کد خبر: ۲۰۱۵
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۳
ارسال به دوستان
ذخیره
روزنامه شرق: وزیر کشور توپ "پول‌های کثیف" را به زمین رسانه‌ها انداخت
«شما از من انتظار دارید همان جنگ روانی رسانه‌های داخلی و خارجی را دنبال کنم و در تور و دامی که آنها پهن کرده‌اند، حرکت کنم... اگر از صحبت‌های من به‌دلیل انعکاس بد نشریات و روزنامه‌ها سوءاستفاده شده است، من از طرف آنها عذرخواهی می‌کنم.» این آخری را هم رحمانی‌فضلی گفت.
سیاست> دولت: روزنامه شرق تیتر یک امروز خود را به سخنان دیروز وزیر کشور در صحن علنی مجلس اختصاص داد و نوشت: وزیر کشور توپ "پول‌های کثیف" را به زمین رسانه‌ها انداخت و در یادداشتی اعتراضی نوشت: 

«... گردش مالی قاچاق موادمخدر باعث اعمال قدرت قاچاقچیان در حوزه سیاست نیز می‌شود. بی‌شک بخشی از پول کثیف قاچاق موادمخدر در حوزه سیاست، انتخابات و انتقال قدرت سیاسی در کشور وارد می‌شود. به‌عنوان‌مثال فردی که به‌عنوان کاندیدای شورای شهر وارد این عرصه شده بود، برای جریان انتخاباتی خود دو میلیارد تومان هزینه کرده و مدعی است دوستان و رفقایش این هزینه‌ها را متقبل شده‌اند ولی سؤال اینجاست که دوستان و رفقای وی چه نذری داشته‌اند که این پول را برای انتخابات این فرد هزینه کردند... برای پاک‌نگه‌داشتن قدرت از این آلودگی باید تلاش کرد تا پول‌های کثیف قاچاق موادمخدر وارد حوزه سیاست و قدرت نشوند». این را «عبدالرضا رحمانی‌فضلی» وزیر کشور، گفت و خبرگزاری اصولگرای «تسنیم» روی خروجی خود قرار داد. دوم اسفند ٩٣ بود.

«در وزارت کشور به بخش حقوقی اعلام کرده‌ایم لایحه‌ای را در این ‌زمینه آماده کند تا بتوانیم ماده‌واحده یا تبصره‌ای را به قانون انتخابات اضافه کنیم که منشأ پول‌های تبلیغاتی در انتخابات کاملا روشن و واضح شود تا کسانی‌که وارد انتخابات می‌شوند و نامزدها و رؤسای ستاد انتخاباتی در زمینه هزینه‌های انتخاباتی پاسخ‌گو باشند. از ‌همین‌رو بار‌ها با مرکز پژوهش‌های مجلس جلساتی را برگزار کردم تا ماده‌واحده‌ای در این رابطه به قانون انتخابات اضافه شود». این را هم وزیر کشور بر زبان آورد و خبرنگارانی که ٢٥ فروردین در تالار بزرگ وزارت کشور حضور داشتند، واژه‌به‌واژه نقل و منتشر کردند.  «همواره در آستانه برگزاری انتخابات مجلس، کمیته‌هایی برای برنامه‌ریزی و راهبری امر انتخابات توسط جریانات سیاسی تشکیل می‌گردد... . در میان افراد کمک‌کننده، فردی به نام «جابر ابدالی»... به اینجانب معرفی شده بود، برای کمک اعلام آمادگی نمود... برای دریافت کمک از وی اعلام آمادگی نمودیم و از وی خواستیم که به کاندیداهایی که ما معرفی می‌کنیم، از محل حساب شخصی و با چک بانکی خودش کمک نماید. در نهایت نامبرده مجموعا یک میلیارد و دویست میلیون تومان را به این امر اختصاص داد و البته کلیه اسناد و کپی چک‌های صادره که به قریب ١٧٠نفر از کاندیداهای مجلس هشتم پرداخت شده است... آیا شما اطلاع نداشتید که کل ماجرا همین است...». 

این را معاون اول دولت دهم خطاب به رئیس خود نوشت و برای گذراندن دوران محکومیتش عازم اوین شد. هفتم بهمن ٩٣ بود.  «بنده همه اسناد و مدارکی که نشان‌دهنده ورود این پول‌ها از قاچاق موادمخدر، قاچاق کالا و بقیه روزنه‌ها در حوزه اقتصادی است را آماده کرده‌ام تا در مجلس به نمایندگان با برخی مصداق‌ها ارائه دهم.» این را هم رحمانی‌فضلی گفت و خبرگزاری رسمی دولت روی خروجی خود قرار داد. یکم اردیبهشت ٩٤ بود.

«شما از من انتظار دارید همان جنگ روانی رسانه‌های داخلی و خارجی را دنبال کنم و در تور و دامی که آنها پهن کرده‌اند، حرکت کنم... اگر از صحبت‌های من به‌دلیل انعکاس بد نشریات و روزنامه‌ها سوءاستفاده شده است، من از طرف آنها عذرخواهی می‌کنم.» این آخری را هم رحمانی‌فضلی گفت. همین دیروز در صحن علنی مجلس.  «آقای وزیر! ما نیز یک عذرخواهی بدهکاریم. نشانی‌ گیرنده‌اش بماند برای بعد.» این را دیگر یک روزنامه‌نگار می‌گوید.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

عامل شرارت و تيراندازي در عنبرآباد زمين گير شد

عوارض تزریق نوروبیون چیست؟

نوسان شدید قیمتی در بازار خودرو امروز 20 اردیبهشت1403

اجلاس پیرغلامان فرصتی برای تکریم جایگاه ذاکران امام حسین

وزش باد و گرد و خاک مهمترین پدیده جوی در کرمان

هیچ مبلغ غیرمجازی هنگام ثبت نام نباید از اولیاء دریافت شود؛ دریافت پول صرفا برای کتاب، بیمه و فرم مدرسه

انبار کارخانه خودروسازی بم در آتش سوخت

سن دریافت گواهینامه موتورسیکلت تغییر کرد

ارائه خدمات شرکت آب منطقه‌ای به کشاورزان، صرفا با سند مالکیت تک‌برگ

توضیح شهرداری کرمان در خصوص انسداد یک هفته‌ای تقاطع غیرهمسطح شهید بادپا

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)