کد خبر: ۱۹۹۵۴
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۳
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیرعامل جدید آب منطقه‌‌ای در آیین معارفه مطرح کرد
آن‌طور که به نظر می‌رسد کسی در کرمان تمایلی به رفتن «محمدرضا بختیاری» از آب منطقه‌ای استان نداشته او اما به گفته‌ی مشاور وزیر نیرو، برای رفتن از کرمان رایزنی کرده است.

استقامت نوشت:
آن‌طور که به نظر می‌رسد کسی در کرمان تمایلی به رفتن «محمدرضا بختیاری» از آب منطقه‌ای استان نداشته او اما به گفته‌ی مشاور وزیر نیرو، برای رفتن از کرمان رایزنی کرده است.

بختیاری که استان در سال ۹۲ برای پذیرفتنش در حالتی بین تردید و وسواس، مدتی این دست و آن دست می‌کرده؛ پس از سه سال مسوولیت به عنوان مدیرعامل آب منطقه‌ای در موقعیتی قرار می‌گیرد که برای جلب نظر موافق استاندار برای رفتنش، مجبور به رایزنی می‌شود.

آن‌طور که ابوالقاسم سیف‌الهی؛ معاون عمرانی استاندار کرمان شرح داد، ابتدا استاندار کرمان با رفتن بختیاری موافقت می‌کند اما سیف‌الهی تلاش می‌کند تا بلکه مانع از رفتن او بشود. نتیجه‌ی تلاش‌ها در مرحله‌ی بعدی منجر به مخالفت استاندار کرمان با رفتن بختیاری می‌شود.

سرانجام همه‌ی این کشمکش‌ها این می‌شود که ظهر روز پنج‌شنبه‌ی گذشته، طی آیینی رسمی حکم «ابراهیم علیزاده» به عنوان مدیرعامل آب منطقه‌ای استان کرمان به دست او داده می‌شود.

علیزاده آن‌طور که خودش گفت؛ فارغ‌التحصیل مقطع کارشناسی، رشته‌ی مهندسی عمران، گرایش راه و ساختمان از دانشگاه صنعتی اصفهان است. از سال ۱۳۷۵ خورشیدی به آب منطقه‌ای پیوسته و در مسوولیت‌هایی از جمله «مدیر دفتر قراردادهای شرکت، مجری پروژه‌ی سد نساء، مدیر دفتر مهندسی شبکه‌های آبیاری و زهکشی،  مدیر امور آبیاری راور، مجری طرح انتقال آب به شهرهای شمالی استان (بهشت‌آباد) و معاونت طرح توسعه شرکت آب منطقه‌ای استان کرمان» مشغول بوده است.

او در این آیین، با بیان این‌که بنده پایم را جای پای مهندس بختیاری می‌گذارم، در خصوص روش و رویه، اهداف و برنامه‌های خود توضیحاتی داد.

علیزاده گفت: «بنده یک ذره از سیاست چیزی سر در نمی‌آورم؛ به این شرایط افتخار هم نمی‌کنم و این را ضعف خودم می‌دانم. چرا که انسان کامل کسی است که سیاسی و اقتصادی و فرهنگی و روزنامه‌خوان باشد. من اما هیج ذهنیت سیاسی ندارم و اصلا در آب منطقه‌ای فرصت این کارها نیست». وی خطاب به همکاران خود اظهار کرد: «خیال‌تان راحت راحت باشد که من سیاسی نیستم. ضمن این‌که معتقدم جناح و حزب با آبِ شرب مردم سنخیتی ندارد. کار سیاسی در آب منطقه‌ای ممنوع است».

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان کرمان افزود: «به همت آقای بختیاری به تدوین برنامه‌ی جدید هم نیاز نداریم و اصلا دلیلی وجود ندارد که هرکس مدیر شد، بیاید شعار و برنامه بدهد. برنامه‌ها از سوی وزارت نیرو و مدیریت استان کاملا مشخص است و من در همان راستا کار را ادامه خواهم داد». وی سپس گفت: «متاسفانه استان کرمان در طرح‌های توسعه‌ای عقب ماندگی دارد؛ طرح آب شرب استان برنامه‌ی ماست و آن را اجرا خواهیم کرد». علیزاده افزود: «در حوزه‌ی حفاظت از منابع آبی در استان کرمان اشتباهات ۳۰ ساله رخ داده است؛ اما نباید زانوی غم به بغل بگیریم. باید وضع موجود را دریابیم و برای بهبود این وضعیت تلاش کنیم». وی  تصریح کرد: «بنده بر سر یک قطره آب استان هیچ مماشات و معامله‌ای با کسی نخواهم داشت؛ در بحث حفاظت هم برنامه‌‌ای ۳۰ ساله تدوین شده که طبق آن عمل می‌کنیم».

وی با بیان این‌که در حوزه‌ی مالی، وقتی می‌توانیم موفق بشویم که درآمدهایی پایدار داشته باشیم، ادامه داد: «آقای بختیاری این بخش از شرکت را نیز روی ریل انداخته و باید این مسیر ادامه یابد». علیزاده گفت: «بنده معتقدم که برنامه‌ریزی موتور محرک یک مجموعه است و باید کارهایی که در این زمینه شده ادامه یابد. در حوزه‌ی مطالعات نیز در شرکت کارشناسان بسیار خبره‌ای داریم اما مشکل نقدینگی وجود دارد که باید به‌دنبال حل آن باشیم».

وی خطاب به همکاران خود اظهار کرد: «کسانی که دوست‌دار آقای بختیاری هستند، دوست داشتن واقعی ایشان یعنی ادامه‌ی راه و کارهای بزرگی که شروع کرده است.  دوستان واقعی کسانی هستند که در نبود او اهدافش را حتی با تلاش بیشتر دنبال کنند. امروز چشمان بیش از سه میلیون انسان در استان کرمان و همچنین نسل‌های آینده به دستان شما دوخته شده است».

علیزاده گفت: «روز رفتن آقای بختیاری از آب منطقه‌ای کرمان روز خیلی سختی است. ایشان الگوی اخلاق و بردباری و تلاش و متانت برای ما و مصداق تعهد و تخصص بودند. جدا شدن او از آب منطقه‌ای استان کرمان یک خسران است».

وی سپس گفت: «طبق گزارش مدیرعامل آب‌وفاضلاب شهری استان کرمان با سرانه‌ی ۱۳۰ لیتر بر ثانیه، شهر کرمان را دارند با ۷۲۰ لیتر کسری آب مدیریت می‌کنند و یا طبق گزارش مدیرعامل آب‌وفاضلاب روستایی استان کرمان، بیش از ۸۵۰ روستا به صورت سیار آبرسانی می‌شود. این وضعیت باید خواب را از چشم تمام متولیان ببرد؛ آقای طاهری شبانه‌روزی مدیر بحران هستند. در شرایط بحرانی، فرصت قلیان کشیدن و کاپوچینو خوردن نیست. پشت و زیر چشم کارمندان آب منطقه‌ای از شدت کار و تلاش باید ورم داشته باشد».

علیزاده افزود: «بنده کار به گذشته ندارم اما در حال حاضر حرف اول وزارت نیرو در تمامی محافل، بحران آبی استان کرمان است. خوشبختانه با تدابیر مدیر ارشد استان و معاونان ایشان، هم‌اکنون یک وفاق بر سر مساله‌ی آب در استان ایجاد شده است. من ۲۰ سال کارمند این شرکت هستم، همه در حد وسع خود کار کردند منتها هیچ زمانی مثل این دوره، دستگاه‌های اجرایی استان کمک حال ما نبوده‌اند. هر کوتاهی رخ بدهد، از من حقیر و شما کارمندان و کارکنان شرکت است. جای هیچ‌گونه عذر و بهانه‌ای هم نیست».

دعای معاون استاندار برای ماندن بختیاری

در این آیین، معاون عمرانی استاندار کرمان نیز با بیان این‌که آقای بختیاری در ساماندهی اوضاع آبی استان به‌طور نسبی خوب عمل کرد، گفت: «آقای بختیاری علاوه بر اینکه مدیر آب منطقه‌ای بودند، در دیگر بخش‌های استان نیز ما را همراهی می‌کردند. وقتی خبر رفتن ایشان از کرمان را شنیدم، کنار ضریح امام حسین(ع) بودم. همان‌جا دعا کردم ای کاش آقای بختیاری از کرمان نرود؛ چون کارهای بزرگی در حوضه‌ی آب استان شروع کرده و افق روشنی در حوزضه‌ی آبی داشت اتفاق می‌افتاد».

وی به تلاش‌های خود برای نرفتن بختیاری اشاره و اظهار کرد: «خیلی تلاش کردم ایشان از کرمان نرود. آقای استاندار را راضی کردم و ایشان را از نظری که داشتند برگرداندم و اعلام کردیم که استان موافقت نمی‌کند؛ تا جایی که آقای حاج رسولی‌ها عصبانی شدند. ما دغدغه داشتیم و معتقد بودیم که در این مقطع، شاید تغییر و تحول در آب منطقه‌ای کرمان مصلحت نبود. اما با اطمینان خاطری که ایجاد و با تاکیدی که بر توانایی آقای علیزاده شد، دغدغه‌های ما نیز برطرف شد».

معاون عمرانی استاندار کرمان گفت: «من هنوز شماره‌ی موبایل آقای علیزاده را هم ندارم. ایشان بسیار محجوب هستند و وقتی اسم‌شان برای مدیرعاملی مطرح شد، حتی یک بار تلاش نکرد که سفارشی بشود تا مدیرعامل بشوند. دو، سه گزینه برای این مسوولیت مطرح بود که در جمع‌بندی به آقای علیزاده رسیدیم».

وی افزود: «امیدواریم بدون نگاه سیاسی و بخشی و منطقه‌ای همه‌ی استان را نگاه کنیم و آب را یک مقوله‌ی زیربنایی بدانیم. آب مهم‌ترین دستور کار استاندار محترم بوده و از هرکسی هم که سوال کنید مهم‌ترین تهدید و دغدغه‌ی استان را همین کم‌آبی خواهند دانست».

سیف‌الهی از بختیاری خواست تا بعد از رفتن به تهران نیز پیگیر امور استان باشد و کرمان را فراموش نکند.

کار در کرمان بسیار دشوار است

محمدرضا بختیاری، مدیرعامل سابق آب منطقه‌ای استان کرمان نیز با قدردانی از حمایت‌های وزارت نیرو و استاندار و معاونان او گفت: «بنده

تا عمر دارم محبت آقای رزم‌حسینی را فراموش نمی‌کنم؛ در استان بنده به معاونان ایشان به عنوان برادر نگاه می‌کردم. آقای رزم‌حسینی از مقوله‌ی آب استان حمایت‌های بی‌دریغی کردند و در این مدت، اتفاقات نه خیلی خوب اما نسبتا خوبی در استان کلید خورد».  وی افزود: «وضع آب کرمان آن‌قدر بغرنج هست که این حمایت‌ها باید ادامه یابد و حتما این‌طور خواهد بود».

بختیاری ادامه داد: «در کشور، هرجا که حرف از بحران کم‌آبی هست، اسم کرمان را می‌آورند و کرمان از این نظر، نقل و نبات همه‌ی مجالس است. به‌طور کلی در فلات مرکزی کشور وضعیت خوبی نداریم و کرمان در این میان، شرایط بحرانی‌تری دارد».

وی بیان کرد: «تا همیشه چهره‌ی خسته‌ی آقای طاهری (مدیرعامل آبفای کرمان) در خاطر من می‌ماند. شهر کرمان به سه هزار لیتر آب شرب نیاز دارد که ۹۰۰ لیتر کم است. به سختی شرایط را مدیریت کرده و تابستان را گذراندیم. همه‌ی مدیران آب و برق در استان دارند به سختی روزگار می‌گذرانند اما با همه‌ی این مشکلات نگذاشتیم کمترین مشکلی برای وزارت نیرو پیش بیاید. بسیاری از استان‌ها بحران‌های کمتری نسبت به ما داشتند اما کم‌آبی منجر به مسائل سیاسی و اجتماعی می‌شد در کرمان اما این مساله به‌خوبی مدیریت شد».

بختیاری یادآور شد: «اتفاقاتی که در حوزه‌ی آب کرمان دارد می‌افتد به خاطر حمایت بی‌دریغ وزارت نیرو، استاندار محترم و دیگر مقامات استان، نمایندگان مجلس و دستگاه‌های نظارتی است. امیدواریم این حمایت‌ها ادامه پیدا کند چون کرمان لز لحاظ آبی محروم و مظلوم است».

وی با بیان این‌که کار در کرمان خیلی سخت است، اظهار کرد: «بحران بی‌آبی را داریم، توقعات هم پابرجاست و مشکلاتی نیز هست که سالیان سال وجود داشته است».

وی گفت: «با این حمایت‌هایی که از حوزضه‌ی آب استان در این سه سال شد، اگر چوب خشکی هم به‌جای من می‌گذاشتند این اقدامات را انجام می‌داد. امیدوارم به خاطر کم‌کاری‌هایی که ناخواسته انجام دادم، مردم و خداوند مرا ببخشند». بختیاری به عنوان مدیرعامل آب منطقه‌ای استان تهران فعالیت خود را ادامه می‌دهد.

 آن‌طور که سیف‌الهی گفت؛ استاندار کرمان به دلیل سفر رییس سازمان محیط زیست کشور به شهرستان بافت نتوانست در این آیین شرکت کند.

همچنین مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران نیز در این آیین سخنرانی کرد که در همین صفحه گزارش آن را می‌خوانید.
برچسب ها: بختیاری ، سیف اللهی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انهدام باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان

جدیدترین قیمت خودرو در بازار امروز 9 اردیبهشت 1403

ارسال بیش از 2 هزار اثر به جشنواره بین‌المللی شعر رضوی

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی سه روز آینده

بازدید از موزه‌ها برای معلم‌ها و استادان رایگان شد

رشد ۳ برابری مسمومیت با قارچ‌های وحشی/هشدار به طبیعت‌گردها

بارندگی‌ها 1700 میلیارد تومان به زیرساخت‌ها و بخش کشاورزی راور خسارت وارد کرد

ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود

استاندار کرمان: واگذاری معادن به واحدهای تولیدی در سایر استان‌ها پذیرفته نیست

رئیس پلیس‌راه استان کرمان: هزار و 66 نفر در تصادفات سال گذشته جان خود را از دست دادند

پربازدید ها

استاندار کرمان: واگذاری معادن به واحدهای تولیدی در سایر استان‌ها پذیرفته نیست

قیمت طلا، سکه و ارز شنبه 8 اردیبهشت 1403

فروش ۷۰ میلیارد تومانی املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی استان کرمان

امکان خرید بلیت نیم‌بها قطار و هواپیما برای معلولان شدید

جدیدترین قیمت خودرو در بازار امروز 9 اردیبهشت 1403

بارندگی‌ها 1700 میلیارد تومان به زیرساخت‌ها و بخش کشاورزی راور خسارت وارد کرد

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)