجرای پروژه های عمران روستایی با لوح تقدیر تجلیل شد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

کدام مواد غذایی را نباید با معده خالی خورد؟

قیمت طلا و سکه کاهشی شد

رگبار باران، رعد و برق و تندبادهای لحظه‌ای استان کرمان را فرا می گیرد

کشف 30 میلیارد لوازم خانگی قاچاق در کرمان

موارد ابتلا به سرخک در رفسنجان در حال افزایش است؛ هشدار مرکز بهداشت به خانواده‌ها برای تزریق واکسن

صعود قیمت خودروهای داخلی و خارجی در بازار

کارمندان دولت حق دریافت هدیه را ندارند

درخشش ورزشکاران کرمانی با 3 عنوان قهرمانی لیگ برتر در سال جدید

عامل قدرت نمایی با سلاح سرد در رفسنجان دستگیر شد

کرمان جزو استان‌های با بیشترین فوتی در حوادث رانندگی

پربازدید ها

اصل واگذاری شرکت ذغالسنگ به عنوان بخشی از بدهی‌های صندوق بازنشستگی فولاد کار علمی نبود / واگذاری شرکت ذغالسنگ مشکلات را بیشتر کرده است

هواشناسی کرمان هشدار سطح نارنجی صادر کرد

تمام مناطق استان کرمان تحت تاثیر سامانه بارشی؛ هواشناسی نسبت به وقوع سیل و طغیان رودخانه‌ها هشدار داد

آمار افزایشی مبتلایان به مالاریا در کشور

خطر تکرار فاجعه‌ای مشابه بم در بافت‌های فرسوده کشور

سارقین تاسیسات مخابرات رودبار جنوب دستگیر شدند

افزایش طول عمر با بالا و پایین رفتن از پله

7500 دانش‌آموز ترک تحصیل کرده کرمان را مرکز آمار اعلام کرده / این آمار را قبول نداریم

رگبار باران، رعد و برق و تندبادهای لحظه‌ای استان کرمان را فرا می گیرد

خدمات به اتباع خارجی صرفا با کارت شناسایی جدید و مدارک معتبر انجام می‌شود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)