کد خبر: ۱۹۹۰۹
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۱
ارسال به دوستان
ذخیره
معاون استاندار کرمان خبر داد:
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمان از رفع مشکل آنتن دهی دستگاه های همراه در دو روستای دارسینوئیه و دهخانی در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: مرتفع ساختن مشکلات روستاها فقط با هماهنگی و همدلی مردم محلی مقدور خواهد بود.

روابط عمومی استانداری کرمان نوشت:
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمان از رفع مشکل آنتن دهی دستگاه های همراه در دو روستای دارسینوئیه و دهخانی در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: مرتفع ساختن مشکلات روستاها فقط با هماهنگی و همدلی مردم محلی مقدور خواهد بود.

ابوالقاسم سیف اللهی بعد از ظهر شنبه به اتفاق معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان، ضمن بهره برداری از پروژه های عمرانی و فرهنگی روستای دارسینوئیه از توابع شهرستان کرمان، از رفع مشکل آنتن دهی دستگاه های همراه در دو روستای دارسینوئیه و دهخانی در آینده ای نزدیک خبر داد.

وی اقدامات خوب انجام شده توسط مسئولین و مجموعه های استان در مناطق را باعث دلگرمی مردم دانست و افزود: بررسی مسائل و مشکلات همچون پروژه گاز رسانی و خدمت رسانی به روستا فقط با هماهنگی و همدلی مردم محلی مقدور خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمان با اشاره به مشکلات مطرح شده همچون پروانه ساخت برخی از ساکنین این دو روستا، یادآورشد: در صورتی که اراضی ملی به عنوان ارثیه و یا ملکی در اختیار روستائیان باشد، اگر در محدوده طرح هادی روستایی واقع شده باشد، بنیاد مسکن با خرید زمین ها با قیمت مورد توافق و یا سایر شرایط ویژه این مشکل پیش آمده در تصرف اراضی را برطرف می کند.

سیف اللهی تصریح کرد: افرادی که قبل از اجرای طرح هادی روستایی در این دو روستا اراضی داشته اند، با ارائه مدارک و مستندات می توانند پیگیر پروانه ساختمانی وگازکشی باشند.
وی خاطرنشان کرد: مشکلاتی چون تعریض کوچه ها و دیگر مسائل مطرح شده در حوزه امور شهری و روستایی بررسی و در آینده ای نزدیک مرتفع خواهند شد.
 
**** تبدیل حمام تاریخی روستای دارسینوئیه به موزه مردم شناسی

دهیار روستای دارسینوئیه نیز در ادامه این آئین به آغاز بکار دهیاری این روستا ازسال 92 اشاره کرد و گفت: یکی از اقدامات بسیارخوب در حمایت از میراث فرهنگی کشور، مرمت حمام تاریخی این روستا است که پس از بازسازی و مرمت امروز به موزه مردم شناسی وکتابخانه تبدیل شده است.

مجید ابراهیمی با اشاره به اینکه آسفالت بین دو روستای دهخانی و دارسینوئیه سال 93، به طول 1700 متر توسط راه وشهرسازی با اعتباری بالغ بر 315میلیون تومان اجرا شده است، افزود: یکی از مشکلات گردشگران در اغلب روستاها نبود سرویس بهداشتی است که دهیاری روستا موفق به ساخت 6باب سرویس بهداشتی و رفع نیاز در این بخش شده است.

وی نبود اینترنت، زمین ورزشی استاندارد ومجهز، آنتن دهی نامناسب موبایل و نبود گاز را جز مهمترین مطالبات مردم روستای دارسینوئیه عنوان کرد و یادآورشد: دو روستای دارسینوئیه و دهخانی به منظور پخش برنامه های صدا و سیما به سیستم آنالوگ مجهز شده است.

دهیار روستای دارسینوئیه ایجاد سیل بند و یا آبخوان را کمکی برای مهار سیلاب در این منطقه برشمرد و خواستار مساعدت منابع طبیعی و جهادکشاورزی در این خصوص شد و تصریح کرد: ساخت مخزن آب بتنی 200 مترمکعبی و اتصال به شبکه روستایی توسط آب و فاضلاب روستایی با اعتبار 125 میلیون تومان در این روستا اجرا گردیده است.

ابراهیمی با اشاره به کمبود آب در این دو روستا، حل این مشکل را در لایه روبی قنات دارسینوئیه دانست و خاطرنشان کرد: خوشبختانه با همکاری جهادکشاورزی استان کرمان لایروبی قناتهای سه روستای این دهستان انجام شده است.

وی همچنین از اجرای پروژه گازرسانی به دو روستای دارسینوئیه ودهخانی با اعتباری بالغ بر 8 میلیاردریال خبر داد و گفت: مردم این دو روستا قبل از تاسیس دهیاری با قوانین و مقررات آشنایی کافی نداشته و اقدام به ساخت و ساز نموده اند که اکنون برخی از این ساخت و سازها خارج از طرح هادی روستا می باشند و این امر باعث گردیده با مشکلاتی روبرو گردیده اند.
 
زیرسازی جاده روستایی دارسینوئیه به طول 3هزار و400مترمربع و آسفالت این جاده به طول2هزار و300مترمربع با هزینه ای بالغ بر 70 میلیون تومان از محل اعتبارات استانی سال 95 توسط بنیاد مسکن استان کرمان و بهره برداری از موزه مردم شناسی وکتابخانه این روستا از جمله پروژه های عمرانی و فرهنگی بود که بعد از ظهر شنبه با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی و معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمان به بهره برداری رسید.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

استاندار کرمان: بازگشت حقوق معادن به قانون نیاز دارد

زلزله ۴.۷ ریشتری فاریاب کرمان را لرزاند

آبگیری بخشی از تالاب جازموریان در پی بارندگی‌های اخیر

کدام مواد غذایی را نباید با معده خالی خورد؟

قیمت طلا و سکه کاهشی شد

رگبار باران، رعد و برق و تندبادهای لحظه‌ای استان کرمان را فرا می گیرد

کشف 30 میلیارد لوازم خانگی قاچاق در کرمان

موارد ابتلا به سرخک در رفسنجان در حال افزایش است؛ هشدار مرکز بهداشت به خانواده‌ها برای تزریق واکسن

صعود قیمت خودروهای داخلی و خارجی در بازار

کارمندان دولت حق دریافت هدیه را ندارند

پربازدید ها

اصل واگذاری شرکت ذغالسنگ به عنوان بخشی از بدهی‌های صندوق بازنشستگی فولاد کار علمی نبود / واگذاری شرکت ذغالسنگ مشکلات را بیشتر کرده است

هواشناسی کرمان هشدار سطح نارنجی صادر کرد

تمام مناطق استان کرمان تحت تاثیر سامانه بارشی؛ هواشناسی نسبت به وقوع سیل و طغیان رودخانه‌ها هشدار داد

رگبار باران، رعد و برق و تندبادهای لحظه‌ای استان کرمان را فرا می گیرد

آمار افزایشی مبتلایان به مالاریا در کشور

خطر تکرار فاجعه‌ای مشابه بم در بافت‌های فرسوده کشور

سارقین تاسیسات مخابرات رودبار جنوب دستگیر شدند

7500 دانش‌آموز ترک تحصیل کرده کرمان را مرکز آمار اعلام کرده / این آمار را قبول نداریم

افزایش طول عمر با بالا و پایین رفتن از پله

خدمات به اتباع خارجی صرفا با کارت شناسایی جدید و مدارک معتبر انجام می‌شود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)