کد خبر: ۲۰۵۵۷
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۹
ارسال به دوستان
ذخیره
گفتارنو گزارش می دهد
گفتارنو/ گروه اقتصاد: آخرین نشست کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی و صنایع و معادن استان کرمان به بحث انحصار در فعالیت شرکت های هواپیمایی در کرمان اختصاص یافت.

گفتارنو/ گروه اقتصاد: آخرین نشست کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی و صنایع و معادن استان کرمان به بحث انحصار در فعالیت شرکت های هواپیمایی در کرمان اختصاص یافت. 

بحث با اظهارات دبیر جامعه هتل داران استان کرمان آغاز شد انجا که به صراحت گفت: ما به عنوان فعالان گردشگری استان از شرکت هواپیمایی ماهان هیچ کار نمی‌خواهیم برای ما بکند. اگر هواپیمایی ماهان متعلق به  کرمان نبود برای ما خیلی بهتر بود.

سید معین معین زاده افزود:  مساله‌ی انحصاری بودن واقعا برای ما دردسر شده و چرا فقط باید شرکت هواپیمایی ماهان در کرمان فعال باشد.
او افزود: خواهش می.‌کنم مجوز یک پرواز ایران ـ ایر برای کرمان بگیرید تا از انحصاری در بیاید.
معین زاده یادآور شد: شرکت هواپیمایی زاگرس برای مشهد پرواز گذشت اما  ماهان اینقدر پرواز گذاشت تا زاگرس کنار کشید.

دبیر جامعه هتل داران استان کرمان همچنین با طرح این پرسش که ماهان برای کرمان تاکنون چه کرده است؟ افزود: در سال اقتصاد مقاومتی کرمان پایلوت است ببینید چند درصد پرسنل ماهان بومی و کرمانی هستند؟

رییس آژانس جنوبشرق نیز در این نشست در ادامه اظهارات معین زاده با بیان این که مردم نسبت به قیمت بلیط اعتراض دارند ، افزود: مردم  می‌گویند عرضه ندارید شرکت دیگری به کرمان بیاورید. این برند بودن برای کرمان دردسرساز شده است. 

مسعود دهقانی با اشاره به گران بودن بهای بلیط در کرمان گفت : مردم نسبت به قیمت بلیط دارند اعتراض دارند همیشه می‌گویند عرضه ندارید شرکت دیگری به کرمان بیاوردی. این برند بودن برای کرمان دردر شده است. 

او با تاکید بر این که پرواز خارجی  می‌تواند یک نقطه عطف برای معرفی استان باشد و باعث ورود تور از خارج می شود, افزود: یزد الان پرواز خارجی از 37 کشور دارد.
دهقانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به چالش ها و مسایل فعالان گردشگری در استان  با بیان اینکه  قبض موبایل من 31 میلیون آمده است، گفت: برای مسافرانی که نداشته ام و صندلی که خالی بوده، باید مالیات بپردازم. 

کرمان در بن بست پروازی قرار دارد

رییس آژانس هواپیمایی کرمان بالان گفت: کرمان در پرواز واقعا بن‌بست است
شیبانی افزود: الان پرواز دوبی قطع شده است. هشت سال دوبی چارتر بنده بوده که قطع شد و دگر کسی نگذاشت. شیراز چند سال پیش اصلا پرواز وجود نداشت.الان پرواز شیراز -کرمان دایر است. از مسوولان استان و نمایندگان و استاندار تلاش می‌کنند. 

او افزود: هیچ کشوری نیست که کرمان در سیستم پروازهای آنها باشد. 
او با بیان این که کرمان را با پرواز خارجی می‌توانید معرفی کنید، افزود: سه سال دنبال این قضیه هستیم، پیش وزیر رفتیم. در همین نوروز تمام پزشکان و کسانی که می‌خواهند مسافرت بروند پروازهایشان قطع است. چر ا این اتفاق افتاده؟ 

او با تاکید بر این که هر شرکت هواپیمایی که پرواز کرمان بگذارد خسارت نمی‌بیند، افزود: من ضمانت می‌کنم و همه‌جا گفتم مسافر پرواز خارجی زیاد داریم.
شیبانی به صراحت گفت: هر زمان پرواز خارجی راه بیفتد گردشگری توسعه می‌یابد.

رقابت سالم نیست
مدیر آژانس طلوع شرق در این نشست با اشاره به این که شرکت زاگراس پروازهایی را در مسیر کرمان تهران برقرار کرده بود گفت: ماهان هم زمان با پروازهای ما پرواز برگزار کرد و قیمت ها را پایان آورد. بعد که ما در کارمان ماندیم و پروازها قطع شد, قیمت هایش را دوباره بالا برد. 
معصومه نامجو تاکید کرد: این رقابت سالم نیست. 

مسافر از شما، پرواز از ما 
رییس فرودگاه کرمان در نشست کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی  کرمان گفت: استان کرمان به دلیل این که بیش ترین فرودگاه را دارد با 5 فرودگاه که در نقاطی قرار دارند که ما در حوزه گردشگری حرف برای گفتن داریم. 

محمدباقر قاسم زاده با بیان این که هیچ فرودگاهی در هیچ جای ایران به هیچ جا اختصاص ندارد، افزود:  ماهان زحمت زیادی برای کشور کشیده است و همین الان هم حرف اول را می زند. 
او با تاکید بر این که کرمان مختص ماهان نیست، افزود: به آقای دهقانی و شیبانی گفتم هر چه پرواز به هر مقصدی که می خواهید بگذارید.

قاسم زاده با بیان این که مطالبی که در مطبوعات استان منتشر می شود, کارشناسی نیست، افزود: آوردن ترکیش به دلایل سیاسی با چالش مواجه شد. 
او با بیان این که بیش از  92 درصد پروازهای اصفهان چارتر است، خاطرنشان کرد: چرا این کار در کرمان انجام نمی شود. چرا با هم وحدت نمی کنید و با هم کار نمی کنید. 

او خطاب به شرکت  آژانس مسافرتی گفت:  مسافر از شما پرواز از ما. ما مجوز می دهیم به هیچ عنوان هم اجازه رقابت ناسالم نمی دهیم. ماهان ادعای انحصار ندارد اما انصافا خیلی کار کرده است. 

قاسم زاده یادآور شد: صدور مجوز برای پروازهای خارجی باید استاندارهای خاصش لحاظ شود. 
او این را هم اضافه کرد: برخی پروازهای ماهان در فصل تابستان فقط  نیمی از ظرفیت شان پر می شود، یادآور شد: این خدمت ماهان به استان از دیدگاه مردم و برخی مسوولان مغفول مانده است. 

قاسم زاده این را هم اضافه کرد: جمعیت ما از استان یزد کم تر است اما در بحث های پروازی دارد از ما جلو می زند انها فقط یک فرودگاه دارند. 
رییس فرودگاه کرمان تاکید کرد: محدودیت برای پرواز برنامه ای نداریم. 

قاسم زاده با تاکید بر این که شما خودتان می توانید باعث کاهش قیمت بشوید، گفت: ما قول می دهیم که هم زمانی پروازها کم تر از سه چهار ساعت باشد.
او این را هم اضافه کرد: از سال گذشته آزاد سازی قیمت ها دست فرودگاه ها نیست و دست شورای عالی هواپیمایی که رییس جمهور رییس آن  است. 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

هواشناسی کرمان هشدار سطح نارنجی صادر کرد

خطر تکرار فاجعه‌ای مشابه بم در بافت‌های فرسوده کشور

آمار افزایشی مبتلایان به مالاریا در کشور

اختصاص هزار میلیارد تومان اعتبار برای مبارزه با آفت سوسک سر خرطومی حنایی

پلمب 2 واحد تولید بلوک سقفی غیراستاندارد در شهر کرمان

انهدام باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان

جدیدترین قیمت خودرو در بازار امروز 9 اردیبهشت 1403

ارسال بیش از 2 هزار اثر به جشنواره بین‌المللی شعر رضوی

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی سه روز آینده

بازدید از موزه‌ها برای معلم‌ها و استادان رایگان شد

پربازدید ها

استاندار کرمان: واگذاری معادن به واحدهای تولیدی در سایر استان‌ها پذیرفته نیست

قیمت طلا، سکه و ارز شنبه 8 اردیبهشت 1403

فروش ۷۰ میلیارد تومانی املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی استان کرمان

امکان خرید بلیت نیم‌بها قطار و هواپیما برای معلولان شدید

جدیدترین قیمت خودرو در بازار امروز 9 اردیبهشت 1403

بارندگی‌ها 1700 میلیارد تومان به زیرساخت‌ها و بخش کشاورزی راور خسارت وارد کرد

اختصاص هزار میلیارد تومان اعتبار برای مبارزه با آفت سوسک سر خرطومی حنایی

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)