کد خبر: ۲۰۷۳۲
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۲
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان ابراز کرد: راهنمایان گردشگری استان آمادگی بهتر نسبت به گذشته دارند و پیش بینی می کنیم که حدود 20 درصد رشد گردشگر در سال جاری در استان کرمان داشته باشیم
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان ابراز کرد: راهنمایان گردشگری استان آمادگی بهتر نسبت به گذشته دارند و پیش بینی می کنیم که حدود 20 درصد رشد گردشگر در سال جاری در استان کرمان داشته باشیم

به گزارش ایسنا منطقه کویر، "محمود وفایی" صبح امروز 14 اسفندماه در چهارمین جلسه ستاد تسهیلات نوروزی استان کرمان گفت: در خصوص آمادگی اسان کرمان برای میزبانی، استقبال و پذیرایی از همه گردشگران و مسافرانی که به کرمان سفر می کنند، بین تمام دستگاه های مربوط هماهنگی و تعامل خوبی ایجاد شده است.

وی با بیان این مطلب که نیروهای بازرسی و نظارتی در بحث نظارت و بازرسی، همراهی خوبی با ستاد تسهیلات نوروزی دارند، اظهار کرد: در سال جاری در مقایسه با سال های قبل از آمادگی بیشتری برای پذیرایی و ارایه خدمات به مهمانان نوروزی در همه ابعاد برخوردار می باشیم.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان به زیرساخت های اقامتگاهی اشاره و افزود: در بحث زیرساخت های اقامتگاهی حدود 10 اقامتگاه بوم گردی به ظرفیت بوم گردی استان اضافه گردیده است.

وی از ظرفیت های اقامتگاه های بوم گردی استان سخن به میان آورد و ادامه داد: اقامتگاه های بوم گردی استان کرمان به حدود 4 هزار نفر در روز می توانند سرویس دهند، قابل ذکر است که مجموعه گنجعلیخان بازسازی شده است و خانه حاج آقاعلی رفسنجان به مجموعه گردشگری اضافه می گردد. 

وفایی تصریح کرد: قسمتی از بلندای قلعه دختر و قلعه اردشیر به نمایش می گذاریم، همچنین نمایشگاه صنایع دستی در کرمان و در چندین شهرستان دایر می گردد، ضمن آنکه چندین جشنواره در برنامه های ستاد نوروزی در نظر داریم تا یک فضای شاد در استان ایجاد شود.

وی از اضافه شده شدن بیابان لوت به ظرفیت های گردشگری استان خبر داد و عنوان کرد: در کرانه لوت و شهداد زیرساخت های خوبی از جهت پذیرایی و اقامت گاهی فراهم کرده ایم، بطوریکه حدود 30 اقامتگاه در این مناطق ایجاد کرده ایم.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان ابراز کرد: راهنمایان گردشگری استان آمادگی بهتر نسبت به گذشته دارند و پیش بینی می کنیم که حدود 20 درصد رشد گردشگر در سال جاری در استان کرمان داشته باشیم.

وی افزود: در یک ارزیابی کلی در سال گذشته بیش از 60 درصد از گردشگران متعجب از ظرفیت های خوب و عظیم استان کرمان بودند و سوال آنها این بود که چرا این ظرفیت ها ناشناخته هستند؟ بنابراین به اعتبارات لازم برای گسترش ظرفیت های گردشگری و شناساندن استان کرمان به سایر تقاط کشور و جهان می باشیم.

وفایی در پایان  با بیان این شعار که کرمان بزرگترین مهمان خانه ایران، خاطر نشان کرد: کمپ های کرمان و شهرستان ها نیازمند است که شهرداران از هم اکنون جهت ارایه امکانات رفاهی کمک کنند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

قریب به 20 هزار پرونده در کرمان با صلاح و سازش مختومه شد / نجات ۱۶۵ نفر از قصاص

اهدای اعضای بدن بانوی جیرفتی به سه بیمار نیازمند عضو

جدیدترین قیمت طلا و سکه در بازار امروز 22 اردیبهشت 1403

هشدار یک متخصص داخلی از وضعیت نگران کننده چاقی در کشور

معاون دادگستری کرمان: وسایل نقلیه توقیفی برابر قانون تعیین تکلیف شوند

انتقاد تند روزنامه فرهیختگان از فسادهای مالی افشاشده توسط اصولگرایان در هفته‌های اخیر/ دعوای‌شان سر این است که کی کمتر دزدیده!

پیش بینی هواشناسی از وضعیت آب و هوای کرمان؛ روند افزایش دما تا اواسط هفته

خسارات اقتصادی و تهدید سلامتی ثمره بیماری‌های مشترک انسان و دام

بیست‌و‌نهمین جشنواره شعر رضوی در کرمان به ‌کار خود پایان داد

3 کشته در برخورد دو دستگاه خودرو در جاده جیرفت کرمان

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)