کد خبر: ۲۱۳۴
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۸
ارسال به دوستان
ذخیره
وی اظهار کرد: در دولت گذشته یکسری اختیارات رییس جمهور به استان ها واگذار شده است که در برخی جاها خوب عمل نشد و بعد حذف شدند.
 استاندار کرمان با طرح این پرسش که چرا باید امضای طلایی وجود داشته باشد گفت: برای کاهش فساد اداری باید امضای طلایی از میان برداشته شود.

به گزارش ایرنا علیرضا رزم حسینی عصر سه شنبه در نشست استانداران منطقه پنج کشور در کرمان افزود: چرا باید کاری کنیم که رانت و قوانین مزاحم توسعه ایجاد شود و برای امضای وزیر و استاندار این میزان اهمیت وجود داشته باشد.

وی تاکید کرد: در اقتصاد آزاد و خلق ثروت، امضای طلایی وجود ندارد.

وی با تاکید بر لزوم واگذاری اختیارات به استانداران گفت: یکی از راه هایی که کشورهای توسعه یافته دنبال می کنند بحث واگذاری اختیارات است.

استاندار کرمان افزود: تاکنون جلسات متعدد استانداران منطقه پنج کشور برگزار شده و هر استان در هر منطقه ای بر اساس ایده و تجربه خود اقدامات بسیار خوبی انجام داده است.

وی گفت: مثلث توسعه اقتصادی در استان کرمان مطرح شد تا بتوان با توجه به مشکلات نظام اداری کشور، کارهایی را برای توسعه و پیشرفت این استان انجام داد.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس طرح مثلث توسعه اقتصادی همه ارکان حکومت در برابر پیشرفت و توسعه نقش دارند و باید به وظیفه خود عمل کنند.

رزم حسینی همگرایی و هم افزایی دستگاه های حکومتی، پررنگ کردن نقش امام جمعه، احصای قوانین مزاحم و شناسایی ظرفیت های موجود را از ثمرات طرح مثلث توسعه اقتصادی ذکر کرد و گفت: تاکنون در راستای اجرای طرح مثلث توسعه اقتصادی 75 هزار میلیارد تومان موافقت نامه سرمایه گذاری در استان کرمان امضا و شش درصد آنها اجرایی شده است.

وی اضافه کرد: در برنامه های توسعه ای کشور موضوع واگذاری اختیارات به مردم و استان ها و نیز تمرکززدایی همواره در اصولی متقن مورد تاکید بوده و در ادبیات سیاسی و اقتصادی امام راحل نیز اعتماد به مردم و واگذاری کار به مردم به صراحت در کارنامه انقلاب اسلامی ثبت شده است.

استاندار کرمان گفت: در سیاست های چشم انداز دولت نیز بر تمرکز زدایی و تسهیل امور تاکید شده است.

وی اظهار کرد: در دولت گذشته یکسری اختیارات رییس جمهور به استان ها واگذار شده است که در برخی جاها خوب عمل نشد و بعد حذف شدند.

رزم حسینی گفت: در دولت تدبیر و امید، واگذاری اختیارات جدید به استانداران در دستور کار قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: در استانداری کرمان بر اساس مثلث توسعه اقتصادی دنبال اختیارات سیاسی برای استانداران نیستیم بلکه اختیارات توسعه ای را می خواهیم تا خلق ثروت کرده و در راستای کاهش وابستگی اقدام کنیم.

وی گفت: انتظار نداریم حتما اختیارات را به استانداران واگذار کنند و حتی اگر این اختیارات به دستگاه های اجرایی واگذار شود نیز روند توسعه و پیشرفت با سرعت بیشتری انجام خواهد شد.

رزم حسینی افزود: منطقه پنج کشور، 77 درصد ارزش افزوده معادن، حدود 45 درصد خاک کشور و 29 درصد جمعیت کشور را در اختیار دارد و با توجه به ظرفیت های این مناطق لازم است اختیارات آنها نیز متناسب باشد.

وی تاکید کرد: منطقه پنج کشور باید مهاجر پذیر باشد و باید ناامنی احتمالی را با کار اقتصادی، ایجاد کارخانه و این موارد از بین ببریم.

وی اظهار کرد: دولت شیشه ای در سراسر کشور باید ایجاد شود و اگر از راه صداقت با مردم صحبت کنیم و از مردم کمک بخواهیم در رفع مشکلات فرهنگی و توسعه ای بسیار اثرگذار خواهد بود.

استاندار کرمان گفت: ما وظیفه شرعی، قانونی و ملی خود را انجام داده ایم و آمادگی داریم شرق کشور را با تکالیف و شاخص های مشخص تحویل بگیریم و بعد از دریافت اختیارات، با تکالیف و شاخص های مشخص تحویل دهیم.

وی افزود: نشست استانداران منطقه پنج کشور به صورت منظم و دوره ای در استان های مختلف به منظور توسعه متوازن، همه جانبه و پایدار تشکیل شده است تا با هم افزایی و همگرایی و نقاط مشترک توسعه ای مسایل خود را حل کنند. 

چهارمین نشست استانداران منطقه پنج کشور شامل خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، یزد، سیستان و بلوچستان و کرمان برگزار شد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

تیراندازی منجر به جرح در نزاع خانوادگی در کهنوج

حضور زهرا نعمتی در پارالمپیک پاریس هنوز قطعی نیست

این دفاعیه‌ شخصی من نیست، دفاع از جمهوریت است/ نامه شورای نگهبان کیفرخواستی علیه نهاد ریاست‌جمهوری بود

این دفاعیه‌ شخصی من نیست، دفاع از جمهوریت است/ نامه شورای نگهبان کیفرخواستی علیه نهاد ریاست‌جمهوری بود

رئیس غله استان کرمان: برای پرداخت مطالبات گندم‌کاران اختیاری نداریم

افت چشمگیر قیمت خودروهای داخلی و خارجی

امتحانات نهایی توسط آموزش و پرورش برگزار نمی‌شود

مدیرکل بهزیستی کرمان: برخی از مسئولین اعتقادی به پیشگیری از معلولیت‌ها ندارند

پربازدید ها

انتقاد تند روزنامه فرهیختگان از فسادهای مالی افشاشده توسط اصولگرایان در هفته‌های اخیر/ دعوای‌شان سر این است که کی کمتر دزدیده!

این دفاعیه‌ شخصی من نیست، دفاع از جمهوریت است/ نامه شورای نگهبان کیفرخواستی علیه نهاد ریاست‌جمهوری بود

این دفاعیه‌ شخصی من نیست، دفاع از جمهوریت است/ نامه شورای نگهبان کیفرخواستی علیه نهاد ریاست‌جمهوری بود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)