کد خبر: ۲۰۳۲۱
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۷
ارسال به دوستان
ذخیره
تحلیلگر آمریکایی نوشت:
بخش اقتصادی ایران به ویژه صنعت نفت و گاز این کشور به سرعت در مسیر پیشرفت حرکت می کند و تحریم های جدید دولت ترامپ نمی تواند آن را از پیشروی باز دارد.

جماران نوشت:
 بخش اقتصادی ایران به ویژه صنعت نفت و گاز این کشور به سرعت در مسیر پیشرفت حرکت می کند و تحریم های جدید دولت ترامپ نمی تواند آن را از پیشروی باز دارد.

«گرگوری بورو» تحلیلگر آمریکایی و فارغ التحصیل ارشد دانشگاه جورج تاون در رشته «تاریخچه نفت و سیاست خارجی آمریکا» در گزارشی در وبگاه «اویل پرایس» نوشت: با وجود تحریم های جدید دولت ترامپ در روز جمعه و تشدید تنش ها میان تهران و واشنگتن پس از آزمایش موشکی اخیر، ایران همچنان برنامه خود برای تولید روزانه حدود 3.8 میلیون بشکه نفت را که در جلسه ماه نوامبر سال گذشته اوپک بر سر آن توافق شد، دنبال می کند. به منظور انجام این کار، ایران به جذب میلیاردها دلار سرمایه گذاری های جدید نیاز دارد.

برای حفظ سطح تولید کنونی همزمان با صادرات و پاسخگویی به تقاضای داخلی، ایران دست کم به 100 میلیارد دلار سرمایه گذاری جدید نیاز دارد. تحریم های جدید آمریکا که 25 شخص و  شرکت ایرانی را هدف قرار داد، اولین گام دولت جدید آمریکا علیه ایران است. ایران غالبا به شعارهای آمریکا هیچ توجهی نمی کند.

سوال این است که چگونه این تحریم های جدید یا اقدامات آتی آمریکا علیه ایران ممکن است بر صنعت نفت و گاز این کشور تاثیر گذارد. اعلام تحریم های جدید علیه ایران تغییرات جزئی در قیمت نفت ایجاد کرد، که به سرعت جبران شد. اگر تنش بین آمریکا و ایران تشدید شود، بر قیمت نفت تاثیر خواهد گذاشت.

ایران آماده برگزاری مناقصه ای در اواسط فوریه است.

به گزارش رویترز، شرکت شل در ماه دسامبر برای توسعه سه میدان نفت و گاز بزرگ در ایران قرارداد امضا کرد. شرکت فرانسوی توتال نیز برای توسعه میدان گاز پارس جنوبی قراردادی به ارزش دو میلیارد دلار امضا کرد.

دور جدید تحریم ها هر چند محدود است، شرکت های آمریکایی را که به دنبال انعقاد قرارداد جدید هستند، از این کار باز می دارد. «امیرحسین زمانی نیا» معاون وزیر نفت ایران هشدار داد تا زمانی که اصل تحریم ها پابرجا باشد شرکت های آمریکایی نمی توانند هیچ نقشی در صنعت نفت و گاز ایران ایفا کنند.

زمانی نیا ابراز امیدواری کرده است که ترامپ به عنوان یک «سیاستمدار غیر متعارف» تلاش کند در روابط آمریکا و ایران تجدید نظر کند و به دنبال انعقاد قرارداد با شرکت های ایرانی باشد که به طور بالقوه می تواند به اقتصاد آمریکا کمک کند. با این حال موضع سخت ترامپ و تحمیل تحریم های جدید این کار را بعید می نمایاند.

ایران احتمالا می تواند در کوتاه مدت سرمایه مورد نیاز خود را جذب کند. در مناقصه های این ماه 29 شرکت حضور خواهند داشت. بریتیش پترولیوم انگلیس نیز در ماه ژانویه برای انعقاد قراداد با ایران ابراز تمایل کرده بود.

ایران در درجه اول به جذب سرمایه های اروپایی علاقه مند است. این تمایل هم از منظر اقتصادی و هم سیاسی قابل توجه است. ایران می خواهد بار دیگر صادرات به شکل گسترده به اروپا را از سر بگیرد و ماه گذشته اولین محموله خود را پس از پنج سال با تانکر به یک بندر اروپایی ارسال کرد. باید گفت که ترامپ برای تشدید تحریم های اقتصادی علیه ایران باید کشورهای اروپایی مانند آلمان، انگلیس و فرانسه را به این کار متقاعد کند که این کار بسیار بعید به نظر می رسد.

شرکت آلمانی BASF همراه با دو شرکت دیگر پتروشیمی آلمان برای سرمایه گذاری 12 میلیارد دلاری در ایران ابراز تمایل کرده اند. توتال نیز به نوبه خود گفته است برای توسعه پارس جنوبی آمادگی دارد.

هیجان بسیاری برای سرمایه گذاری در ایران گزارش شده است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

توقيف تريلر حامل 9هزار ليتر سوخت قاچاق در رفسنجان

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۲۷ اردیبهشت‌ماه 1403

دستگیری عامل انتشار فیلم قدرت‌نمایی و ضرب و جرح یک شهروند در فضای مجازی

راهکارهایی برای داشتن استخوان‌های قوی

ضرورت سرمایه‌گذاری شرکت‌های بزرگ کرمان در زیرساخت ناوگان هوایی

بانک‌ها پای کار مسکن نیایند، هیچ مسکنی ساخته نمی‌شود

تداوم روند ناپایداری‌های جوی در کرمان تا اوایل هفته آینده

قیمت خودروهای داخلی روند کاهشی به خود گرفت

فعاليت هرمي شرکت پايکو و تبليغ پذيرش دانشجو در کشور عمان کلاهبرداري هستند

رئیس کل دادگستری استان کرمان عنوان کرد: جلوگیری از کاهش پرونده‌ها با حدنگاری اراضی

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

افرادی که کارت سوخت آنها خارج از طرح کدینگ است به شرکت نفت مراجعه کنند   (۱ نظر)