کد خبر: ۱۹۹۶
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۷
ارسال به دوستان
ذخیره
پایگاه اطلاع‌رسانی گفتارنو به منظور سهولت مخاطبان منتخبی از مهمترین خبرهای سیاسی را در ساعات پایانی هر روز منتشر می‌کند.

باهنر: دوره قبل اصلاح‌طلبان نبودند، این دوره منسجم وارد می‌شوند
محمدرضا باهنر دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری افزود: در انتخابات مجلس نهم دو طیف جبهه متحد اصول‌گرایی و جبهه پایداری وجود داشته که با هم رقابت می‌کردند و در آن انتخابات اصلاح‌طلبان نقش کمرنگی داشتند، اما هم‌اکنون برخی در ذهن‌شان این موضع وجود دارد که این رقابت‌ها باید تکرار شود، اما باید گفت که در دور قبلی مجلس اصلاح‌طلبان جدی وارد عرصه نشدند و ما پیش‌بینی می‌کنیم که اصلاح‌طلبان منسجم بیایند و بخش‌هایی از اصلاح‌طلبان با دولت اعتدال و تدبیر و امید هماهنگ هستند و اصلاح‌طلبان محکم در انتخابات حضور پیدا می‌کنند و ضرورت این دوره برای جریان اصول‌گرایی وحدت است نه رقابت. 

پورنجاتی: تعداد قابل توجهی از بدنه اجرایی دولت نه تنها همراه این دولت نیست، بلکه انگیزه‌هایی رو به گذشته دارند
نماینده تهران در دوره ششم مجلس با بیان اینکه «امروز زمان از دست رفته است»، گفت: تغییرات مدیران اجرایی در حوزه وزارت کشور که مسئول برگزاری انتخابات است، در موقع انتخابات شائبه این را ایجاد می‌کند که با انگیزه خاصی این کار را انجام می‌دهد.
احمد پورنجاتی تأکید کرد: تغییرات در بدنه اجرایی وزرات کشور با نزدیک‌تر شدن به انتخابات، زمینه انتقادات را علیه دولت فراهم می‌کند و لقمه چربی را در اختیار افرادی می‌گذارد که بگویند دولت در آستانه انتخابات نیت خاصی دارد. از این رو من هم منتقد این تغییرات خواهم بود.
پورنجاتی افزود: البته این حرف به معنی این نیست که دولت از اصلاح سیستم اجرایی پرهیز کند؛ بلکه می‌گویم که دولت این اقدام را باید زودتر انجام می‌داد و البته اساسا فارغ و فراتر از موضوع انتخابات باید تغییرات را دنبال کرد.
پورنجاتی افزود: دولت روحانی باید بر اساس شناختی که از عملکرد و رفتار مدیران زیرمجموعه خود به خصوص استانداری‌ها و فرمانداری‌ها دارد، فهرستی تهیه کند. در این صورت مشخص خواهد شد که تعداد قابل توجهی از بدنه اجرایی دولت نه تنها همراه این دولت نیست، بلکه انگیزه‌هایی رو به گذشته دارند و تعلق خاطرهای سیاسی کاملا متفاوتی با اراده مردم در انتخابات 24 خرداد 92 دارند. بعد از این، برای تغییرات می‌توان تصمیم‌گیری کرد که البته این تصمیم مبارکی است.

پزشکیان:‌ اصولگرایان احمدی‌نژاد را برخاسته از جریان خود می‌دانستند؛ اما در دوم منکر این واقعیت شدند
پزشکیان با اشاره به نبود احزاب قوی در کشور، گفت: هزینه‌های انتخاباتی نمایندگان را غالبا همین جریان‌ها و افراد پشتیبانی می‌کنند و تا زمانی که ما احزاب منسجم و هدفمند در کشور نداشته باشیم؛ این روند اصلاح نخواهد شد.
این نماینده مردم در مجلس، با بیان اینکه «احزابی که اکنون در کشور فعالیت دارند به معنای واقعی کلمه حزب نیستند»، تصریح کرد: چه احزاب اصول‌گرا و چه احزاب اصلاح‌طلب هیچ یک از این دو جریان فعالیت حزبی منسجم ندارند. احزاب باید در اقتصاد، فرهنگ، سیاست خارجه و مسائل اجتماعی جامعه ورود کنند اما دیدیم مثلا درباره آقای احمدی‌نژاد، اصولگرایان ابتدا او را برخاسته از جریان اصول‌گرایی می‌دانستند اما در دوره دوم ریاست جمهوری‌اش منکر این واقعیت شدند در صورتی که اصول‌گرایان تماما از وی دفاع می‌کردند.
وی با اشاره به حمایت‌های جریان اصولگرا از رئیس‌جمهوری سابق گفت: سیاست این‌گونه نیست که از کسی دفاع کنیم و پس از آنکه آن فرد مرتکب اشتباه شد زیر گفته‌های قبلی بزنیم. احمدی‌نژاد یا اصول‌گرا بود یا نبود؟ نمی‌شود تا زمانی که کار انجام می‌داد آن را منتسب به جریان خود بدانند و با آن مانور بدهند و زمانی‌که اشتباهات آن رو شد، انکار کنند.


داوری: احمدی‌نژاد در دوران خود یک سابقه و رزومه اجرایی برای جریان اصولگرا درست کرد
عبدالرضا داوری از نزدیکان احمدی‌نژاد گفت: دو موضوع را باید از هم تفکیک کنیم، آقای احمدی‌نژاد هشت سال رئیس دولت بوده‌اند طبیعتا در دوران ایشان چه در سطح ستادهای دولت یعنی وزارتخانه‌ها و چه در سطح صف دولت یعنی استانداری‌ها، مجموعه‌ای نزدیک به پنج هزار مدیر ارشد از طرف ایشان تربیت شده‌اند. دولت آقای روحانی همه این افراد را از صحنه خارج کرده است، حالا اگر این افراد تصمیم بگیرند در حوزه‌هایی که مقبولیت اجتماعی دارند وارد عرصه انتخابات شوند این متفاوت است با اینکه بخواهیم یک برنامه انتخاباتی را منتسب کنیم به آقای احمدی‌نژاد. ایشان از دل جریان اصولگرا یک جریان مدیریتی را پرورش داده‌اند. شما به سابقه برخی از افراد قبل و بعد از دولت آقای احمدی‌نژاد نگاه کنید مثلا آقای سعید جلیلی، ایشان قبل از دولت آقای احمدی‌نژاد در رده‌های میانی وزارت خارجه کار می‌کرد بعد از دولت تا سطح دبیر شورای عالی امنیت ملی و کاندیدای ریاست جمهوری مطرح شد. این فرایند را دولت آقای احمدی‌نژاد تسهیل کرد، همین طور آقای پرویز فتاح، ستار هرندی، باقری لنکرانی و....
آقای احمدی‌نژاد دوران خود یک سابقه و رزومه اجرایی برای جریان اصولگرا درست کردند که قبلا جریان اصولگرا فاقد آن بود. زیرا هیچ وقت قبل از دولت آقای احمدی‌نژاد اصولگرایان در دولت دست بالا‌تر نداشته‌اند. بنابراین ایشان یک فرصتی برای جریان اصولگرا ایجاد کرد تا یک شبکه مدیریتی جدید به جامعه معرفی شود. حالا این شبکه مدیریتی از دولت بیرون است و اگر تصمیم بگیرند که برای فضای مجلس فعالیت کنند این یک امر طبیعی و بدیهی است.

اسامی 170 نماینده‌ای که از رحیمی پول گرفتند به زودی منتشر می‌شود
پیرموذن که در جریان اظهارات رحیمی مبنی بر پرداخت پول به 170 نماینده خواستار افشای اسامی این نمایندگان شده بود در اینباره اظهار داشت: من و تعدادی از نمایندگان همچنان پیگیر افشای این اسامی هستیم و خوشبختانه با پیگیری های صورت گرفته اسامی این نمایندگان به زودی منتشر خواهد شد. 
این نماینده مجلس با بیان اینکه اسامی این 170 نماینده نزد روسای دو قوه قضاییه و مقننه و همین طور کميسیون های اصل نود و قضایی مجلس محفوظ است گفت: در مراجعاتی که داشتم مسئولین دو قوه و روسای دو کمسیون قول قاطع داده اند که این اسامی را به زودی منتشر خواهند کرد. 



نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

کرمان بهترین نقطه کشور برای تولید انرژی خورشیدی

استخدام نيروي پليس در شمار زيادي از رشته‌هاي دانشگاهي

آغاز پخش سریال تلویزیونی بدل از جمعه

این سرطان دیگر یک بیماری سالمندان نیست / افزایش سرطان روده بزرگ در کودکان و نوجوانان

وقوع ناپایداری‌های جوی در نقاط مختلف استان کرمان

فراهم شدن امکان پرداخت مالیات در ۱۵ قسط

با گذشت اولیای دم  جوان جازموریانی از قصاص رهایی یافت

تعطیلی «پنجشنبه‌ها» تصویب نشد

نظارت چندانی بر عملکرد باشگاه‌ها وجود ندارد

آغاز ثبت‌نام آزمون ورودی مدارس فرهنگ در کرمان از امروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)