کد خبر: ۲۰۵۵۰
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۵
ارسال به دوستان
ذخیره
شهروند| جلسه شورای معاونین جمعیت هلال‌احمر صبح روز گذشته درحالی برگزار شد که این نهاد خدمت‌رسان در سیل و آبگرفتگی‌های اخیر به بیش از ١١٩‌هزارو١٠٠ تن از هموطنان در استان‌های درگیر خدمات امدادی لازم را ارایه داده است. آماری که خود شاخصی مشخص از تلاش و کوشش این جمعیت مردم نهاد را ارایه می‌دهد. رئیس جمعیت هلال‌احمر دراین جلسه با تشکر از رسانه‌هایی که درموضوع بودجه و جانفشانی‌های امدادگران و داوطلبان جمعیت در یک‌ماه گذشته، از هیچ کوششی فروگذار نکرده‌اند؛ اذعان کرد: «هیچ‌کس با هیچ روشی نمی‌تواند موجبات چشم‌پوشی از این خدمات و تلاش‌ها را فراهم کند.» 

دکتر سیدامیرمحسن ضیایی درجلسه شورای معاونین جمعیت هلال‌احمر با بیان این مطلب، گفت: «هیچ‌کس با هیچ روشی نمی‌تواند موجبات چشم‌پوشی از این خدمات و تلاش‌ها را فراهم کند؛ چراکه خداوند هیچ‌گاه اجر محسنین را ضایع نمی‌کند؛ مسئولان و مدیران جمعیت از دبیرکل تا رئیس سازمان امدادونجات و معاونین وی، درتمامی حوادث اخیر درکنار امدادگران و داوطلبان جمعیت حاضر و پاسخگوی نیازهای مردم و ناظر بر خدمات ارایه‌شده ازسوی امدادگران به هموطنان بودند.» وی با اشاره به حرکت ناصواب یکی از رسانه‌ها در زير سوال‌بردن اين همه جان‌گذشتگی‌های امدادگران درخدمت‌رسانی به هموطنان در استان‌های درگیر برف و سیلاب، خاطرنشان کرد: ذات وجودی جمعیت چنین است که پاسخ این دست گزارش‌هاي كذب و دور از انصاف را درعمل و با خدمت شایسته‌تر به مردم می‌دهد؛ چراکه بنا نداریم خود را درگیر پاسخ‌دادن به کسی يا چيزي کنیم كه ما را حتي لحظه‌ای از خدمت به مردم غافل كند.

دکتر ضیایی با اشاره به کذب محض خواندن نسبت‌های سیاسی که به دبیرکل جمعیت هلال‌احمر داده شده است، اظهار کرد: ما نه اتوبوسی آمده‌ایم و نه اتوبوسی می‌رویم؛ از ملامت‌ها نمی‌هراسیم؛ چراکه این حرف‌ها کف روی آب است و از آنجا که از افراد نام برده شده، ازطریق قانون پيگير آن خواهیم داد.

به گفته وی؛ البته جوانان و داوطلبان غیور هلال‌احمر که درتمام فصول سال، لحظه‌ای درخدمت به مردم کوتاهی نمی‌کنند، نباید بدانند كه چه مطالب كذبي درمورد بي‌شمار خدمات داوطلبانه‌شان نگاشته مي‌شود و پاسخ چنین بی‌مهری‌هایی را درفضای مجازی داده و ازهمه تلاشگران این عرصه دفاع کنند.

تأکید بر ارایه آموزش مستمری که منجر به اصلاح و تغییر رفتار می‌شود

رئیس جمعیت هلال‌احمر درباره ضرورت تشکیل معاونت آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت و اهمیت آموزش دربرنامه ٥‌ساله جمعیت، گفت: آموزش، زمانی کارکرد مناسبی خواهد داشت که منجر به تغییر نگرش، اصلاح رفتارها و ایجاد مهارتی مستمر در افراد شود و لذا ضروری است تا درموضوع آموزش و دانش مرتبط با آن؛ بهره‌گیری از ابزار مناسب، به‌روز و متناسب با نیازهای مخاطبان را مورد توجه قرار داد. وی با اشاره به این‌که آموزش؛ نوعی علم و تکنیک خاص است، اظهار کرد: برای تغییر نگرش، باید از مدل‌های موفق آموزشی و به‌خصوص از باورهای جامعه، بهره برد؛ چراکه بهره‌گیری از دین و مذهب؛ با توجه به الگوهایی که از ائمه اطهار در دین مبین اسلام موجود است، کمک بسیاری به تغییر باورها و نگرش‌ها خواهد کرد.

دانش‌آموزان؛ مخاطبان موثری درکمک به تغییر نگرش‌ها درجامعه

دکتر ضیایی بهره‌گیری از روش آگهی، عمل به آموزش‌ها و استمرار آموزش‌ها با بازخورد مناسب را از دیگر روش‌های موثر درتغییر نگرش عنوان و خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان، مخاطبان موثری درکمک به تغییر نگرش‌ها درجامعه هستند و تجربه نشان داده که به‌عنوان نمونه آموزش درمدارس تأثیر بسیاری درتغییر نگرش‌ خانواده‌ها به حوادث و در نتیجه کاهش تلفات داشته است که نمونه آن را در میزان آمادگی خانواده‌ها در زلزله شُنبه بوشهر شاهد بودیم. وی با تأکید بر این‌که باید آموزش‌ها را از سنین کودکی و از مهدکودک‌ها و مدارس توسعه داد، خاطرنشان کرد: یکی ازمهم‌ترین وظایف هلال‌احمر آموزش همگانی و تغییر نگرش‌های رفتاری درجامعه است و براین اساس، مدیریت تمامی آموزش‌ها درجمعیت باید با بخشی که مسئولیت سیاست‌گذاری آموزشی درجمعیت را برعهده دارد، باشد.

ایجاد ساختاری مناسب و متناسب با برنامه ٥ساله جمعیت

رئیس جمعیت هلال‌احمر اذعان بر این‌که یکی از برنامه‌های او به‌عنوان رئیس جمعیت، تدوین برنامه‌ای جامع برای این جمعیت بود، گفت: براین اساس، برنامه ١٠ساله جمعیت درقالب دو برنامه ٥‌ساله تدوین شد که یکی ازحوزه‌های اصلی آن ایجاد ساختاری مناسب و متناسب با برنامه است و لذا هرچند این بخش بسیار تخصصی است؛ اما با اجرای برنامه از ابتدای‌ سال ٩٦، درصورت نیاز، تغییرات ساختاری متناسب با برنامه نیز لحاظ خواهد شد. وی تأکید کرد: از هم‌اکنون به صورت مرتب، برنامه ٥‌ساله جمعیت را درتمامی بخش‌ها و نه فقط بخش‌های مرتبط با حوزه مسئولیتی خود، مرور کنید تا ماه‌های باقیمانده به اجرای برنامه، از آمادگی بیشتری برخوردار باشیم.

شیوه‌نامه آموزش به ‌زودی ابلاغ خواهد شد

دکتر ضیایی با اشاره به این‌که بودجه ‌سال آینده جمعیت نیز براساس برنامه ٥‌ساله پیشنهاد داده شده است، تصریح کرد: بر این اساس، هیچ فعالیتی از‌ سال آینده خارج از برنامه ٥ساله جمعیت اجرایی نخواهد شد. وی با اعلام این‌که شیوه‌نامه آموزشی به‌ زودی ابلاغ خواهد شد، با تأکید بر این‌که ستاد آموزش یعنی اعتباربخشی؛ مهم‌ترین بخش معاونت آموزش، پژوهش و فناوری است، تصریح کرد: دراین شیوه‌نامه جایگاه معاونت آموزشی به‌عنوان بخشی از ستاد و با نقش‌های تصدی‌گری، سیاست‌گذاری، نظارتی و اعتباربخشی مشخص شده و بر نحوه تعامل زیرمجموعه‌های جمعیت با این معاونت و وظایف هرکدام درحوزه آموزش تأکید شده است.

تأکید برحرکت تمامی بخش‌ها درحوزه آموزش؛ همسو با شیوه‌نامه معاونت آموزشی

رئیس جمعیت هلال‌احمر با اشاره به این‌که بخش عمده‌ای از فعالیت‌های سازمان جوانان هلال‌احمر، آموزشی است، عنوان کرد: جمعیت هلال‌احمر درمجموع با سه دسته مخاطب ازجمله مردم، اعضا (داوطلبان، امدادگران و نجاتگران) و کارکنان سروکار دارد و لذا تمامی بخش‌ها درحوزه آموزش این مخاطبان باید از ابتدای ‌سال ٩٦ و در‌سال نخست اجرای برنامه ٥‌ساله همسو با شیوه‌نامه معاونت آموزشی و مفاد مندرج در آن عمل کنند. وی همچنین درحوزه فعالیت‌های مرتبط با بخش سلامت بر این مهم تأکید کرد که تمامی حوزه‌ها باید درتمامی فعالیت‌ها و اقدامات مرتبط با حوزه سلامت خود؛ درمواردی که با وظایف وزارت بهداشت تداخل دارد، با این وزارتخانه هماهنگ بوده و تأییدیه آن را داشته باشند. ابلاغ شاخص‌های ایمنی ساختمان‌ها و ضرورت ارزیابی و رفع نواقص دکتر جمال‌الديني با تشکر از ابلاغیه شاخص‌های ایمنی ساختمان‌ها كه ازسوی معاون توسعه منابع انسانی و پشتیبانی جمعیت به تمام جمعيت ابلاغ شده است، اظهار کرد: دراین زمینه ضروری است تا در اسرع‌وقت نسبت به ارزیابی و رفع نواقص اقدام شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

به مناسبت روز دختر برگزار می شود؛ همایش پیاده‌روی خانوادگی در کرمان

نجات کودک هشت ساله از چنگال آدم ربایان

گرم‌ترین صبح کشور در شهداد

استاندار کرمان: توسعه اقتصادی مستلزم توسعه فرهنگی است

کشف دو هزار قوطی شیرخشک احتکاری از انبار یک داروخانه در بم

رئیس سازمان سنجش کشور : دانش‌آموزان یک بار برای ترمیم نمره فرصت دارند/ زمان تمدید نمره

آغاز پیش‌فروش بلیت قطار برای نیمه اول خرداد از امروز

تشکیل پرونده قضایی به اتهام فساد در‌ یک باشگاه فوتبال کرمانی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)