کد خبر: ۲۰۳۰۱
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۶
ارسال به دوستان
ذخیره
رییس صنف مرغ و ماهی فروش کرمان در گفتگو با گفتار نو
گفتارنو/عارفه مرادی: رییس صنف مرغ و ماهی فروش کرمان در گفتگو با گفتارنو در واکنش به انتشار خبر رنگ شدن گوشت مرغ و عرضه آن به عنوان گوشت قرمز گفت: مردم خیلی به این فضای مجازی اهمیتی ندهند،ضمن اینکه این خبر واقعیت ندارد .
گفتارنو/عارفه مرادی: رییس صنف مرغ و ماهی فروش کرمان در گفتگو با گفتارنو  در واکنش به انتشار خبر رنگ شدن گوشت مرغ و عرضه آن به عنوان گوشت قرمز گفت: مردم خیلی به این فضای مجازی اهمیتی ندهند،ضمن اینکه این خبر واقعیت ندارد .

حسن سیستانی ضمن رد خبر فوق گفت: زمستان وقتی که رطوبت سالن بیشتر می‌شود کف پای مرغ زخم می‌شود  در فضای مجازی از جزام و این موارد صحبت می‌شود ؛این ها صحت ندارند.
سیستانی با بیان این که در حال حاضر در کرمان بیماری خاصی وجود ندارد، اذعان کرد: البته آنفولانزا جزیی بوده است که فعلا  در کرمان موردی نبوده است.

ریس صنف مرغ و ماهی در خصوص  نحوه نظارت بر عرضه مرغ به گفتارنو گفت: مرغ از زمانی که تخم آن گذاشته و تبدیل به جوجه می‌شود و در سالن پرورش پیدا می‌کند، تماما تحت نظارت دامپزشکی و مسوولان فنی است.

سیستانی  افزود:  وقتی که مرغی تولید می‌شود باید گواهی صحت سلامت گرفته و به کشتارگاه فرستاده شود.  در انجا از لحاظ شرعی و مسول فنی در خط کشتار قرار ‌گیرد.اگر یک درصد زخم یا قرمزی باشد حذف می‌شود .مرغی که در پلاستیک باشد و شناسنامه داشته باشد این مرغ سالمی است و مردم می‌توانند استفاده کنند.

سیستانی در خصوص نحوه نظارت بر واحدهای این صنف  افزود: گوشت مرغ و ماهی با خودروهایی که مجوز  و شرایط  حمل بار از نظر دامپزشکی  دارد، حمل  می‌شود.  در فروشگاه‌های عرضه گوشت مرغ و ماهی،  اداره بهداشت و سازمان دامپزشکی  بر عرضه ، نگهداری و فروش  گوشت مرغ در سطح شهر نظارت دارند. 

سیستانی با بیان این‌که مرغی که داخل پلاستیک است اگر  تاریخ تولید و انقضاو کد رهگیری داشته باشد این مرغ  هیچ موردی ندارد و مردم می‌توانند استفاده کنند، اظهار داشت: مرغی که استفاده می‌کنید نباید بوی بدی بدهد و رنگ مرغ صورتی باشد.

سیستانی در خصوص این تخلف که برخی واحدهای عرضه گوشت مرغ، و عرضه گوشت منجمد به عنوان گوشت گرم  مدعی شد:  ما نمیگوییم که نبوده است و اگر بوده در سالن های بسته بندی  جدا از کشتارگاه  که مرغ را قطعه بندی میکنند بدون نظارت مسول فنی شاید اتفاق افتاده باشد. ولی ما در کرمان چنین موردی نداشته ایم.

برای شب عید نگرانی نداریم

رییس صنف مرغ و ماهی فروش کرمان در خصوص وضعیت عرضه مرغ در بازار شب عید گفت:مقدار تولید و مصرف برنامه ریزی شده است. 

حسن سیستانی  در خصوص کنترل بازار هم گفت: قیمت مرغ اگر بالا تر برود مرغ منجمد را برای تنظیم بازار عرضه می‌کنیم. او با اشاره به آمار تولید ادامه داد: براساس آمار جوجه ریزی تولید فراوان است و حداقل در شب عیدی نباید نگرانی وجود داشته باشد.

سیستانی در رابطه با قیمت مرغ گرم ومنجمد افزود:در حال حاضر مرغ گرم برای مصرف کننده کیلویی 7هزارو200تومان است.اخرین قیمت مرغ منجمدهم کیلویی 5هزارو 600تومان بوده است که البته بر اساس شرایط بازار هر زمان که نیاز به توزیع باشد همان زمان قیمت تعیین می‌شود.ولی قیمت قطعا برای مصرف کننده زیر 6 هزار تومان است.

رییس صنف مرغ و ماهی فروش کرمان در خصوص دلایل افزایش قیمت گوشت مرغ گفت:افزایش قیمت مرغ دلایل زیادی دارد. یکی از دلایل نوسان تولید است . وقتی کمبودی احساس شود، قیمت ها صد یا دویست تومان بر اساس نیاز بازار  افزایش پیدا می‌کند و چند روز بعد قیمت دوباره کاهش پیدا می‌کند.

او با بیان این که قیمت میانگین متوسط کشوری و مقدارتولید و مصرف در این مورد دخیل است، اضافه کرد: درحال حاضر که من با شما صحبت می‌کنم قیمت در تهران هم 7200تومان است.

او  در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که  در حال حاضر تولید در استان کرمان به چه صورت است، یادآور شد:ظرفیت تولید در استان کرمان بر اساس مرغداری ها است. اگر همه حداقل 60درصد  یا 65درصد جوجه  بریزند تولید مشکلی ندارد ،ولی از طرف دیگر بعضی از مرغداری ها به روز نیستند و سنتی کار می‌کنند  که خود تولید کنندگان درگیر سوخت ومسایل  دیگر هستند و در نتیجه  کمتر جوجه میریزند. ان شاالله تولید  استان کرمان جوابگوی  مصرف مردم در شب عید و حداقل تا زمان سال تحویل است .

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

عامل شرارت و تيراندازي در عنبرآباد زمين گير شد

عوارض تزریق نوروبیون چیست؟

نوسان شدید قیمتی در بازار خودرو امروز 20 اردیبهشت1403

اجلاس پیرغلامان فرصتی برای تکریم جایگاه ذاکران امام حسین

وزش باد و گرد و خاک مهمترین پدیده جوی در کرمان

هیچ مبلغ غیرمجازی هنگام ثبت نام نباید از اولیاء دریافت شود؛ دریافت پول صرفا برای کتاب، بیمه و فرم مدرسه

انبار کارخانه خودروسازی بم در آتش سوخت

سن دریافت گواهینامه موتورسیکلت تغییر کرد

ارائه خدمات شرکت آب منطقه‌ای به کشاورزان، صرفا با سند مالکیت تک‌برگ

توضیح شهرداری کرمان در خصوص انسداد یک هفته‌ای تقاطع غیرهمسطح شهید بادپا

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)