کد خبر: ۲۰۸۸
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۳
ارسال به دوستان
ذخیره
نماینده کرمان در مجلس با بیان اینکه استانی شدن انتخابات مجلس موجب کاهش مشارکت مردم می‌شود، گفت: با برگزاری استانی انتخابات بستری فراهم می‌شود که به سمت و سوی انتخابات حزبی پیش رویم.
سیاست> مجلس: نماینده کرمان در مجلس با بیان اینکه استانی شدن انتخابات مجلس موجب کاهش مشارکت مردم می‌شود، گفت: با برگزاری استانی انتخابات بستری فراهم می‌شود که به سمت و سوی انتخابات حزبی پیش رویم.

محمدمهدی زاهدی نماینده مردم کرماندر مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس با اشاره به طرح استانی شدن انتخابات مجلس، اظهار داشت: هر طرح یا لایحه‌ای که ارائه می‌شود دارای معایب و مزایایی است که باید هر دو در نظر گرفته شوند.

وی افزود: ما نمی‌توانیم بگوییم که همه قوانین کشور بدون ضعف هستند اما مهم این است که باید برآیند آنها را با هم محاسبه کنیم و در نظر بگیریم و بر اساس برآیند اظهارنظر کنیم.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در ادامه تصریح کرد: طرح استانی شدن انتخابات مجلس نیز همینطور است، برخی نقاط ضعف این طرح را می‌توان با کار رسانه‌ای جبران کرد؛ به عنوان مثال گفته می‌شود که مشارکت مردم در انتخابات با برگزاری انتخابات مجلس به صورت استانی به ویژه در شهرهای کوچک کاهش می‌یابد، اگر رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما بیایند و در مورد این موضوع تمام تلاشش‌شان را به کار گیرند حتماً مشارکت مردم بالا می‌رود و اتفاقاً روح جمعی به کمک این موضوع می‌آید و آن ضعف را جبران می‌کند.

وی اضافه کرد: گفته می‌شود اگر طرح استانی شدن انتخابات مجلس به تصویب برسد، نمایندگان مجلس دیگر نمی‌توانند مانند سابق با مردم ارتباط برقرار و مشکلات آنان را برطرف کنند، ارتباط با مردم دو نوع است یکی برای انجام کارهای مردم و دیگری انعکاس مشکلات مردم به مسئولان است، یقین دارم با توجه به اینکه این نمایندگان استانی نیستند بلکه بهتر است بگوییم شهرستانی هستند و از هر شهرستانی یک نماینده وجود خواهد داشت لذا ضمن آنکه در نماینده منتخب در شهرستان حضور خواهد داشت، در استان هم مقبولیت خواهد داشت.

زاهدی تصریح کرد: حُسن استانی شدن انتخابات مجلس در این است که نمایندگان منتخب می‌توانند برای حل مشکلات مردم به همه شهرستان‌ها و استان‌ها بروند، با تصویب استانی شدن انتخابات مجلس تمام نمایندگان استان باید یکپارچه به دنبال منافع ملی باشند نه اینکه یکی از نمایندگان بخواهد تلاش کند که به دنبال منافع شخصی خودش باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با استانی شدن انتخابات مجلس بستری فراهم می‌شود که در آینده‌ای نه چندان دور به سمت و سویی پیش برویم که انتخابات به صورت حزبی برگزار شود و این طرح واسطه‌ای خواهد شد بین برگزاری انتخابات به صورت حزبی و برگزاری انتخابات به صورت فعلی.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)