کد خبر: ۲۱۰۷
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۲
ارسال به دوستان
ذخیره
فرماندار کرمان گفت: مدیرانی که می خواهند نامزد انتخابات شوند، باید قبل از 28 خرداد از سمت خود استعفا دهند.
فرماندار کرمان گفت: مدیرانی که می خواهند نامزد انتخابات شوند، باید قبل از 28 خرداد از سمت خود استعفا دهند.

محمدعلی توحیدی در گفت و گو با ایسنا منطقه کویر، درباره اولویت های فرمانداری کرمان در سال جاری اظهار کرد: پیگیری حل مشکل آب را در دستور کار داریم و پروژه مهم انتقال آب از سد صفارود(شهیدان امیرتیموری) را پیگیری می کنیم.

وی با اشاره به اینکه تکمیل بیمارستان شهید باهنر، توجه به عمران شهری و روستایی، پیگیری پروژه های شهری نیز از اولویت های امسال فرمانداری است، افزود: در سال گذشته بودجه شهرداری ها افزایش قابل ملاحظه ای داشت و به عنوان مثال بودجه شهرداری چترود 100 درصد افزایش یافت.

توحیدی با اشاره به اینکه در سال 94 نیز سعی شده بودجه شهرداری ها نسبت به سال گذشته 70 درصد افزایش یابد تا شهرداری ها عملکرد خوبی داشته باشند، تصریح کرد: از مردم تشکر می کنیم که عوارض را به موقع پرداخت می کنند و این رقم در شهرستان کرمان نسبت به گذشته افزایش داشته است.

فرماندار کرمان با اشاره به تشکیل مثلث توسعه شهرستان گفت: در سال گذشته 12 جلسه را در این زمینه برگزار کردیم و در سال جاری نیز پیگیری خواهیم کرد که مشکلات رفع شده و با جدیت، هماهنگی بهتری در روند اجرای پروژه ها صورت گیرد.

وی با بیان اینکه خطوط اعتباری ضعیف است، افزود: مشکلات اداری را در شهرستان کرمان حل می کنیم اما گاهی مشکلات مالی به واسطه خطوط اعتباری از مرکز و بانکهاست.

توحیدی تصریح کرد: در روند اداری همه طرح های سرمایه گذاری شهرستان رصد و مشکلات حل می شود و در سال جاری نیز این روند ادامه داشته تا عمران شهری و اشتغال رونق گرفته و ماهانه دو جلسه پیگیری طرح ها را برگزار خواهیم کرد.

وی بیان کرد: در سال گذشته سهمیه اشتغال شهرستان کرمان 5 هزار و 500 شغل بود که دو درصد بیش از آن محقق و آمار به درستی کنترل شد.

فرماندار کرمان درباره برگزاری انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در اسفندماه امسال و آمادگی شهرستان در این زمینه گفت: انتخابات دارای برنامه زمان بندی و تشکیل ستادها و کمیته های مرتبط مشخص است و روزشمار انتخابات داریم.

وی افزود: برنامه از یک ماه قبل از ثبت نام کاندیداها ارائه می شود تا چه فعالیت‌هایی انجام شود و مدیرانی که می خواهند نامزد انتخابات شوند، باید قبل از 28 خرداد از سمت خود استعفا دهند.

توحیدی تصریح کرد: در فرمانداری شهرستان کرمان خود را آماده کرده ایم تا براساس سیاست های کلی نظام و برنامه زمان بندی وزارت کشور کار انجام شود و از مردم می خواهیم با دقت، قانونمندی، شفافیت و سلامت کار انتخابات را براساس مقررات انجام دهند تا برگ زرین دیگری بر افتخارات کشور و استان کرمان اضافه کنیم.

وی بیان کرد: احزاب و تشکل های شناسنامه دار، طبق قانون می توانند فعالیت انتخاباتی انجام دهند و گروه هایی که می خواهند فعالیت کنند، باید تا فرصت باقی است، برای طی مراحل قانونی و دریافت مجوز اقدام نمایند.

فرماندار کرمان گفت: تشکل های قانونی طبق فرآیند می توانند فعالیت کرده و این فعالیت باید در رسالت کاری آنها باشد و یک هفته قبل از اقدام، باید از مراجع مربوطه و فرمانداری درخواست داده و با طی مراحل، مجوز انجام کار ارائه می شود.

وی درباره جمع آوری قلیان از مکان های عمومی سطح شهر اظهار کرد: طبق قانون جمع آوری قلیان، عرضه آن در مکان های عمومی منع شده و ما در چهارچوب قانون باید بستر را فراهم و هماهنگی بین دستگاهی انجام شود و این کار در شهرستان کرمان صورت می گیرد و سلیقه ای نیست.

فرماندار کرمان بیان کرد: از مردم می خواهیم خودشان کنترل و نظارت داشته باشند تا آنچه برای سلامت خانواده و جوانان مضر است، استفاده نشود و انتظار داریم خانواده ها مراقبت لازم را انجام داده و پیشگیری کنند.

وی افزود: ما در شهرستان کرمان تلاش می کنیم که مقدمات برای اجرای قانون مانند سایر مناطق کشور فراهم شود.

راه‌اندازی ستاد وصول معوقات بانکی در شهرستان کرمان

توحیدی در ادامه درباره وصول معوقات بانکی شهرستان اظهار کرد: ستاد وصول معوقات بانکی را در شهرستان کرمان راه اندازی کرده ایم و با برگزاری جلسات ماهانه با بانک ها و دستگاه های مرتبط با دریافت وام به عنوان مثال سازمان جهاد کشاورزی و ... روند کار رسیدگی می شود.

وی تصریح کرد: دستگاه های ذیربط مکلف شده اند برای وصول معوقات کار را دنبال کرده و با رصد مشکلات، برخی بدهی ها استمهال و تقسیط می شود و وصول معوقات تکلیفیست که دولت مشخص کرده است.

فرماندار کرمان درباره ساماندهی اتباع بیگانه در این شهرستان گفت: تمام هم و غم ما این است که با اتباع بیگانه غیرمجاز برخورد قانونی شود و در سال گذشته در طرد اتباع بیگانه غیرمجاز در شهرستان توفیق خوبی نسبت به سال 92 داشته ایم.

وی افزود: جمع دستگیری اتباع غیرمجاز سال 92 تعداد 11 هزار و 727 نفر و در سال گذشته 13 هزار و 249 نفر بوده که 13 درصد افزایش دستگیری داشته ایم.

توحیدی بیان کرد: این برنامه در سال جاری با شدت بیشتر و برنامه بهتر دنبال می شود و اگر استان سیستان و بلوچستان کمک کند، دنبال هستیم که بتوانیم انسداد خوبی در ورود اتباع بیگانه غیرمجاز به استان داشته باشیم و تکلیف وزیر کشور بر ما، تشدید برخورد با اتباع غیرمجاز بوده است.

وی اظهار کرد: اتباع قانونی دارای مجوز حضور در کشور نیز باید در مشاغل مشخص شده به کار گرفته شوند و طبق قانون کار برخورد می کنیم و به کارفرمایانی که اتباع بیگانه را به کار می گیرند، اعلام می کنیم که تیم های بازرسی در سال جاری مرتبا سرکشی کرده و کارفرمایانی که برخلاف قانون اتباع بیگانه را به کار بگیرند، برخورد و مجازات خواهند شد که بعضا مجازات فرای جریمه در نظر گرفته شده است.

کاهش 14 درصدی سرقت در سال گذشته

فرماندار کرمان در ادامه گفت: شهرستان کرمان در سال گذشته در زمینه کاهش جرائم جایگاه خوبی داشته و به عنوان مثال در سرقت ها 14 درصد کاهش را شاهد بوده ایم.

وی افزود: در حوزه عمران شهری و روستایی بودجه دهیاری ها و شهرداری ها حداقل 50 درصد نسبت به سال قبل از آن رشد یافته و سعی شده تا جایی که امکان دارد، فضای نشاط و شادابی را با همکاری نهادهای فرهنگی و طبق مقررات فراهم کنیم و شرایط خوبی بود.

توحیدی در ادامه درباره وضعیت آب شرب شهر کرمان در تابستان امسال تصریح کرد: از مردم خواهش می کنیم که مصرف آب را مدیریت کنند که اگر در این زمینه توجه نداشته باشند، دچار مشکل خواهیم شد.

وی تاکید کرد: مردم باید در مصرف آب شرب و بهداشتی تمام توان خود را برای صرفه جویی 15 درصدی انجام دهند که در این صورت شاید بتوانیم تابستان را پشت سر گذاشته و منتظر بمانیم تا طرح انتقال آب شرب از سد صفارود اجرا شود.

فرماندار کرمان گفت: همه هم و غم استاندار کرمان و همچنین موضوع سفر اخیر معاون اول رییس جمهور به استان، بحث آب است و به جدیت دنبال می شود و آقای جهانگیری قول دادند برای اجرای طرح انتقال آب از صفارود در سال جاری همکاری کنند.

وی افزود: بحث مقابله با حاشیه نشینی بخشی از مشکل آب شهر کرمان را کنترل کرد که شبکه جدید و انشعابات غیرمجاز کنترل شد و در سال جاری نیز با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری، مقابله با زمین خواری و حاشیه نشینی و تغییر کاربری اراضی کشاورزی با جدیت دنبال می شود.

توحیدی خاطرنشان کرد: در سال گذشته 750 هکتار از اراضی دولتی شهرستان کرمان رفع تصرف و یا اراضی تغییر کاربری شده به کشاورزی بازگردانده شد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

رفع تصرف 5 هکتار از زمین‌های دولتی در جنوب کرمان

 ۶ نفر در رابطه با  آتش‌سوزی انبار کارخانه مدیران خودرو تحت تعقیب قضائی قرار گرفتند

قیمت طلا در بازار کاهشی شد

مهم‌ترین علامت کنسروهای فاسد/ به ظاهر قوطی کنسرو توجه کنید

کشف 41 کیلوگرم ماده روانگردان شیشه در بم

صدور هشدار سطح زرد هواشناسی؛ گرد و خاک کرمان را فرا می‌گیرد

درخواست کارت سوخت از خردادماه اینترنتی می شود

ثبت‌نام مدارس فقط با ثبت در سامانه املاک و اسکان

مدیرکل منابع طبیعی کشور عنوان کرد: ضرورت اجرای انجام عملیات آبخیزداری در جنوب کرمان

توصیه های مهم پلیس راهور کرمان به عابران پیاده

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)