کد خبر: ۲۰۷۷۸
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۸
ارسال به دوستان
ذخیره
نماینده مردم رفسنجان:
انارکی اظهارداشت: «نمی‌توان مقابل فضای مجازی ایستادگی کرد، لازم است دولت با هم‌افزایی و ارتباط بین بخش‌های مختلف ازجمله صنعت، کشاورزی و خدمات در مسیر بهبود شرایط گام بردارد؛ برای مثال در بحث حمل‌ونقل، استارت‌آپ‌ها با ارائه خدمات مطلوب‌تر نبض بازار حمل‌ونقل را در دست گرفته و با استقبال بی‌نظیر مردم روبه‌رو شده‌اند.
شرق نوشت: پیشرفت‌های دنیای فناوری سرعت تغییرات دنیا را به بالاترین حد خود رسانده‌ است. در نتیجه این تغییرات، نیازها و گرایش‌های مصرف‌کنندگان هم مدام در حال تغییر است. 

این تغییرات بازی را برای کسب‌وکارهایی که در بازارهای رقابتی فعالیت می‌کنند، دشوارتر از قبل کرده ‌است. از دیگر نتایج این تغییرات، به‌وجودآمدن گرایش‌های جدید در بین مشتریان و مصرف‌کنندگان و به تبع آن، شکل‌گیری کسب‌وکارهای جدید است.

 علاقه‌مندان به کارآفرینی با دقت در این تغییرات، می‌توانند بازارهای جدید و بکر را شناسایی و با استفاده از مزیت کمبود رقبا در این بازارها به موفقیت‌ برسند. 

احمد انارکی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، می‌گوید: «امروزه جهان به سمت کسب‌وکارهای نوپا که غالبا مبتنی‌بر تکنولوژی و فضای مجازی استوار است، حرکت می‌کند اما در کشور آن‌طور که لازم است، استارت‌آپ‌ها مورد حمایت قرار نمی‌گیرند». 

او می‌افزاید: «با اینکه سازمان فناوری اطلاعات قول حمایت و همراهی با استارت‌آپ‌ها را داده است، اما این کسب‌وکارها هنوز با مشکلات و سنگ‌اندازی‌های مختلفی روبه‌رو هستند. از طرفی باید گفت این مشکلات توان مقابله را از شرکت‌های نوپا نگرفته و آنها همچنان با سخت‌کوشی به کار خود ادامه می‌دهند». 

به گفته او، با توجه به پیش‌بینی‌های در نظر گرفته‌شده به نظر می‌رسد در آینده نزدیک در بخش‌های مختلف دیگر از جمله صنعت، معدن و... باید از نوآوری‌های استارت‌آپی و شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده کنیم تا بتوانیم در این حوزه‌ها نیز به پیشرفت دست پیدا کنیم.

نمی‌توان مقابل فضای مجازی ایستادگی کرد

 انارکی‌محمدی راهکار چالش‌های موجود را ارتباط بیشتر استارت‌آپ‌ها با دولت می‌داند و می‌گوید: «نمی‌توان مقابل فضای مجازی ایستادگی کرد، لازم است دولت با هم‌افزایی و ارتباط بین بخش‌های مختلف ازجمله صنعت، کشاورزی و خدمات در مسیر بهبود شرایط گام بردارد؛ برای مثال در بحث حمل‌ونقل، استارت‌آپ‌ها با ارائه خدمات مطلوب‌تر نبض بازار حمل‌ونقل را در دست گرفته و با استقبال بی‌نظیر مردم روبه‌رو شده‌اند. 

بنابراین مخالفت و اعتراض کاری از پیش نخواهد برد و آینده به سمت مسیرهای نو در حرکت است». به گفته او لازم است کسب‌‌وکارهای نوپا به دلیل امنیت، سرعت انتقال، کیفیت محصول و درنتیجه رضایتمندی مشتری، مورد حمایت قرار گیرند.

مشکل ،عادت به استفاده از روش‌های سنتی است

بنابر اظهارات این نماینده مجلس، یکی از دلایلی که امروزه ما در صنایع مختلف خام‌فروشی می‌کنیم این است که کشور سعی دارد با توسل به شیوه‌های منسوخ و قدیمی عمل کرده و خود را با تغییرات جهان و تکنولوژی‌های جدید و روزآمد در حوزه‌های مختلف سازگار نکرده است درنتیجه هزینه تولیدشده در کشور بالا رفته و برای تولید‌کننده صرفه اقتصادی ندارد که کالا را در کشور تولید کند. 

یکی از اثرات برجام، بازشدن انسدادهای اقتصادی است و درحال‌حاضر بهترین زمان است که با شرکت‌های دانش‌بنیان و نوپا همکاری کنیم و به سمت دانشگاه‌های نسل سوم که مبتنی بر مهارت و کارآفرینی است، برویم.

لزوم همسوشدن در تکنولوژی با دنیا

نماینده مردم رفسنجان چنين بیان می‌کند: «با توجه به اینکه سرعت تغییرات فناوری و هزینه تولید در دنیا بسیار بالاست ما نیز باید مانند کشورهای توسعه‌یافته خود را با نخبگان و بخش دانشگاهی همسو کنیم و در مسیر توسعه اقتصادی گام برداریم». 

بنابر اظهارات او، با توجه به اینکه راه‌اندازی مشاغل جدید هزینه سرمایه‌گذاری کمتری دارد و سریع‌تر رشد می‌کند بنابراین توصیه می‌شود در دیگر حوزه‌های اقتصادی از ایده‌های جدید بهره برد تا بتوان از این طریق به مشکلاتی از قبیل بی‌کاری و کمبود سرمایه‌گذاری غلبه کرد. 

درعین‌حال جناح‌بندی سیاسی نمی‌تواند مانع حرکت مشاغل جدید شود و با اعتراض صاحبان مشاغل سنتی نمی‌توان مقابل تغییرات به‌وجودآمده در اقتصاد و سبک زندگی مردم ایستادگی کرد.

همراهی با مشاغل جدید و دانشگاه‌ها کلید تعامل مسالمت‌آمیز

او درباره نحوه تعامل مشاغل سنتی با کسب‌وکارهای نوپا می‌گوید:‌ «از آنجایی که هزینه تولید در مشاغل سنتی بالاست برای رقابت و رسیدن به رشد اقتصادی مطلوب لازم است مشاغل قدیمی از طریق پیوند با دانشگاه‌ها و کارآفرینان خود را با تغییرات جدید همراه کنند و با تعامل مسالمت‌آمیز در جهت شکوفایی اقتصاد گام بردارند». 

او ادامه می‌دهد: «درعین‌حال باید تغییر قوانین مهاجرتی آمریکا و اقدامات جدید ترامپ را فرصتی استثنائی ارزیابی کرد که می‌توان با حمایت از اکوسیستم استارت‌آپی برای حفظ نخبگان از ظرفیت‌های فکری آنها در جهت رشد و تعالی کشور استفاده کرد». 

او می‌افزاید: «سرمایه‌گذاری خارجی در توسعه استارت‌آپ‌ها بسیار بااهمیت است. کشور برای رسیدن به پیشرفت و توسعه نیازمند جذب سرمایه‌گذاری خارجی است؛ کشور ما به لحاظ زمینه خوب و بکر، امنیت و موقعیت جغرافیایی مناسب، گزینه خوبی برای سرمایه‌گذاران محسوب ‌شود؛ 

بنابراین با سرمایه‌گذاری خارجی علاوه بر کمک به پیشبرد طرح‌ها می‌توان با تبادل اطلاعات، انتقال فناوری و به‌روزرسانی صنعت، به جذب بازارهای جدید صادراتی کمک کرد».
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

گرم‌ترین صبح کشور در شهداد

استاندار کرمان: توسعه اقتصادی مستلزم توسعه فرهنگی است

کشف دو هزار قوطی شیرخشک احتکاری از انبار یک داروخانه در بم

رئیس سازمان سنجش کشور : دانش‌آموزان یک بار برای ترمیم نمره فرصت دارند/ زمان تمدید نمره

آغاز پیش‌فروش بلیت قطار برای نیمه اول خرداد از امروز

تشکیل پرونده قضایی به اتهام فساد در‌ یک باشگاه فوتبال کرمانی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

تیراندازی منجر به جرح در نزاع خانوادگی در کهنوج

حضور زهرا نعمتی در پارالمپیک پاریس هنوز قطعی نیست

پربازدید ها

رفع تصرف 5 هکتار از زمین‌های دولتی در جنوب کرمان

رئیس غله استان کرمان: برای پرداخت مطالبات گندم‌کاران اختیاری نداریم

جدیدترین قیمت طلا و سکه در بازار امروز 22 اردیبهشت 1403

از برنامه‌های مهم سرمایه‌گذاری در استان، گذر از منابع بانکی و استفاده از سایر ظرفیت‌ها است

درخواست کارت سوخت از خردادماه اینترنتی می شود

افت چشمگیر قیمت خودروهای داخلی و خارجی

بیش از ۷۰۰۰ انشعاب آب سال گذشته در روستاهای کرمان نصب شد

قیمت طلا در بازار کاهشی شد

قیمت جدید شکر در سال ۱۴۰۳ اعلام شد

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)