کد خبر: ۲۱۰۸۰
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۹
ارسال به دوستان
ذخیره
امیری خامکانی در تشریح سفر پارلمانی به آلمان:
رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و آلمان گفت: روابط ایران و آلمان که سابقه دیرینه دارد در این شرایط وارد فاز جدید شده است و تحکیم و ارتقا سطح این روابط مورد تاکید واحدهای پارلمانی و نیز واحد های خصوصی و عمومی دو کشور می باشد.
خبرگزاری خانه ملت نوشت:
رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و آلمان گفت: روابط ایران و آلمان که سابقه دیرینه دارد در این شرایط وارد فاز جدید شده است و تحکیم و ارتقا سطح این روابط مورد تاکید واحدهای پارلمانی و نیز واحد های خصوصی و عمومی دو کشور می باشد.

حسین امیری خامکانی  افزود: روابط دو کشور در اکثر حوزه ها حتی در حوزه اقتصادی و تجاری در سخت ترین شرایط قطع نشد و ادامه یافت.

امیری خامکانی با اشاره به اینکه ظرفیت ها و منافع مشترک زیادی بین دو کشور وجود دارد افزود: این ظرفیت ها  همکاری دو کشور را در زمینه های مختلف غیر قابل تردید می کند.

وی بیان کرد: فعالان حوزه اقتصادی، فرهنگی، گردشگری، موسسات علمی، فناوری و تحقیقاتی و دوستداران هنر و میراث در آلمان از ظرفیت های ایران در حوزه های مذکور خوب واقفند و ایران را از این نظر خوب می شناسند و ارتباط با ایران را یک نیاز و ضرورت می دانند.

وی تاکید کرد: این موضوع هم در دیدار های بیرون پارلمان و هم در جریان نشست های درون پارلمان مشهود بود و از برخوردها، نظرات نمایندگان و مسوولان کمیسیون ها و کمیته های مجلس آلمان قابل درک بود.

امیری گفت: البته  طبیعی است که در حوزه سیاست های کلان آلمان، لابی های صهیونیستی و آمریکایی و ارتباط کلان این کشورها با آلمان و نیز فشارهای عناصر تندرو در این حوزه ها به عنوان یک واقعیت کار را سخت می کند.

وی تاکید کرد: اما ما در مجلس و سطح نمایندگی دو ملت باید این خواست و نیاز عمومی دو کشور را برآورده نماییم و در حد امکان موانع موجود بر سر راه ارتباط دو ملت را کاهش دهیم.

رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و آلمان تصریح کرد: این سفر به دعوت گروه دوستی پارلمانی آلمان با ایران بود که در سطح عالی پارلمانی و بیرون پارلمان، به صورت فشرده و پرکار انجام شد.

وی از حضور فعال سفارت ایران در آلمان به خصوص شخص سفیر آقای ماجدی در اکثر جلسات تقدیر کرد و گفت: همراهی کارشناسانی از وزارت خارجه ایران و اداره کل بین الملل مجلس به غنای ملاقات‌ها کمک خوبی می کرد که جا دارد از آقای ماجدی و نیز آقای دکتر شهریاری سرکنسول ایران در فرانکفورت تشکر نماییم.

امیری با اشاره به اینکه این دیدار اولین دیدار یک هیات پارلمانی ایران با رئیس مجلس آلمان بعد از سال ها بود افزود: در محل دفتر آقای لامرت رئیس مجلس آلمان با حضور سفیر ایران دیدار و گفت و گوی دوجانبه انجام شد.

وی به دیگر نشست های گروه دوستی پارلمانی ایران و آلمان با مقام های آلمانی اشاره کرد و گفت: در این دیدار نشست هایی با نایب رییس مجلس آلمان، دو نشست با همتایان خودمان، رییس و نایب رییس گروه دوستی آلمان وسایراعضا و نشست هایی با کمیسیون ها و کمیته های تخصصی در حوزه های سیاست خارجی، فرهنگی، آموزشی و گردشگری به صورت جداگانه داشتیم.

وی اضافه کرد: همچنین نشست هایی با معاون وزارت خارجه آلمان و همکارانشان و نیز معاون وزارت آموزش و پژوهش آلمان و همکارانشان در وزارتخانه های مربوطه برگزار کردیم.

وی با بیان اینکه اتحادیه اتاق های بازرگانی آلمان که بیش از 300 اتاق بازرگانی و مجموعه ای از 3 میلیون شرکت است تصریح کرد:ضمن برگزاری نشست با مسوولین این اتحادیه، نشستی با مسئولین موسسه تبادلات آکادمیک، موسسه باستان شناسی آلمان و موسسه اعتباری توسعه ای KFW که یک کنسرسیوم بانکی سرمایه‌گذاری است و نیز با یکی از بانکهای این مجموعه به نام IPEX که در فاینانس پروژه های خارج از آلمان فعالیت دارند برگزار کردیم.

امیری خاطر نشان کرد: البته خبر اعتصاب خطوط هوایی روز جمعه در برلین باعث شد که دو جلسه نهایی پنجشنبه کنسل شود چرا که پرواز برگشت صبح جمعه هیات دچار مشکل نشود.

رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و آلمان تاکید کرد: در همه این دیدارها طرف‌های آلمانی کاملاً در همکاری و ارتباط همه جانبه تاکید داشتند و خواهان رفع موانع همکاری های دو جانبه در حوزه‌های مختلف دو کشور از دولت‌های دو کشور بودند.

وی افزود: هیئت پارلمانی ایران نیز همواره بر چند نکته از جمله، حمایت پارلمانی ایران از تحکیم و ارتقاء سطح روابط در چارچوب منافع مشترک واحترام متقابل با توجه به نقش تعیین کننده ایران در منطقه و آلمان در اتحادیه اروپا، حضور مردم در پایداری نظام و ثبات و امنیت ما در منطقه، تاکید بر تحرک بیشتر در روابط بانکی و رفع سایر موانع همکاری توسط آلمان و بر سیاست تعامل و تنش زدایی جمهوری اسلامی با کشورهای مختلف که در جریان مذاکرات هم نشان داده شد تاکید داشتیم.

وی اظهار کرد: ایران در منطقه به یک جزیره امن تبدیل شده است که این امر فرصت همکاری را به خصوص در زمینه های اقتصادی با آلمان و حتی برای بازار کار سایر کشورهای منطقه فراهم می کند.

امیری با بیان اینکه بر ضرورت حفظ دستاورد جهانی بر جام با توجه به تلاش یکی دو ساله که انجام شده و همه بلوک شرق و غرب توافق کردند تاکید داشتیم ابراز کرد: نباید اجازه داده شود که یک گروه تندرو در آمریکا به این توافق لطمه بزند. 

وی خاطر نشان کرد: آلمان و اروپا مجموعه بزرگ اقتصادی هستند و باید با تکیه بر این توان و استقلال خود تصمیم تاریخی بگیرند و از دستاورد برجام و توافق خود حفاظت نمایند.

امیری گفت: این شیوه حل چالش های بین المللی که در برجام به وجود آمد می‌تواند برای حل بسیاری از مشکلات به کار گرفته شود که  هزینه کمتری بر ملت ها تحمیل کند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

کرمان بهترین نقطه کشور برای تولید انرژی خورشیدی

استخدام نيروي پليس در شمار زيادي از رشته‌هاي دانشگاهي

آغاز پخش سریال تلویزیونی بدل از جمعه

این سرطان دیگر یک بیماری سالمندان نیست / افزایش سرطان روده بزرگ در کودکان و نوجوانان

وقوع ناپایداری‌های جوی در نقاط مختلف استان کرمان

فراهم شدن امکان پرداخت مالیات در ۱۵ قسط

با گذشت اولیای دم  جوان جازموریانی از قصاص رهایی یافت

تعطیلی «پنجشنبه‌ها» تصویب نشد

نظارت چندانی بر عملکرد باشگاه‌ها وجود ندارد

آغاز ثبت‌نام آزمون ورودی مدارس فرهنگ در کرمان از امروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)