کد خبر: ۲۰۷۴۶
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۵
ارسال به دوستان
ذخیره
سخنگوی شورای هماهنگی اصلاح طلبان سیرجان در گفت وگو با گفتارنو مطرح کرد
گفتارنو/کامران ارجمند: سخنگوی شورای هماهنگی اصلاحات سیرجان گفت : بعد از رد صلاحیت ابراهیم جهانگیری کاندیدای اصلاح طلبان سیرجان از سوی شورای نگهبان پراکندگی در بین دوستان اصلاح طلب ایجاد شد و قرار بود در زمان مناسب آسیب شناسی عملکرد مسئولین ستاد و شیوه چگونگی انتخاب و عملکرد آنها برای انتخابات های آینده دردستور کار قرارگیرد که متاسفانه تا به امروز به تاخیر افتاده است.
گفتارنو/کامران ارجمند:

  سخنگوی شورای هماهنگی اصلاحات سیرجان گفت : بعد از رد صلاحیت ابراهیم جهانگیری کاندیدای اصلاح طلبان سیرجان از سوی شورای نگهبان پراکندگی در بین دوستان اصلاح طلب ایجاد شد و قرار بود در زمان مناسب آسیب شناسی عملکرد مسئولین ستاد و شیوه چگونگی انتخاب  وعملکرد آنها برای انتخابات های آینده دردستور کار قرارگیرد که متاسفانه تا به امروز به تاخیر افتاده است.

 عباس دعاگویی در گفت وگو با گفتارنو افزود: اما خوشبختانه اهداف مشترک همه ی دوستان و وفاداری همه ی آنها مانع از آن شده است که از همکاری و همفکری دست بکشند وان شاالله برنامه ی مشخصی نیز برای این اتحاد و انسجام در دست اقدام است.

او  با اشاره به اینکه  یک جبهه ی گسترده مردمی شبیه جبهه ی اصلاحات نمی تواند بدون یک قوه تصمیم  گیرنده  به فعالیت خود ادامه دهد گفت : اصطلاحا یک اتاق فکر و سیستم هماهنگ کننده بایستی استراتژی و خط مشی و برنامه های آن را تدوین وهدایت کند و شورای عالی اصلاح طلبان کشور این نقش را عهده دار است. این شورا از نمایندگان عالی احزاب و تشکل های سیاسی همفکر تشکیل شده است.

وی اذعان کرد:  اگر چه این شورا ضعف ها و قصورهای داشته اما توانسته در هدایت و اتحاد جبهه اصلاح طلبی در کشور نسبتا خوب عمل کند و اتحاد و انسجام قابل قبولی ایجاد نمایید.

فرماندارسیرجان در دولت اصلاحات در پاسخ به سوالی مبنی بر سازو کار شورای هماهنگی و انتخابات این شورا افزود : پس از کناره گیری داوطلبانه کمال یوسفی که با انگیزه میدان دادن به دیگران و خصوصا جوانترها صورت گرفت . شورا باید نسبت  به انتخاب مجدد هیئت ریسه اقدام میکرد و با توجه به تکمیل شدن شورا به 25 نفر انتخابات برگزار شد و با رای مخفی و کتبی که انجام گرفت. نصرت الله ضیا شهابی  به عنوان رئیس و جلال گل محمدی  به عنوان نائب رئیس، همچنین مهندس نوبخت به عنوان دبیر شورا انتخاب شدند. بنده نیز مقررشد به عنوان سخنگو پاسخگو سوالات فعالین سیاسی و رسانه ای باشم.

وی ادامه داد : در این شیوه سعی شده که مبانی یک انتخابات سالم رعایت شود ودر مجموع اجماعی را به دنبال داشته اگر چه تا رسیدن به فضای کاملا دموکراتیک فاصله ی زیادی داریم.

دعاگویی  تاکید کرد : ما نیز در شهرستان سیرجان مانند همه ی شوراهای اصلاح طلبی کشور از برنامه های شورای عالی سیاست گذاری کشور تبعیت می کنیم و با حضور جدی در انتخابات از جناب دکتر روحانی حمایت می کنیم.

وی در ادامه صحبت هایش درباره ی نقش احزاب اصلاح طلب سیرجان در شورا هماهنگی بیان کرد: نمایندگان احزاب یکی از ارکان تشکیل دهنده شورا هستند و خوشبختانه تعداد احزاب تشکیل شده در سیرجان با رویکرد اصلاح طلبانه قابل توجه است. و نمایندگان انها که اغلب دبیران این تشکل ها هستند در شورا عضویت دارند که اکثرا جوان  هستند.  بقیه هم در حال آماده برای حضور هستند  و تقریبا یک چهارم از سهم شورا در اختیار آنهاست و مورد حمایت شورای هماهنگی اصلاح طلبان قرار دارند.

دعاگویی درباره ی انتخابات شورای شهرسیرجان و برنامه شورا هماهنگی برای این انتخابات گفت : در این رابطه کمیته تخصصی انتخاب کاندیدهای شورا تشکیل شده و پس از تعیین ملاک های مورد نظر برای حمایت در صورت دارا بودن شرایط و رزومه قابل اتکا برای یک عضو شورای شهر از حمایت جبهه ی اصلاح طلبان در سیرجان برخوردار خواهندشد.

وی ادامه داد : ملاک های مورد نظر شورا بیشتر معطوف به توانمندی ، کارآیی ، تجربه و تخصص مرتبط با امور شهری و داشتن سلامت مالی ، اخلاقی و اجتماعی است در همین رابطه باید نیروهای باشند که دنبال منافع مردم باشند و بتوانند شهرداری انتخاب کنند که در راستای منافع مردم و خصوص اقشار ضعیف حرکت کند و البته  این افراد باید دیدگاه اصلاح طلبانه داشته باشند.

دعاگویی درباره ی اعتراضات اخیر جوانان اصلاح طلب شهر اظهار داشت : جوانان اصلاح طلب نیروی محرک فعالیت های سیاسی شهرستان هستند و بیش ترین نقش را در این فعالیت ها دارند انتقادات و اعتراضاتی به مشی دوستان پیشکسوت و بعضا شورا داشتند که با تاملاتی که صورت گرفته ان شا الله درآینده نقش جوانان افزایش خواهد یافت و نقش خود را ببش از پیش پیدا خواهند کرد و در جهت تقویت اصلاحات اقدام خواهند کرد.   
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

محکومیت‌ وزیر سابق کشاورزی در دولت رئیسی به سه سال حبس

بهره‌مندی 800 واحد مسکونی بردسیر از نعمت آب شرب سالم و پایدار

جدیدترین قیمت طلا و انواع سکه در بازار

افراد مبتلا به کبد چرب لیمو را این طور مصرف کنند

به مناسبت روز دختر برگزار می شود؛ همایش پیاده‌روی خانوادگی در کرمان

نجات کودک هشت ساله از چنگال آدم ربایان

گرم‌ترین صبح کشور در شهداد

استاندار کرمان: توسعه اقتصادی مستلزم توسعه فرهنگی است

کشف دو هزار قوطی شیرخشک احتکاری از انبار یک داروخانه در بم

رئیس سازمان سنجش کشور : دانش‌آموزان یک بار برای ترمیم نمره فرصت دارند/ زمان تمدید نمره

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)