کد خبر: ۲۱۳۳
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۴
ارسال به دوستان
ذخیره
معاون وزیر جهاد کشاورزی خبر داد
معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که هندوانه‌های صادراتی ایران تولید زمستانی بوده و مشکل مصرف آب ندارد، گفت: صادرات هندوانه‌ پس از رفع مشکل از سر گرفته شد.

عباس کشاورز معاون وزیر جهاد کشاورزی در گفت‌‌وگو با فارس در مورد هندوانه‌های صادراتی ایران پس فرستاده شده از کشورهای عربی گفت: تمامی هندوانه‌های صادراتی برگ گواهی بهداشتی دارند و سازمان حفظ نباتات برای همه محموله‌های صادراتی گواهی بهداشتی صادر می‌کند.

وی با بیان اینکه هندوانه‌های صادراتی عاری از هر گونه آفت بوده‌اند، افزود: در بین برخی از کامیون‌های حامل هندوانه‌ صادراتی به کشورهای عربی هندوانه‌هایی سوراخ دار مشاهده شده که این سوراخ‌ها بر اثر تخم گذاری آفت کرم سرخرطومی ایجاد شده است.

معاون زراعت وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه هندوانه یکی از میزبان‌های آفت کرم سرخرطومی است، اظهار داشت: این آفت با نشستن بر روی پوست هندوانه سوراخی بر روی آن ایجاد می‌کند که تعدادی محدودی از  هندوانه‌های صادراتی به کشورهای عربی دچار این عارضه بوده‌اند، ولی هیچ‌گونه آفتی نداشته و فقط اثر آفت بر روی هندوانه‌ها مانده است.

کشاورز تصریح کرد: انتشار این مطالب توسط برخی تجار انحصار طلب عرب که نمی‌خواهند بازار صادرات هندوانه را از دست بدهند، انجام شده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی بیان داشت: براثر انتشار خبر هندوانه‌ها آفت‌زده چند روز صادرات هندوانه متوقف شد، اما از یکشنبه 13 اردیبهشت صادرات این محصول مجدد آغاز شده است.

کشاورز تصریح کرد: یکی از کشورهای عربی بر روی  هندوانه‌های آفت‌زده نمونه‌برداری و آزمایش کرده و شفاهی نتیجه آزمایشات را مبنی بر اینکه این محصولات مشکل خاصی از نظر سلامتی برای مصرف ندارند، را اعلام کرده اما تا چند روز آینده جواب کتبی و رسمی را اعلام می‌کنند.

وی با تأکید بر این موضوع که باید در مورد محصولات صادراتی دقت مضاعفی صورت گیرد، اظهار داشت: هندوانه‌های تولید ایران هم‌اکنون به ترکیه صادر می‌شود و اگر مشکلی از نظر سلامت داشت، قطعا ترکیه اقدام به واردات این محصول نمی‌کرد، ضمن اینکه برخی از محصولات کشاورزی ایرانی از ترکیه صادرات مجدد می‌شود.

کشاورز در پاسخ به این سؤال که چرا علیرغم کمبود آب در کشور محصولی مانند هندوانه صادر می‌شود، گفت: این هندوانه‌ها در فصل زمستان که نیاز آبی خیلی کمی دارند، تولید شده است و از نظر وزارت جهاد کشاورزی مشکل مصرف آب ندارند.

وی افزود: این محصولات در مناطقی مانند جاسک، میناب و استان‌های جنوبی تولید می‌شود که رقیبی برای تولید آن در این مناطق وجود ندارد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

قریب به 20 هزار پرونده در کرمان با صلاح و سازش مختومه شد / نجات ۱۶۵ نفر از قصاص

اهدای اعضای بدن بانوی جیرفتی به سه بیمار نیازمند عضو

جدیدترین قیمت طلا و سکه در بازار امروز 22 اردیبهشت 1403

هشدار یک متخصص داخلی از وضعیت نگران کننده چاقی در کشور

معاون دادگستری کرمان: وسایل نقلیه توقیفی برابر قانون تعیین تکلیف شوند

انتقاد تند روزنامه فرهیختگان از فسادهای مالی افشاشده توسط اصولگرایان در هفته‌های اخیر/ دعوای‌شان سر این است که کی کمتر دزدیده!

پیش بینی هواشناسی از وضعیت آب و هوای کرمان؛ روند افزایش دما تا اواسط هفته

خسارات اقتصادی و تهدید سلامتی ثمره بیماری‌های مشترک انسان و دام

بیست‌و‌نهمین جشنواره شعر رضوی در کرمان به ‌کار خود پایان داد

3 کشته در برخورد دو دستگاه خودرو در جاده جیرفت کرمان

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)