کد خبر: ۲۰۰۹۵
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
ارسال به دوستان
ذخیره
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کرمان بر جذب صد درصدی اعتبارات خود اشتغالی، مشاغل خانگی و خرد از سوی بانک های استان تا پایان امسال تاکید کرد.

ایرنا نوشت:
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کرمان بر جذب صد درصدی اعتبارات خود اشتغالی، مشاغل خانگی و خرد از سوی بانک های استان تا پایان امسال تاکید کرد.

محمدرضا فتوت در پنجمین نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان در سالن پیامبراعظم (ص) استانداری افزود: بزرگداشت یوم الله دهه فجر یادآور مجاهدت های روزهایی است که حرکت شجاعانه مردم ایران به رهبری امام خمینی(ره) طی یک معجزه الهی، به پیروزی انقلاب اسلامی منجر شد.

وی بیان کرد: پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران نشات گرفته از ایمان و اعتقاد امام راحل به خداوند متعال و تشکیل حکومت اسلامی بود که موجب شد مردم برای این حرکت، منسجم و یکپارچه شوند.

وی گفت: ولایت پذیری مردم از رهبری توانست کشتی انقلاب را در دریای پرتلاطم توطئه‌ها و برنامه‌ریزی‌ها برای سقوط انقلاب و کشور به ساحل نجات هدایت کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کرمان با تاکید بر اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پس از 38 سال برخلاف توطئه‌ها و دشمنی‌ها به لطف خدا جلو رفته است تصریح کرد: تجربه نشان داده است اگر از رهبری پیروی داشته و ایمان و اتکا به خدا را در سایه وحدت و برنامه مدنظر قرار دهیم، می توانیم از مشکلات عبور کنیم.

وی افزود: مشکلات اقتصادی دغدغه اصلی کشور است که در این راستا مقام معظم رهبری سیاست های 24 گانه اقتصاد مقاومتی را ابلاغ کردند.

فتوت گفت: شرایط خاصی بر کشور حاکم است بگونه ای که جمهوری اسلامی ایران امروز از امنیت پایداری در منطقه برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه از مسائل و مشکلات اقتصادی می توان با اتکا به خداوند متعال و همراهی مردم عبور کرد افزود: برای ایجاد اشتغال پایدار باید بحث آموزش های فنی و حرفه ای جدی گرفته شود که خوشبختانه این امر در استان کرمان شروع شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کرمان با تاکید بر اینکه حدود یک سوم رشد اقتصادی برنامه ششم توسعه مربوط به بهره وری است اظهار کرد: در این راستا تاکید می شود که بحث آموزش در دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه از سوی دولت به بانک ها برای اعطای تسهیلات خوداشتغالی، مشاغل خانگی و خرد و کوچک تکلیف شده است تصریح کرد: بانک ها یک مسئولیت اجتماعی دارند لذا تکلیفی که به بانکها شده است باید مدنظر قرار گیرد.

فتوت ضمن تاکید به بانک های استان کرمان در اعطای تسهیلات خوداشتغالی، مشاغل خانگی خرد و کوچک گفت: نیاز است هفته آینده جلسه ای با مدیران عامل بانک های استان برگزار و نسبت به اعطای تسهیلات و جذب اعتبارات تعیین و تکلیف شود.

وی افزود: بانک هایی که عملکرد ضعیفی در اعطای تسهیلات خوداشتغالی، مشاغل خانگی خرد و کوچک داشته باشند در مرحله نخست تذکر دریافت می کنند و در صورتی که دلایل غیرقابل قبول ارائه شود، با آنها برخورد قانونی صورت می پذیرد.

وی همچنین از همکاری بانک های کشاورزی شمال و جنوب استان، توسعه تعاون، رسالت و صندوق کارآفرینی امید به دلیل پرداخت وام های خوداشتغالی و مشاغل خانگی، خرد و کوچک قدردانی کرد.

**پایش تسهیلات اعطا شده از سوی بانک ها

نماینده مردم بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس شورای اسلامی نیز از اشتغال به عنوان یکی از معضلات کشور و دغدغه اصلی مسئولان نظام یاد کرد و گفت: ترکیب بیکاری در استان باید مشخص شود لذا کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان می تواند نسبت به تهیه نموداری از نسبت بیکاری به تفکیک هر شهرستان اقدام نماید.

علیبرز بختیاری با تاکید بر اینکه در این نمودار باید مشخص شود که تسهیلات خوداشتغالی، مشاغل خانگی خرد و کوچک از سوی بانکها چه مقدار توانسته است در استان شغل پایدار ایجاد نماید افزود: بانکها تا زمانی که از بخش تجاری خودشان بیرون نیایند، این روند ادامه خواهد داشت.

وی از عملکرد بانک ها در جهت اعطای تسهیلات خوداشتغالی، مشاغل خانگی خرد و کوچک انتقاد کرد و گفت: بانکها برای مرتفع نمودن مشکل بیکاری بنا به تعبیری دولت را همراهی نمی کنند که در این خصوص باید تدابیر لازم اندیشیده شود.

نماینده مردم بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در حال حاضر بدهی های بانکی و جرائم دیرکرد منجر به تعطیلی بیشتر واحدهای صنعتی و تولیدی کشور شده است که در این راستا مجلس در بند مربوط به تسعیر دارایی ارزی اصلاحیه بودجه، پیشنهادی را مصوب کرده که بر اساس آن 'سود' تسهیلات غیر جاری تا ۱۰۰ میلیون تومان از محل منابع حاصل از تسعیر ارزی پرداخت شود.

**اعطای 178 میلیارد تومان تسهیلات خوداشتغالی، مشاغل خانگی خرد و کوچک

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان نیز گفت: تا پایان شهریور امسال مبلغ 178 میلیارد تومان به تفکیک دستگاه ها، تسهیلات خوداشتغالی، مشاغل خانگی خرد و کوچک از محل اعتبارات سال 94 پرداخت شده است.

رضا اسماعیلی ضمن قدردانی از عملکرد بانک کشاورزی استان کرمان افزود: بانک کشاورزی شمال استان توانسته است منابع را کامل جذب کند، بگونه ای که به 196 طرح خوداشتغالی، مشاغل خانگی خرد و کوچک 18 میلیارد و 960 میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده است.

وی از نماینده مردم شهرستان های بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس شورای اسلامی درخواست کرد تا در بودجه 96 که از کمیسیون تلفیق خارج شده است، بودجه اشتغال کشور بویژه استان کرمان بطور ویژه دیده شود.

در ادامه این جلسه مصوبات چهارمین جلسه کارگروه اشتغال استان پیگیری و گزارشی در خصوص عملکرد بانک ها در حوزه مشاغل خانگی خرد و کوچک در 9 ماه سال 95 در مقایسه با سال 94 و عملکرد دستگاه های اجرایی مرتبط ارائه شد.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
معین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۴
0
0
این تسهیلات بیشتر طبقه دلالی را در ادارات به وجود اورده است که گوش به زنگ و هر بار به شکلی و به اسمی از این تسهیلات می گیرند و پایانش هم خبری از بازگشت نیست
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پربازدید ها

مشترکان خوش مصرف برق خانگی جوایز نقدی و خودرو دریافت خواهند کرد

هشدار مهم به یارانه‌بگیران/ این پیامک‌ها جعلی است

معاون استاندار کرمان: از زمان واگذاری معادن زغال سنگ کرمان، هیچ توسعه‌ای در آن اتفاق نیفتاده است

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)