کد خبر: ۲۱۱۴۴
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۲
ارسال به دوستان
ذخیره
فرمانده انتظامي شهرستان کرمان خبر داد:
فرمانده انتظامي شهرستان کرمان گفت: براي کنترل و نظارت بيشتر پليس و ارتقا امنيت عمومي طي ايام نوروز 96، علاوه بر کلانتري‌ هاي شهر کرمان 10 ايستگاه پليس نيز اضافه خواهد شد.

ایسنا نوشت:
فرمانده انتظامي شهرستان کرمان گفت: براي کنترل و نظارت بيشتر پليس و ارتقا امنيت عمومي طي ايام نوروز 96، علاوه بر کلانتري‌ هاي شهر کرمان 10 ايستگاه پليس نيز اضافه خواهد شد.

سرهنگ عبدالعلي روانبخش در خصوص برنامه‌ هاي پليس شهر کرمان در راستاي تامين امنيت ايام نوروز 96 گفت: براي اين کار طبق برنامه‌ هاي هر ساله، تعدادي از نيروي هاي کمکي از مراکز آموزشي  و ستاد استان، در دو شيفت سازماندهي و به کمک نيروهاي اجرايي اين فرماندهي به کار گرفته مي‌ شوند.

 فرمانده انتظامي شهرستان کرمان با بیان اینکه اين اقدام، يک توان 30 تا 40 درصدي به بخش اجرايي پليس شهر کرمان اضافه خواهد کرد تصریح کرد: با توجه به افزايش ميزان مسافرت مردم در ايام نوروز و خالي شدن منازل، اين افزايش ظرفيت ضرورت دارد.

روانبخش افزود: همچنين در اين ايام تعداد ميهمانان شهر کرمان چه از ساير استان‌ ها و شهرستان ها استان افزايش مي‌ يابد و تامين امنيت آنان نيز ضرورت داشته و جزو وظايف ما است که هم اين افراد با خاطره خوش به وطن خود بازگردند و هم خداي ناکرده خطرات مالي يا جاني‌ آنها را تهديد نکند.

وي گفت: اين اقدام جزء برنامه‌ هاي پليس شهر کرمان براي ايام پاياني سال و نوروز آتي است و در اين زمينه از ساير سازمان‌ ها  و ادارات نيز کمک مي‌ گيريم.

فرمانده انتظامي شهرستان کرمان با بیان اینکه در اين ايام نگهبانان محله و پليس هاي افتخاري را نيز در کنار کارکنان خودمان به کار مي‌گيريم که مقداري ضريب امنيتي منازل مردم براي پيشگيري از سرقت بالاتر رود، از افزايش تعداد گشت‌ هاي نامحسوس طي ايام نوروز خبر داد و گفت: در اين ايام توان اطلاعاتي بيشتري را استفاده مي کنيم و هماهنگي و تفاهمي نيز صورت گرفته است که از توان عزيزان بسيجي نيز در سطح شهر کرمان استفاده کنيم.

روانبخش با توجه به اجراي طرح ارتقاء امنيت اجتماعي در پايان سال و دستگيري بيش از 50 سارق در خصوص مرخصي سارقان دستگير شده و سابقه دار طي ايام پاياني سال و نوروز 96 گفت: در اين خصوص با دستگاه قضايي مکاتبه کرده‌ايم که به اين افراد طي ايام ذکر شده حتي‌ المقدور مرخصي داده نشود.

وي افزود: بيشترين تاکيد ما بر روي افرادي است که ممکن است طي اين ايام بارديگر دست به سرقت بزنند و اميدواريم طبق قول دستگاه قضايي که خود نيز به اين موضوع تاکيد دارد در اين ايام به اين افراد مرخصي ندهند.

روانبخش گفت: علاوه بر کلانتري‌ ها و پاسگاه‌ هايي که داريم در اين ايام ايستگاه‌ هاي  پليس ديگري براي افزايش احساس امنيت مردم در محلات و نقاط جرم خيز شهر کرمان اضافه مي‌کنيم.

فرمانده انتظامي شهرستان کرمان هدف از افزايش تعداد ايستگاه‌هاي پليس را علاوه بر افزايش امنيت عمومي، نظارت و کنترل بهتر پليس عنوان کرد و گفت: براين اساس در شهر کرمان 10 ايستگاه پليس علاوه بر کلانتري‌ هاي موجود اضافه خواهيم کرد.

روانبخش مردم را يار و ياور هميشگي پليس در پيشگيري از وقوع جرايم و هم‌چنين حفظ امنيت عمومي دانست و گفت: آرزو داريم مردم شهر کرمان باقيمانده سال جاري را به خوشي سپري کنند و سال نو را نيز با خوشي کامل آغاز و از تعطيلات هم حداکثر استفاده را ببرند اما توصيه داريم حتما در زمان مسافرت و خالي شدن منازل حتما به نزديکانشان بسپارند و اگر نيست حتما به همسايگان مطمئن بسپارند که از منزلشان سرکشي کند و چراغ‌هاي خانه را نيز به تناوب روشن کنند، چرا که يکسره روشن يا خاموش بودن چراغ‌ها باعث مي‌شود سارقان از نبود افراد در منزل مطلع شوند.

وي افزود: حتما مردم قبل از مسافرت تجهيزات ايمني منزل اعم از قفل‌ها و نرده‌ها را کنترل کنند و راه‌هاي آسيب‌پذيري منزل را با تمهيدات لازم به حداقل برسانند که کسي به راحتي امکان تردد به منزلشان را نداشته باشد.

اين مقام انتظامي تاکيد کرد: شهروندان حتي المقدرو از تجهيزات ايمني مانند دوربين مداربسته و دزدگير استفاده کنند و در زمان مسافرت حتما براي خودرويشان نيز از تجهيزات ايمني مانند قفل فرمان، و دزدگير مناسب استفاده کنند و خودروهايشان در کنار پارک‌ها و دور از محل استراحت خود و محلهاي تاريک پارک نکنند و هشدارهاي پليس‌ را به ذهن بسپارند و رعايت کنند که هم تعطيلات خوب و هم امنيت خاطر داشته باشند.

فرمانده انتظامي شهرستان کرمان در پايان خاطر نشان کرد: مرکز فوريت هاي پليسي 110 به صورت شبانه روز آماده ارائه خدمت به شهروندان بوده و مردم در هر لحظه از شبانه روز در صورت مشاهده و يا وقوع حوادث و جرائم مي تواند با گرفتن اين شماره پليس را در کنار خود داشته باشند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

قریب به 20 هزار پرونده در کرمان با صلاح و سازش مختومه شد / نجات ۱۶۵ نفر از قصاص

اهدای اعضای بدن بانوی جیرفتی به سه بیمار نیازمند عضو

جدیدترین قیمت طلا و سکه در بازار امروز 22 اردیبهشت 1403

هشدار یک متخصص داخلی از وضعیت نگران کننده چاقی در کشور

معاون دادگستری کرمان: وسایل نقلیه توقیفی برابر قانون تعیین تکلیف شوند

انتقاد تند روزنامه فرهیختگان از فسادهای مالی افشاشده توسط اصولگرایان در هفته‌های اخیر/ دعوای‌شان سر این است که کی کمتر دزدیده!

پیش بینی هواشناسی از وضعیت آب و هوای کرمان؛ روند افزایش دما تا اواسط هفته

خسارات اقتصادی و تهدید سلامتی ثمره بیماری‌های مشترک انسان و دام

بیست‌و‌نهمین جشنواره شعر رضوی در کرمان به ‌کار خود پایان داد

3 کشته در برخورد دو دستگاه خودرو در جاده جیرفت کرمان

پربازدید ها

پیش بینی هواشناسی از وضعیت آب و هوای کرمان؛ روند افزایش دما تا اواسط هفته

عامل شرارت و تيراندازي در عنبرآباد زمين گير شد

انبار کارخانه خودروسازی بم در آتش سوخت

توضیح شهرداری کرمان در خصوص انسداد یک هفته‌ای تقاطع غیرهمسطح شهید بادپا

عوارض تزریق نوروبیون چیست؟

سن دریافت گواهینامه موتورسیکلت تغییر کرد

وزش باد و گرد و خاک مهمترین پدیده جوی در کرمان

خسارات اقتصادی و تهدید سلامتی ثمره بیماری‌های مشترک انسان و دام

3 کشته در برخورد دو دستگاه خودرو در جاده جیرفت کرمان

هیچ مبلغ غیرمجازی هنگام ثبت نام نباید از اولیاء دریافت شود؛ دریافت پول صرفا برای کتاب، بیمه و فرم مدرسه

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)